پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

اتحادیه اروپا کمک‌های مالی به ترکیه را قطع کرد

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 566495
پارلمان اروپا کمک‌های مالی به آنکارا پیش از عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را قطع کرد.
اتحادیه اروپا کمک‌های مالی به ترکیه را قطع کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل ازفارس، اتحادیه اروپا روز شنبه در جریان تصویب برنامه بودجه سال ۲۰۱۸، کمک‌های مالی به ترکیه را به خاطر آنچه که عدم پایبندی آنکارا به دموکراسی و نقض حقوق بشر عنوان شد، قطع کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تصمیم قطع کمک‌های مالی به ترکیه – که مربوط به فرایند تعلیق شده عضویت آن در اتحادیه اروپا است –  به پیشنهاد «آنگلا مرکل»‌ صدراعظم آلمان درپی واقع پس از کودتای نافرجام ۱۵ جولای ۲۰۱۶ گرفته شد.نمایندگان و اعضای پارلمان اروپا در جلسه روز شنبه موافقت کردند ۱۰۵ میلیون یوو از «پرداخت پیش از عضویت» را کاهش داده و ۷۰ میلیون یورو کمک اضافی که قبلا وعده داده شود را تعلیق کنند.

دولت ترکیه به دستور «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور این کشور، ضمن اعمال حالت فوق‌العاده در ترکیه، بیش از ۵۰هزار نفر را بازداشت و حدود ۱۵۰ هزار نفر را از مشاغل دولتی اخراج کرده است.ترکیه سازمان «فتح‌الله گولن» اپوزسیون آمریکا نشین را عامل کودتا می‌داند و موج بازداشت افراد مرتبط با این سازمان هنوز هم ادامه دارد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اسلام از نوع اسلام ترکیه و عربستان و اندونزی عاقبت و دستاوردی جز فروختن همة دین و بسنده کردن به حداقل‌ها ندارد.
تمام کشور ترکیه در سمت شرقی دریای مرمره یک طرف، آن قسمت فسقلی در سمت غربی دریای اژه هم طرف دیگر. وسعت خاک ترکیه در شرق این دریا را با قسمت غربی خاک ترکیه مقایسه کنید تا به حماقت سردم‌داران این کشور از زمان آتاترک به این سو پی ببرید. فقط یک باریکة کوچک در غرب دریای مرمره، که شاید حدود 3 درصد از کل خاک ترکیه باشد، نزدیک به 97 درصد از خاک ترکیه را جزءِ آن طرف حساب کرده‌اند و می‌گویند ما اروپایی هستیم و باید مانند کشورهای اروپایی باشیم.
خب چرا آن باریکة کوچک را آسیایی حساب نکرده‌اید؟ از اروپایی شدن چه چیزی عایدتان شده است؟ اگر دین اسلام را رها کنید و ناموس‌تان را هم یکجا برای اروپایی‌ها بفرستید، آنها باز هم شما را اروپایی نخواهند دانست چون نژادپرست هستند و شما را آسیایی و مادون خود می‌پندارند.
اگر اسلام شما اسلام واقعی و انقلابی و علوی بود، اینگونه ناموس و خاک و آبرو و عزت خودتان را به خاطر اروپایی‌های نامسلمان به حراج نمی‌گذاشتید.