جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

کمک‌رسانی زینبیون و فاطمیون به زلزله‌زدگان

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 566368
نیروهای مقاومت زینبیون و فاطمیون در حرکتی خودجوش اقدام به کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه کردند.
کمک‌رسانی زینبیون و فاطمیون به زلزله‌زدگان
به گزارش جهان نيوز به نقل از دفاع پرس، پس از وقوع زلزله کرمانشاه که منجر به کشته شدن بیش از 430 تن از مردم شهرهای غربی کشور شد، گروه های مختلف برای امدادرسانی و کمک به حادثه دیدگان و مصدومان عازم این مناطق شدند. انواع خدمات و کمک ها از بهداشتی و فرهنگی گرفته تا امدادرسانی و عمرانی تنها چند ساعت پس از وقوع زلزله به این مناطق سرازیر شد. در کنار تلاش سازمان ها و ارگان ها، همه مردم از شهرها و قشرهای مختلف، ساعاتی پس از حادثه برای کمک رسانی بسیج شدند.

اگرچه زلزله بیش از هر چیز باعث خرابی و فوت تعداد زیادی از مردم شهرها و روستاهای کرمانشاه شد و درد عمیقی را در دل بازماندگان و دردمندان از این حادثه گذاشت ولی این حس همدلی و نوع دوستی بود که بار دیگر در دل های مردم بارور شد و نتیجه آن کمک هایی بود که از سراسر کشور به مناطق زلزله زده روانه شد.

همانطور که مقام معظم رهبری در بیانات خود در پی زلزله اخیر کرمانشاه فرمودند: «البتّه این حوادث، تأثیر دیگری که دارد این است که خون را در رگهای مجموعه‌ جامعه‌ی اسلامی کشور به حرکت درمی‌آورد؛ همه را وادار می‌کند به حضور در صحنه‌های همیاری و محبّت و برادری که در این کشور وجود دارد. ما امیدواریم که ان‌شاءالله این حادثه بتواند، هم برای مردم عزیز، دلاور و مردم سرزمین پهلوان‌پرور کرمانشاه، شامل و حامل برکاتی باشد، و هم برای ملّت ایران و بخصوص مسئولین کشور ـ که برای آنها یک آزمایش الهی است ـ میدان ادای وظیفه و مسئولیّت باشد.»

اما همدلی و کمک به زلزله زدگان کرمانشاه تنها به مردم کشورمان ختم نشد. نیروهای مقاومت فاطمیون و زینبیون که سال هاست در خارج از مرزهای کشور خود در مقابل هجوم تکفیری‌ها علیه مردم سوریه سینه سپر کرده اند و در خط مقدم مقاومت حضور دارند، نیز برای کمک به مردم زلزله زده اقدام کردند و در قالب گروه هایی به این مناطق اعزام شدند تا شعار «انسانیت مرز ندارد» را تبلور بخشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *