پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

قطر: روابط ما با ایران، منحصر به فرد است

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۱۴
کد مطلب: 566474
وزیر خارجه قطر بر ضرورت حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس تاکید کرده و رابط قطر با ایران را «بی نظیر» خواند.
قطر: روابط ما با ایران، منحصر به فرد است
به گزارش جهان نيوز؛ «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر در گفت‎و‎گو با شبکه خبری «MSNBC» آمریکا اعلام کرد که سیاست های عربستان و امارات غیرقابل پیش بینی است.

وی با بیان اینکه روابط قطر با ایران منحصر به فرد است، گفت که حل بحران کشورهای حوزه خلیج فارس ضرورت دارد، زیرا این مساله بزرگترین تهدیدی است که منطقه را احاطه کرده است.

وزیر خارجه قطر افزود: در جنگ روانی که علیه قطر به راه انداخته شده است و در آن دوحه به حمایت از تروریسم متهم شده، سند و مدرکی وجود ندارد و لذا بی پایه و اساس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای وزیر خارجة قطر! کاش شما کشورهای حاشیة خلیج فارس و کلاً تمام ملت‌ها و دولت‌های همسایة ایران در غرب آسیا قدر ملت و حکومت ایران را واقعاً می‌دانستید و این همه در طول تاریخ چند دهة اخیر برای ما مزاحمت و دردسر ایجاد نمی‌کردید. هیچ می‌دانید ایران می‌توانست برای باز کردن مسیر هوایی و دریایی خود به روی شما ده‌ها و صدها امتیاز از شما بگیرد و شما هم چاره‌ای جز قبول آنها نداشتید؟
یادتان می‌آید از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا همین امروز شماها با پیروی از آمریکا و البته به خاطر بغض بی‌دلیلی که اساساً از ایرانی‌ها دارید چقدر ما را اذیت کرده‌اید؟ کاهش قیمت نفت در اوپک، بالا بردن تولید نفت و روانه کردن نفت ارزان به بازارهای دنیا برای ضربه زدن به اقتصاد ایران، فروختن کالاهای مورد نیاز ایران به قیمت چند برابر، استفاده از نام جعلی خلیج «ع....»، ا ابه یاد بیاورید، حمایت‌های مالی از صدام که جای خود دارد، تقویت تروریسم، ضدیت با ایران در برنامه‌های رسانه‌ای، کمک به تشکیل القاعده و طالبان در افغانستان و داعش در سوریه و عراق، و خیلی جنایت‌های دیگر.
آقای وزیر خارجة قطر، آیا در این شرایط بحرانی که هم‌نژادهایت هم به مردم کشورت رحم نمی‌کنند، رحم و مروت و جوانمردی ایران و ایرانی را دیدی و فهمیدی؟
آیا متوجه شدی ایرانی شیعه به پیروی از مرام مولایش علی(ع) با شما چنین مدارا و مروت می‌کند؟ همان ایرانی‌ای که شما قرن‌هاست به هر طریق ممکن او را رافضی، مشرک، بت‌پرست، و مجوس خوانده‌اید و خون مردان و کودکان‌شان و تصرف زنان‌شان را بر خود مباح می‌دانید.
حالا می‌گوئید روابط شما با ایران منحصر به فرد است؟
آیا اگر روابط‌تان با عربستان و بحرین و امارات خوب بشود و محاصره‌تان را پایان بدهند، حاضری به پاس این محبت ایران و ایرانی، دست از دشمنی با ایران برداری و دیگر در هیچ مجمع و اجلاس و همایش و کنفرانسی نگاهت به دست و زبان آمریکا و عربستان و اسرائیل نباشد و این دوستی با ایران را به هیچ قیمتی نفروشی و یاد امروز باشی؟