جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پایان نامه خود را ارسال کنید و جایزه بگیرید!

ماراتن «پایان‌نامه‌های دانشجویی» در یک جشنواره +ضوابط و شرایط

دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 566728
فراخوان هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی اعلام شده است و مطابق این فراخوان، دانشجویانی که طی سال‌های 95 تا پایان شهریور 96 در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه‌ها و یا سطوح معادل آن در حوزه‌های علمیه از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
ماراتن «پایان‌نامه‌های دانشجویی» در یک جشنواره +ضوابط و شرایط
به گزارش جهان نيوز، هرساله نهادهای مختلف کشور با برگزار کردن مسابقاتی در سطح دانشگاه‌ها، به دنبال تشویق هرچه بیشتر دانشجویان جهت بالا بردن تولیدات علمی هستند که البته برخی از این فرخوان‌ها و مسابقات به دلایل مختلفی مورد استقبال دانشجویان قرار نمی‌گیرند و متعاقب آن برگزارکنندگان آن از رسیدن به هدف خود بازمی‌مانند. یکی از عمده‌ترین مسائلی که موجب عدم استقبال دانشگاهیان از برخی از مسابقات دانشجویی می‌شود، عدم اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف است. البته با گسترش فعالیت دانشگاهیان در فضای مجازی، تا حدودی این نقیصه برطرف شده است، اما با این حال به نظر می‌رسد باید فعایت بیشتری در حوزه اطلاع‌رسانی انجام شود.

در ادامه قصد داریم به معرفی یک جشنواره دانشجویی با نام «جشنواره پایان‌نامه سال دانشجویی» بپردازیم:

 * معرفی جشنواره پایان نامه سال دانشجویی
فراهم آوردن زمینه مناسب برای بروز و ظهور خلاقیت‌های جوانان و دانشجویان، افزایش انگیزه مطالعه و پژوهش، بهره‌مندی جامعه از اندیشه‌ها، آموخته‌ها و آثار دانشجویی، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، از جمله علل طراحی و برگزاری «انتخاب پایان نامه سال دانشجویی» از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی بوده است.



در جدول زیر اطلاعاتی درباره «جشنواره پایان نامه سال دانشجویی» ارائه شده است:



* جزئیات هفدهمین دوره جشنواره پایان نامه سال دانشجویی
فراخوان هفدهمین جشنواره ملی پایان نامه سال دانشجویی از سوی سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی اعلام شده است و مطابق این فراخوان، دانشجویان و طلابی که طی سال‌های 95 تا پایان شهریورماه 96 در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه‌ها و یا سطوح معادل آن در حوزه‌های علمیه از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

*** بخش‌های مختلف جشنواره
جشنواره پایان نامه سال دانشجویی در سه بخش اصلی، جنبی و ویژه برگزار و دانشگاهیان سراسر کشور با توجه به جزئیات هرکدام از این بخش‌ها می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

- بخش اصلی: در این بخش، از فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترای تمامی رشته‌های دانشگاه‌های کشور دعوت می‌‌شود تا پایان نامه‌های خود را که در دو سال اخیر هر دوره(سالی که جشنواره در آن برگزار می‌شود و سال ماقبل آن) تدوین و از آن دفاع کرده‌اند برای شرکت در جشنواره ارسال کنند.

بخش اصلی در 6 گروه تخصصی سازماندهی می‌شود: گروه فنی ـ مهندسی، گروه پزشکی ـ دامپزشکی، گروه کشاورزی ومنابع طبیعی، گروه علوم پایه، گروه علوم انسانی – اجتماعی و گروه هنر- معماری

- بخش ویژه: در بخش ویژه نیز پایان نامه‌های نگارش شده با موضوع‌های اقتصاد مقاومتی، معماری و شهرسازی اسلامی، طراحی مد و لباس ایرانی- اسلامی، فرهنگ عمومی و آسیب‌های اجتماعی، تجاری‌سازی دانش و فناوری‌های نوین و مطالعات فرهنگی(فرهنگ  دانشگاهی، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ و مدیریت جهادی) پذیرش می‌شوند.



*** چگونه ثبت‌نام کنیم؟
دانشجویان و طلابی که طی سال‌های 95 تا پایان شهریورماه 96 در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری دانشگاه‌ها و یا سطوح معادل آن در حوزه‌های علمیه از پایان نامه خود دفاع کرده‌اند، می‌توانند تا 15 آذرماه با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و تکمیل پرسشنامه الکترونیک و بارگذاری نسخه الکترونیک پایان نامه خود نسبت به ثبت‌نام در جشنواره اقدام نمایند.



*** داوری آثار چگونه انجام می‌شود؟
داوری پایان نامه سال دانشجویی عمدتاً در چهار مرحله زیر انجام می‌پذیرد:
- مرحله مقدماتی: درمرحله مقدماتی داوری مدیر گروه به همراه کارشناسان دبیرخانه آثار رسیده گروه خود را با شرایط دبیرخانه و فراخوان انطباق می‌دهند.

- مرحله اول: در این مرحله مدیر گروه به همراه دو مشاور خود که هر دو مشاور متناسب با گرایش‌ها و رشته‌های گروه مورد نظر، آثار رسیده گروه خود را توسط فرم‌های مرحله اول داوری و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

- مرحله دوم: در این مرحله مدیر گروه به تناسب رشته‌ها و گرایش‌های موجود در گروه، هر یک از پایان نامه‌ها را در اختیار یک داور زبده آن رشته قرار می‌دهد تا بر مبنای شاخص‌های فرم ارزیابی مرحله دوم پایان نامه را مورد داوری قرار دهد.

- مرحله سوم: در این مرحله مدیر گروه موظف است با حضور کلیه داوران و مشاوران طی یک جلسه پایان نامه‌ها را از نظر امتیاز مورد مقایسه و بررسی قرار دهد و طبق آراء داوران و فرم‌های ارزیابی اسامی نفرات برتر رادر صورتجلسه نهایی داوری اعلام نماید.

- مرحله چهارم: کمیته نهایی داوری با حضور دبیر جشنواره  و مدیران  گروه‌ها تشکیل گردیده و طی یک صورتجلسه معین نفرات برتر را انتخاب و اعلام می‌نمایند.

منبع:خبرنامه دانشجویان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *