پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
حجت الاسلام موسوی لارگانی

دهک‌های پایین جامعه طاقت افزایش نان را ندارند

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 566755
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش قیمت نان منطقی نیست، گفت: مردم و به‌ویژه دهک‌های پایین جامعه طاقت افزایش قیمت «نان» را ندارند.
دهک‌های پایین جامعه طاقت افزایش نان را ندارند
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث افزایش 15 درصدی قیمت نان از ابتدای آذر ماه ، گفت: از سوی دولت اعلام می کند تورم 8 درصد است و از سوی دیگر مردم مشاهده می‌کنند که فقط 15 درصد به قیمت نان اضافه شده، دهک‌های پایین جامعه تورم را در آن چه که در سفره آنهاست و همچنین آنچه که به طور روزمره با آن سر‌و‌کار دارند می‌بینند.

وی با بیان اینکه در گذشته نیز به بهانه افزایش کیفیت نان قیمت آن را افزایش دادند، افزود: در حال حاضر نیز چه تضمینی وجود دارد که افزایش 15 درصدی قیمت نان سبب افزایش کیفیت آن شود.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با تاکید بر اینکه وزن و حجم نان نیز با افزای قیمت تغییر نخواهد کرد، گفت: مردم پول بیشتر می‌پردازند که نان با کیفیت‌تر و وزن بیشتر خریداری کنند لذا اگر دولت اجازه افزایش قیمت نان را به نانوایان می‌دهد از طرف دیگر باید نظارت جدیتری بر کیفیت نان داشته باشد.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی،تصریح کرد: نان یک کالای استراتژیک است که در سفره همه اقشار اعم از فقیر و غنی وجود دارد لذا ضروریست که دولت در مورد افزایش قیمت کالاهای استراتژیک مانند نان دقت نظر بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر یک فرد تمام 45 هزار تومان یارانه خود را در ماه فقط صرف خرید نان کند روزانه می‌تواند یکی و نصفی نان سنگک بخرد، گفت: این در حالیست که یارانه نان در هر ماه تنها 4 هزار و پانصد تومان است لذا مردم و به ویژه اقشار ضعیف جامعه طاقت افزایش قیمت نان را ندارند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس،با تاکید بر اینکه نباید هر روز شاهد افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم باشیم، ادامه داد:قوت غالب  اقشار مستضعف جامعه نان است که قطعا این افزایش قیمت بر سبد غذایی این خانوار‌ها اثر منفی خواهد گذاشت لذا این افزایش قیمت اقدام منطقی نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه امیدواریم متولیان امر برنامههایی برای ارتقاع کیفیت نان نیز داشته باشند، تصریح کرد:قطعا از وزرای مربوطه که متولی این امر هستند به منظور ارائه توضیحات درباره افزایش قیمت نان برای حضور در کمیسیون اقتصادی،دعوت به عمل میآید.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *