جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱۵

علی کریمی؛ فعال حقوق اجتماعی، مدنی و حتی سیاسی!

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 566758
حتی بعضا نقدهایی با چاشنی توهین به کریمی مطرح شده و او را یک فوتبالیست کم‌سواد خوانده‌اند که صلاحیت دخالت و اظهارنظر در مواردی به غیر از فوتبال را ندارد. این نظریه خودخواهانه که خود ناشی از تمایلات متکبرانه و امیال دیکتاتوری است از جانب افرادی مطرح می‌شود که همیشه خود را تافته جدابافته می‌دانند و سایرین را عوام و کم‌سواد خطاب می‌کنند!
علی کریمی؛ فعال حقوق اجتماعی، مدنی و حتی سیاسی!
گروه ورزشی جهان نيوز: پست‌های شفاف و صریح و گاهی جنجالی علی کریمی در فضای مجازی علاوه‌بر اینکه مورد توجه دوستداران او قرار می‌گیرد گاه و بیگاه واکنش‌های متفاوتی نیز از طرف برخی افراد به ظاهر روشنفکر در پی داشته است.

آنها با استناد به تخصص و حرفه علی کریمی که به‌طور خاص از فوتبال باشگاهی و ملی ایران محبوبیت و جایگاه والایی را تصاحب کرده، معتقدند که او نباید در حوزه‌های غیرتخصصی از جمله مسائل اجتماعی و سیاسی اظهارنظر و ورود کند!

حتی بعضا نقدهایی با چاشنی توهین به کریمی مطرح شده و او را یک فوتبالیست کم‌سواد خوانده‌اند که صلاحیت دخالت و اظهارنظر در مواردی به غیر از فوتبال را ندارد. این نظریه خودخواهانه که خود ناشی از تمایلات متکبرانه و امیال دیکتاتوری است از جانب افرادی مطرح می‌شود که همیشه خود را تافته جدابافته می‌دانند و سایرین را عوام و کم‌سواد خطاب می‌کنند! افرادی که در تمام امور تمایل شدیدی به انحصار دارند و در دایره تنگ و تاریکی که به گرد خود کشیده‌اند کسی را به بازی نمی‌گیرند.

به گزارش فرهیختگان، اما جالب اینجاست که وقتی همان افراد در مصاحبه‌ها و نقدهای خود با استفاده از کلمات دهان پرکن و واژه‌های قصار سعی در پیچیده نشان دادن یک موضوع اجتماعی و سیاسی دارند علی کریمی با پست‌های ساده و ادبیات معمولی تعداد زیادی از مردم را به دنبال کردن مطالب و نظرات خود در فضای مجازی ترغیب می‌کند!

اما در چنین شرایطی که در نظام اجتماعی و سیاسی ما بحث دموکراسی و آزادی بیان به‌عنوان اصول اصلی حکومت مردم‌سالاری مطرح می‌شود عده‌ای خود را محق می‌دانند که با خط‌کشی‌های بی‌ربط و خودساخته بین مردم و مسئولان دیوار بی‌اعتمادی بکشند. غافل از اینکه عوام در جامعه ما چیزی نیست جز سیل خروشان مردمی که انقلاب کردند و این انقلاب را تا امروز با خون خود و با چنگ و دندان در مقابل تمام تهدیدها و دسیسه‌ها حفظ و نگهداری کرده‌اند.

حال اینکه افرادی قلیل پیدا شوند و در بین این سیل خروشان ظهور کنند که حرف زدن و اظهارنظر را صرفا حق خود و فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با آن حوزه بدانند، موضوعی است که با ساختار و تار و پود نظام ما و انقلاب ما منافات جدی دارد.

اینکه علی کریمی و امثال او به صرف اینکه در حوزه سیاست یا علوم اجتماعی تحصیلات عالیه ندارند حق اظهارنظر درخصوص مسائل اجتماعی و سیاسی نیز نخواهند داشت حرف تازه‌ای است که حکایت از خودخواهی و تکبر افرادی خاص دارد که با چند سال نشستن سر کلاس‌های دانشگاه و یاد گرفتن تعدادی کلمات پرطمطراق سواد و شعور خود را به رخ دیگران می‌کشند.

علی کریمی اگر امروز در کشور ما جایگاهی در بین مردم و به قول همان دوستان در بین عوام دارد علاوه‌بر فوتبال جذابی که در دوران بازی خود به نمایش می‌گذاشت به خاطر شفاف‌گویی و صراحت کلامی است که در بسیاری از مواقع با حرف دل مردم تطابق دارد و همین باعث شده تا کریمی نزد عامه مردم محبوبیتش بیشتر شود.

در ضمن اگر قرار بر ورود افراد به هر حوزه‌ای صرفا به واسطه تحصیلات عالیه و تجربه قبلی باشد بهتر است در ابتدا به سراغ چهره‌های مختلفی برویم که در تمام این سال‌ها بدون هیچ شناخت و اشرافی نسبت به فوتبال وارد عرصه مدیریت فوتبال باشگاهی ایران شدند و هیچ‌کس هم قبل از ورود از آنها رزومه و پیشینه ورزشی نخواست!

آنها با ورود ناشیانه به فوتبال ایران و تدابیر غلط خود لطمات سنگینی به فوتبال ایران وارد کردند که یادگاری‌هایشان هنوز هم در بسیاری از باشگاه‌های ما دیده می‌شود. ورود آنها از سیاست به فوتبال هیچ منافاتی با روح ورزش و پادگانی شدن برخی باشگاه‌ها نداشت اما حالا که علی کریمی درخصوص مسائل اجتماعی و فساد موجود در جامعه و درد مردم اظهارنظر می‌کند از او تحصیلات عالیه و مدرک مرتبط می‌خواهید؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ایشون حق اظهار نظر داره ولی حق نداره خودشو علامه دهر بدونه و به اعتقادات دیگران توهین کنه
Iran, Islamic Republic of
آقای علی کریمی حرفی می زنه که دور خودش رو از لاک جیغ ها پر کنه، و الا از ما که برای خواسته های ایشان آبی گرم نمی شه.
Iran, Islamic Republic of
ایشان یک فوتبالیست سر شناس است حرفهایش را بگذارید رو حساب بی اطلاعیش.
Iran, Islamic Republic of
علی دایی هر چهار سال یک بار برای قرعه کشی جام جهانی دعوت میشه، ایشون برای اینکه از علی دایی عقب نمونه برای جایزه صلح نوبل تلاش می کنه !
Iran, Islamic Republic of
کریمی را بزگ نکنید چوبش را خواهید خورد این پسر بچه چارتا توپ زده دلیل بر سیات و علم اجتماع دانستن او نیست آدم کم ظرفیت و خطر ناکی است
Iran, Islamic Republic of
بسیار و به توان ان با این نظر موافقم
زیرا رفتار فوتبالی چه در ایران و چه در خارج از تکروی در بازی همه و همه گویای این موضوع است
بسیار خلاصه و مفید گفتند
amir
United States
منم مثل دوستمون حتی خیلی غلیظتر! به توان n فاکتوریل! با این نظر موافقم.
سطح علی کریمی رو در مقایسه مقبره کوروش با اماکن متبرکه مذهبی میتوان ارزیابی کرد!
شمای نویسنده خبر ورزشی جهان نیوز هم سعی نکن با توهین به منتقدان این بابا و خودخواه! جلوه دادن اونها، علی کریمی رو آب بکشی!
صد امثال تو با فرار رو به جلو و تطهیر این حضرات، مانع از انتقاد و اظهار نظر امثال ما در مورد این سلبریتیهای دهن پر کن! نخواهند شد.
ایشون بهتره به توپ بازی خودش بپردازه! اشتهار در یک زمینه دلیل بر داشتن صلاحیت اظهار نظر در زمینه های دیگر نیست.
ایشون حتی نباید راجع به مثلا ورزش کشتی هم اظهار نظر کنه! درست مانند امثال مایی که در زمینه فوتبال هیچ اظهار نظری نداریم، چون واقعا صاحبنظر نیستیم.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
جهان جان نظرتان در رابطه با علی کریمی عوض شده است چه جالب مقاله خوبی بود ممنون
م
Romania
جهان باز زدی به جدول
بی سوادی به مو وچشم نیست به اظهار نظر غلط درباره موضوعی است ک سواد در اون مورد نداری و گاف میدی
مردم هم ایشون رو بخاطر فوتبالش دوست دارند نه بی ادبی یا کتک زدن داور
مهدي
Iran, Islamic Republic of
همه رسانه ها تاكيد مي كنم همه رسانه ها در بزرگ شدن اي افراد كه مايه اي ندارند و به اصطلاح سلبريتي هستند متاسفانه نقش داشته اند. بزرگان و فرهيختگان ما از خودنمايي بيزارند انوقا امثال ايشون ....
Iran, Islamic Republic of
کلا بد اخلاق ها آبی هستند به آسیاب اصلاحات و غرب بد اخلاق
محسن
Iran, Islamic Republic of
ابتدا اين فرد خودش با خودش مشخص كنه چند چنده بعد بياد وارد گودى بشه كه نه سوادشو داره نه از سطح اگاهى خوبى برخورداره ( هنوز سبز به دستش ميبنده يا زده تو بنفش بازى) بهتره اين فرد وامثال وى بروند دنبال همان كار خودشان .
Iran, Islamic Republic of
ایشون اگر قرار باشه نظر ندهند خب فراموش می شه انوقت دورور یکبار نمی ره بالاسر تیمی که از این هیاهو اسمی پولی در بیاره چون بنده خدا مدیر تیم فکر میکنه که ایشون اسمش سر زبونهاست خب حتما چیزی حالیشه دعوت قراداد بعد می بینه ای بابا این صدای طبل بوده مجبور به پرداخت دومیلیارد خسارت می شه برای کاری که ایشون انجام نداده چه شغلی از این بهتر
Iran, Islamic Republic of
دارین بیدار میشین
Iran, Islamic Republic of
اوهووو ! حالا اگر فردا روزی بر خلاف میل شما حرفی زد باز هم دفاع میکنی ؟! یا می چسبونیش به امریکا و انگلیس و ... ؟!