جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

واکنش چمران به ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 566419
عضو شورای مرکزی جمنا گفت: ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران برای افزایش صادرات اروپا و بهره برداری از منابع کشور زیان آور است.
واکنش چمران به ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران
به گزارش جهان نيوز، مهدی چمران در واکنش به موافقت دولت برای ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران گفت:‌ با توجه به اینکه کشورهای اروپایی همگی در تهران سفارتخانه دارند گشایش دفتری به نام دفتر اتحادیه اروپا در تهران ضرورتی ندارد.

عضو شورای مرکزی جمنا تصریح کرد: اگر واقعا آنها روش درستی را دنبال کنند مشکل ایجاد نخواهد شد و شاید ما هم بتوانیم برخی بهره برداری‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به نتایج حاصله از اعتماد به آمریکا در پرونده برجام گفت: من نگران این هستم که همان گونه که در برجام به آمریکایی‌ها اعتماد کرده و امروز این نتایج منفی را دریافت می کنیم، در این مورد هم شاید ما را به سمت اروپایی‌ها سوق می‌دهند که دوباره تعدادی قرارداد را با اروپایی‌ها امضا کنیم و آنها هم همان بدعهدی‌های آمریکا را تکرار کنند و دوباره برای ما مشکل ایجاد کنند.

چمران با تأکید بر اینکه نباید کار به جایی برسد که عده‌ای فکر کنند ما می‌توانیم اروپا را جلوی ترامپ قرار دهیم، اظهار کرد: اروپا هیچ‌گاه به خاطر ایران در مقابل ترامپ نمی‌ایستد و آنها روابطشان حسنه است.

عضو شورای مرکزی جمنا افزود: اگر ایجاد دفتر اتحادیه اروپا در تهران برای افزایش صادرات اروپا به ایران باشد و هدفشان بهره برداری از منابع ما باشد باز کردن این دفتر ضرر هم دارد اما اگر برای روابط سیاسی و ارتباطات نزدیک باشد این بحث دیگری است.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به شدت مراقب باشیم که فریب اروپا را نخوریم، بیان کرد: آنها به دنبال بهره برداری هستند و ما هم نباید ثروتهای خود را به دست آنها بسپاریم و اگر ما بخواهیم به این خیال که اروپا می‌خواهد از ما حمایت کند به آنها امتیازاتی بدهیم این یک فریب و توطئه‌ای دیگر است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
چيزى كه براى اين كشور زيان اور بوده، هست و خواهد بود حضور امثال شما در عرصه سياست هست ولاغير