سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
رئیس دفتر رئیس‌جمهورخبر داد

دعوت از روحانی برای سفر به اتریش

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۲
کد مطلب: 566803
رئیس دفتر رئیس‌جمهور توضحیاتی درخصوص سفر رئیس‌جمهور به اتریش ارائه داد؛ پیشتر سفر روحانی به این کشور در آخرین لحظات لغو شده بود.
دعوت از روحانی برای سفر به اتریش
به گزارش جهان نيوز، فرودین ماه سال گذشته قرار بود حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در صدر هیئتی اقتصادی به وین پایتخت اتریش سفر کند،  اما در آخرین لحظات دولت اعلام کرد این سفر به دلایل امنیتی لغو و به زمان دیگری موکول شده است.

بنای این سفر گسترش روابط اقتصادی و پاسخ به سفر «هاینس فیشر» رئیس جمهور اتریش به تهران در 16 شهریور 1394 بود و بر همین اساس نیز رئیس‌جمهور روحانی یک هیئت بزرگ اقتصادی را برای همراهی خود در  این سفر پیش‌بینی کرده بود.

در همان زمان بسیاری از رسانه‌ها تحلیل‌های مختلفی را درباره علت لغو سفر رئیس‌جمهور ایران ارائه داده بودند؛ حتی فیشر رئیس‌جمهور اتریش نیز درباره علت لفو سفر روحانی به وین  پایتخت اتریش که تجمعات گروه‌های ضدایرانی در محل هتل اقامت هیئت ایرانی عنوان شده بود گفته بود: اتریش نمی‌تواند تجمع و تظاهرات را ممنوع کند، اما وقتی نگرانی امنیتی وجود دارد، ترتیبی داده می‌شود که تجمع در فاصله‌ای مناسب با مقام خارجی برگزار شود.

او همچنین در مصاحبه با تلویزیون ملی اتریش گفت: «من کارشناس امنیتی نیستم، اما پلیس اتریش به صراحت اعلام کرده است که همه تدابیر لازم را با در نظر گرفتن تدابیر بسیار شدید امنیتی و استانداردهای مدنظر، مطابق دیدارهای روسای‌جمهور روسیه، چین و حتی چند سال قبل، کنفرانس اروپا و آمریکا که با شرکت جرج بوش، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در اتریش برگزار شد، اندیشیده‌بود؛ به همین خاطر برایم محرز است که شرایط امنیتی ممتاز و از بوته آزمون درآمده‌ای برای این سفر پیش‌بینی شده بود.

حالا محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور درباره اینکه گفته شده رئیس‌جمهور در آینده نزدیک به اتریش سفر می‌کند، ‌آیا زمان این سفر مشخص شده است؟ گفت: این سفر در آینده نزدیک نخواهد بود.

وی افزود: البته آقای دکتر روحانی دعوت‌نامه از سوی این کشور دارند و به این دعوت هم پاسخ مثبت داده شده است اما به دلیل مشغله‌های کاری زیاد زمان این سفر مشخص نشده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *