سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

از فرماندار هفت تیر کش تا فرماندارنیک اندیش!

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۲۵
کد مطلب: 566609
رصد‌ اخبار «کهگیلویه و بویراحمد»، خبرهایی که یا غیررسمی هستند و یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. این خبرها در بسته ای خبری برای مخاطبان منتشر می شود. در بسته خبری امشب دو خبر از فرماندار بیشتر جلب توجه می نماید ! فرماندارانی که یکی به اسلحه کشی بر روی مامور نیروی انتظامی برای انجام یک اقدام غیر قانونی روی می آورد و دیگری با پیشنهاد سخاوتمندانه خود همه را خوشحال می کند.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تابناک؛
پیشنهاد سخاوتمندانه یکی از فرمانداران استان برای خانواده ی زلزله زده
فرماندار شهرستان دنا در جمع مدیران شهرستان دنا، ضمن تسلیت ۲۸ صفر و حادثه دلخراش زلزله کرمانشاه که در پی آن جمع زیادی از هم وطنان جان خویش را از دست دادنداظهار کرد: وقوع حادثه تلخ زلزله غرب کشور که سبب کشته شدن و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان کرمانشاه شد موجب تألم و تأثر عمیق در قلب همه ایرانیان نوعدوست گردید.
عباس بهشتی روی افزود: کمک کردن و خدمات رسانی در شرایط فعلی مناطق زلزله زده از وظایف همه ما است و نباید از هیچ کاری در این باره دریغ گردد.
فرماندار دنا با تاکید بر اینکه در همان ابتدای وقوع حادثه دستور جمع آوری کمک‌های مردمی در شهرستان دنا را صادر کردم گفت: موقعیت زلزله زدگان کشورمان را تنها زمانی می‌توانیم درک کنیم که در محل حادثه در میان مردم حادثه دیده حضور داشته باشیم و این شرایط را در زمان وقوع زلزله بم در کرمان به خوبی حس کردم چون در آنجا حضور داشتم.
بهشتی روی افزود: حال که موقعیت حضور ما در میان مردم کرمانشاه و ایلام فراهم نمی‌شود پس باید با ارائه خدمات به بهترین وجه ممکن و جمع آوری کمک‌های مردمی و حتی کمک‌های مسئولین، حضور خود را برای مردم حادثه دیده زنده کنیم.
فرماندار دنا در پایان با اشاره به اینکه مردم کمک‌های خود را تنها به دو نهاد بسیج شهرستان دنا و هلال احمر دنا تحویل بدهند تاکید کرد: فرمانداری دنا حاضر است یکی از خانواده‌های حادثه دیده را در شهرستان دنا تا زمان اسکان وی در خانه جدیدش اسکان دهد و تمامی مخارج آن خانواده را متقبل گردد.
اعتراض فارغ التحصیلان دهدشتی رشته علوم پزشکی
فارغ التحصیلان دهدشتی رشته علوم پزشکی نسبت به نحوه پذیرش نیروی آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی و اتخاذ شرط بومی سازی برای رشته پرستاری اعتراض کردند.
یکی از این معترضین ، گفت: عادلانه نیست که در جذب نیرو برای بیمارستان جدید یاسوج اولویت را به شهرستان بویراحمد بدهند، و فقط تعداد کمی نیرو از شهرستان دهدشت بپذیرند.
وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دهدشتی رشته علوم پزشکی، دانشجوی دانشگاه‌های یاسوج (دانشگاه آزاد واحد یاسوج و دانشگاه دولتی یاسوج) بوده‌اند، که از لحاظ آموزشی با دانشجویان یاسوجی برابر هستند.
این معترض ادامه داد: با توجه به شرایط بیکاری حاکم بر استان و کم بودن آزمون‌های استخدامی، نیاز به توجه بیشتر به شهرستان‌های محروم از جمله دهدشت است.
این معترضین خواستار تغییر در شرط بومی‌سازی این آزمون استخدامی هستند، تا بتوانند شانس بیشتری برای قبولی در آزمون را داشته باشند.
 
 
طرح میلیاردی و نیمه تمام منطقه آجم توسط مسؤولان پیگیری شود
امام جمعه دیشموک در خطبه‌های نماز این شهر به اجرای طرح بزرگ آب رسانی منطقه آجم اشاره کرد و گفت: این طرح  در دورترین روستای اطراف دیشموک اجرایی شد اما طی گذشت چند سال این طرح نیمه‌تمام رها شده و مسؤولان به فکر آن نیستند.
حجت الاسلام علی‌اکبر راوند افزود: میلیارد‌ها تومان هزینه صرف این طرح  شد اما شاهدیم که کارهای اجرا شده در حال تخریب است و از مسئولان می‌خواهم که فکری به حال این طرح بکنند.
چه کسی در کشور خیانت کرده که مجبور به مذاکره باشیم؟
امام جمعه چرام گفت: تشبیه برجام به صلح امام حسن(ع) قیاس مع‌الفارق است.
حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با طرح این پرسش که آیا هریک از حسنین اگر در شرایط امام دیگری واقع می‌شدند، تاریخ به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد، اظهار کرد: یکی از دشوارترین مراحل سیر امامت در دنیای اسلام، صلح امام حسن (ع) است، انقلابی‌ترین نرمش تاریخ که همواره سوال آفرین بود و متاسفانه غرض ورزان به قلم غرض و جاهلان به دیده جهل این شگرد ایمانی را مورد تحریف قرار داد‌ه‌اند و حتی بعضی اوقات بعضی به خاطر سازش و ترس از قدرت‌های مادی، سازش خود را با صلح امام حسن (ع) پیوند می‌زنند.
امام جمعه چرام با بیان این مطلب که صلح امام حسن شبیه سکوت امام علی (ع) است، عنوان داشت: سکوت ۲۵ ساله امام علی باعث شد شهادت او موجب خروش در جامعه شود، شهادت در کربلا قبل از اینکه حسینی باشد، حسنی است، اگر معاهده امام حسن با معاویه نبود و چهره کریه بنی‌امیه شناخته نمی‌شد، کربلا به وقوع نمی‌پیوست.
حجت‌الاسلام افشار، شرایط زمان و مکان در حرکت امام معصوم را دارای نقش اساسی دانست و گفت: نداشتن یار و صحابه وفادار مهم ترین علت صلح است، عبیداله بن عباس فرمانده لشکر امام حسن با وعده پول فریفته شد و شبانه با عده‌ای از خواص سپاه امام به معاویه پیوست و از میان لشکر امام شایعه کردند که امام صلح کرده، به همین دلیل عده‌ای با حالت عصبانیت به خیمه امام ریختند و حتی فرش امام را ربودند و ضربه‌ای به پای مبارک امام زدند که خونریزی شدید به وجود آمد.
وی، ادامه داد: برخی روسای قبایل به معاویه نامه نوشتند اگر به عراق بیایی پیمان می‌بندیم که امام را به تو بسپاریم اما یاران امام حسین در شب عاشورا به امام گفتند؛ به خدا سوگند اگر بدانیم که کشته می‌شویم آنگاه ما را زنده می‌کنند و باز می‌کشند و خاکسترمان را بر باد می‌دهند، این کار را ۷۰ بار می‌کنند از تو جدا نخواهیم شد تا اینکه در راه تو جان بسپاریم.
خطیب جمعه چرام با تاکید بر اینکه با چنین یارانی می‌توان شوری در تاریخ ایجاد کرد که تا همیشه بماند نه با یارانی که حاضر بودند امام را به معاویه تحویل دهند، ابراز کرد: در واقع امام حسن به خاطر نداشتن یار، سنگر مبارزه را عوض کرد نه جهت مبارزه را، همین یک علت گویای بسیاری از مسائل است و علت صلح را آشکار می‌کند.
حجت‌الاسلام افشار در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تحمیل پذیرش توافق هسته‌ای توسط برخی سیاسیون داخلی، گفت: تشبیه برجام به صلح امام حسن، قیاس مع‌الفارق است، صلح امام حسن به علت نبود یاران فداکار و خیانت خواص شکل گرفت، شرایط فعلی جمهوری اسلامی با آن دوران شباهت ندارد، چرا که الان جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته و کشورهای عراق، سوریه، قطر، ترکیه، روسیه و مردم بسیاری از کشورها از سیاست‌های ظالمانه آمریکا بیزاری می‌جویند و جبهه مقاومت با اقتدار کامل، داعش را که آمریکا و کشورهای دیگر حمایت می‌کردند با شکست مواجه کردند.
وی، تصریح کرد: نباید سازش و سهل اندیشی و عافیت طلبی خود را در کوتاه آمدن و مذاکره با آمریکا به صلح قهرمانانه امام حسن پیوند زد، صلح امام حسن به خاطر خیانت افراد داخل سپاه بود، چه کسی در جمهوری اسلامی خیانت کرده که ما مجبور به مذاکره باشیم.
مسؤول شورای فرهنگ عمومی چرام با متذکر شدن این مطلب که پس از صلح امام حسن، توطئه، خیانت و خباثت‌های معاویه نسبت به مردم کم نشد، خاطرنشان کرد: بسیاری از یاران وفادار به امام حسن مثل حجرابن عدی بوسیله معاویه به شهادت رسیدند، پس از برجام نیز تحریم‌ها شدت گرفت، به طوری که مادر تحریم‌ها یا سیاه چاله تحریم را آمریکا علیه جمهوری اسلامی وضع کرد، پس باید تاریخ را خوب بخوانیم و به مردم بگوییم نه به صورت گزینشی و عافیت طلبانه تاریخ را ذکر کنیم و توافق هسته‌ای مشهور به برجام را قیاس با صلح امام حسن کنیم.
حجت‌الاسلام افشار، متذکر شد: صلح امام حسن و خیانت‌های معاویه باعث شد تا امام حسین موضع تند علیه حکومت اموی یزید بگیرد، حال چرا با این همه خیانت‌های آمریکا مجلس و قوه مجریه موضع صریح و قاطع مقابل بدعهدی آمریکا نمی‌گیرند و سکوت کرده‌اند.
نامه یک دانش آموز گچسارانی به زلزله زدگان کرمانشاهی
بنام خدا
کرمانشاه آن دیار« کرد نشین » واقع در غرب ایران زمین که از گذشته های دور تا کنون مرگ ها و مصیبت های زیادی به خود دیده است مرگ با گلوله ، مرگ با سرما، مرگ از گرسنگی و اکنون زلزله ، اما هرگز مرگ از ترس را تجربه نکرده است .
واقعیت دلیر مردان و زنان فداکار« کرد » برای همگان آشکار است و اما این کرمانشاه چند روزاست که رنگ آرامش به خودندیده است ومردمان ان شهرآسایش و آرامش ندارند. بعضی ها زیرآوارهای همان خانه هایی مانده اند که روزی کاخ آمال و آرزو هایشان شده بود، و بعضی ها درحالی که دربیمارستان ها هستند درد خود را فراموش کرده اند و با گریه و زاری می گویند:
مرگ عزیزان من=اخم من با زندگی
آنها در هوای بسیار سرد بخواب می رفتند ولی درخوابهایشان هم راحت نبودند زیرا خوابهایشان هم کابوس ازدست دادن عزیزانشان بود. یک شبی از همین شب های سرد پاییزی زلزله، آن بلای طبیعی بر سرشان نازل شد و بعد از خوابی عمیق دیگر نتوانستند چشم هایشان را بردنیا بگشایند واما…. تولد هایی که هرگزادامه نیافت کیک تولدی که زیر آوار ها مدفون شد وچه بچه هایی که یتیم شدند و چه خانوادهای پرمهری که از گرد هم پراکنده شدند.
اگر مادری میگفت :کجایی روله ؟[پسرم ]، داغ دل هر مادری تازه می شد .
این روز ها به هر سوی این شهر که بنگری یکی را در حال بیرون آوردن جسد عزیرانش زیر آوارمیبینی  در حالیکه مروارید های سفید بر صورتش غلطان شده است و شاید هم خواهری را ببینی که مستاصل است به برادر کوچکترش درجواب بابا کجاست ؟چه بگوید!
کرمانشاه شهرغم دیده ای است، شهری که مردمانش درزیرآوارها جا ماندند.
سعدی  شاعر بزرگ می گوید: بنی ادم اعضای یکدیگرند، که درآفرینش زیک گوهرند.
ما هم برای عمل به این گفته به هموطنانمان کمک میکنیم هر چند که زخم آنها هرگزاز بین نمیرود و با کمک های ما فقط تسکین می یابند
ملت همدل وفداکار ایران همیشه نشان دادند که درچنین حوادث تلخی پشتیبان هم هستند و هرگز نمیگذارند دستی(هموطنانشان) که به نیاز به سویشان دراز شده است ناامید برگردد.
 
دوستدار ایران و ایرانی
دانش آموز؛ هستی علیرضا نژاد از گچساران
فرماندار هفت تیر کش
بر اساس شنیده‌ها و جزئیاتی که در برخی رسانه ها منتشر شده است، فرماندار  یکی از شهرستان های هشتگانه کهگیلویه و بویراحمد که با سرعت غیرمجاز (بیش از ۱۳۰ کیلومتر) در یکی از مسیرهای استان در حال رانندگی بود با دستور توقف از سوی مامور راهنمایی و رانندگی مواجه شد.
پلیس وظیفه شناس پس از توقف خودرو فرماندار، اقدام به نوشتن برگه جریمه برای این مقام مسئول را داشت. در این بین فرماندار خود را معرفی می کند و به این مامور می گوید مگر مرا نمیشناسی که میخواهی برگه جریمه صادر کنی؟! مامور وظیفه شناس نیز می گوید شما را میشناسم اما چون تخلف کرده اید باید جریمه شوید و قانون برای همه یکسان است. با گفتن این حرف، فرماندار از کوره در می رود و با گذاشتن اسلحه کمری که به همراه داشت به روی شقیقه مامور او را تهدید می کند.
گویا چند روز پس از این ماجرا، فرماندار خاطی که متوجه رفتار اشتباه خود می شود و به دلیل جلوگیری از تبعات بعدی، از مامور وظیفه شناس عذرخواهی می کند ولی قبل از آن، مامور وظیفه شناس که از رفتار فرماندار و اسلحه کشیدن به روی خود، به شدت تعجب کرده و شوکه شده بود  اقدام به شکایت قضایی از فرماندار خاطی می کند.
پس از این اتفاقات، فرماندار نیز با واسطه کردن برخی از مدیران شهرستان و ریش سفیدان و معمتمدان هم طایفه با این مامور نیروی انتظامی، وی را مجاب (مجبور!) به رضایت دادن می کنند.
یکی از توجیهات فرماندار برای گرفتن رضایت نیز گفتن این موضوع بود که برای وجهه‌ی شهرستان خوب نیست که این موضوع پیگیری و احیانا در رسانه‌ها و یا افکار عمومی مطرح شود!
مشخص نیست موضع نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی در این خصوص چه بوده ولی حداقل انتظاری که می توان داشت تشویق و تجلیل از این مامور وظیفه شناس است.
این خبر هنوز رسما” تأیید نشده است.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *