سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
مرادی در نطق میان دستور:

وام 20میلیونی مشکل مردم زلزله‌زده را حل نمی‌کند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 566764
نماینده مریوان گفت: متأسفانه با ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی به روستاییان، مشکل مردم زلزله‌زده حل نخواهد شد.
وام 20میلیونی مشکل مردم زلزله‌زده را حل نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، منصور مرادی نماینده مردم مریوان در نطق میان‌دستور امروز مجلس شورای اسلامی، در تذکری به رئیس‌جمهور اظهار کرد: مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه با دست تکان‌دادن در خودرو و حضور نداشتن میان مردم  حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید با حضور در میان مردم زمینه دلگرمی آنها را فراهم می‌کرد، افزود: متأسفانه با ارائه تسهیلات 20 میلیون تومانی به روستاییان و بازپرداخت 5 میلیون تومانی مشکلات مردم زلزله‌زده غرب کشور حل نخواهد شد.

مرادی گفت: متأسفانه روستاییان درآمد چندانی ندارند تا بتوانند اقساط تسهیلات را پرداخت کنند. همچنین منازل دو یا سه طبقه با مبلغ 20 میلیون تومان تسهیلات ارائه شده قابلیت بازسازی نخواهد داشت.

نماینده مردم مریوان بیان کرد: باید هزینه مشخصی برای اسکان موقت مردم در نظر گرفته شود، چرا که زلزله‌ای با قدرت 4.2 ریشتر سروآباد را لرزاند و باعث ترس و نگرانی مردم شد. با اینکه این زلزله خسارت جانی نداشت اما بسیاری از منازل روستایی دچار خسارت شدند.

وی یادآور شد: وقوع زلزله‌های متعدد در سطح کشور هشداری برای مسئولان است تا در مواقع لزوم به مشکلات مردم رسیدگی کنند.

مرادی متذکر شد: به تمامی مسئولان ملی، استانی و شهرستانی تذکر می‌دهم نسبت به اتخاذ تصمیم و رفتارهای عملی در شرایط مختلف اقدامات لازم را برای کاهش آسیب‌ها انجام دهند.

نماینده مردم مریوان گفت: همچنین از رئیس جمهور و وزرای دولت درخواست می‌کنم نسبت به رفع مشکلات مردم زلزله‌زده کرمانشاه اقدامات لازم را صورت دهند تا شاهد بحرانی سنگین‌تر از زلزله نباشیم.

وی اضافه کرد: از مسئولان استانی درخواست می‌کنم در اسرع وقت نسبت به اجرای مصوبه دولت مبنی بر استفاده از مزایای دفترچه کوله‌بری مرزی در حاشیه 20 کیلومتری شهرستان‌های مریوان و سروآباد اقدام کنند تا موجب رضایت ساکنان مرزی شوند.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *