سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
رسانه روسی

پیام های عربستان برای منطقه خطرناک است

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 566459
شبکه تلویزیونی ان.تی.وی روسیه در گزارشی با اشاره به وضعیت منطقه خاورمیانه بعد از اعلام استعفای سعد حریری ازعربستان وهشدار ریاض به بیروت اعلام کرد:پیام هایی که عربستان می فرستد برای منطقه خاورمیانه خطرناک بوده و منطقه در آستانه جنگ بزرگ قرار گرفته است.
پیام های عربستان برای منطقه خطرناک است
به گزارش جهان نيوز؛ خانم اراده زینالوا خبرنگار شبکه تلویزیونی روسی ان.تی.وی در گزارش خود گفت: شواهد حاکی است در خاورمیانه جنگ بزرگ آغاز می شود.
وی افزود: سعد حریری از مقام نخست وزیری لبنان اعلام استعفا کرده و دهها شاهزاده از خاندان سعودی بازداشت شده اند.
درگزارش شبکه روسی به نقل ازسخنان حریری گفته شد که این یک استعفای صرف نیست و وی به وضعیت حاکم بر لبنان اعتراض دارد.
خانم زینالوا گفت: حریری این سخنان را ازعربستان گفت که برای انجام دیدار سفر کرده بود. حزب الله قوی ترین حزب لبنان اعلام کرد که سعد حریری ربوده شده و سخنانی که گفته تحت فشار بیان شده است.
وی ادامه داد: حریری در یک هفته اخیر با سلمان پادشاه عربستان سعودی و نیز مقامهای امارات و بحرین دیدار کرده ، اما این دیدارها باعث نشده است که شک و شبهه پیرامون بازداشت یا ربوده شدن وی برطرف شود.
زینالووا گفت: بسیاری همچنان بر این باورند که سعد حریری در وضعیت مشابه شاهزادگان سعودی قرار دارد که در هتل ریتز کارلتون ریاض از باشکوه ترین هتل های جهان در بازداشت بسر می برند.
وی ادامه داد:بعید به نظر می رسد که بازداشت شدگان در هتل از اخبار در مورد ادامه بازداشت ها یا قتل یک شاهزاده در هنگام مقاومت دربرابرماموران امنیتی سعودی و یا برنامه دولت برای مصادره 800 میلیارد دلار اموال و دارایی های افراد دستگیر شده آگاه شوند.این یک پاکسازی بزرگ در عربستان و انقلاب به شیوه سعودی است زیرا به این روش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور بنای حکومت خود را آغاز کرد.
یک تحلیل گرعربستانی به نام مازن السوداری به شبکه روسی گفت:تمام شرکت های مصادره شده درعربستان وخارج از مرزهای آن به فعالیت خود ادامه داده و این پاکسازی در عربستان سعودی به اقدامات دو سال پیش دولت چین برای مبارزه با فساد مالی شباهت دارد.
السوداری گفت:افرادی که تخلف کرده و بازداشت شده اند مورد مجازات قرار می گیرند و در مورد آنها هیچ گونه بخششی اعمال نخواهد شد.
درگزارش گفته شد: اینکه محمد ولیعهد سعودی با فساد مالی مبارزه می کند یا به کسانی که با اصلاحات وی مخالفت می کنند پیام تند می دهد مساله داخلی عربستان سعودی است. اما بیانیه هایی که از طرف ریاض صادر می شود که تمام شهروندان عربستان سعودی باید لبنان را ترک کنند و هر گونه اقدام علیه این کشور (عربستان) به معنای اعلام جنگ خواهد بود، پیام بد و خطرناک است.
منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *