جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

گفتار و رفتار متناقض دولتمردان درباره زلزله‌کرمانشاه

شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۱۹
کد مطلب: 566262
رئیس جمهور می‌گوید وقوع حوادث طبیعی میز محاکمه نیست.
گفتار و رفتار متناقض دولتمردان درباره زلزله‌کرمانشاه
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:
آقای روحانی در جلسه هیئت دولت گفت: باید در کنار قدرت ملی، وحدت ملی را هم مستحکم نماییم. امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همدلی هستیم و باید از حوادثی مانند زلزله برای وحدت بیشتر استفاده کرد نه برای تفرقه و ایجاد اختلاف و دودستگی. وقوع حوادث طبیعی میز محاکمه نیست که در آن همدیگر را پای آن کشانده و به محاکمه بکشانیم، بلکه چنین اتفاقاتی زمان یاری و کمک و همدلی بیشتر مردم و انسجام و وحدت است.
او پریروز در کرمانشاه نیز گفته بود «نباید در موقع حادثه مچ هم را بگیریم اما در همین سر پل ذهاب، مسکن‌های مهر را دیدیم که چطور شده‌اند و کنار آن خانه خود مردم است که حتی شیشه آنها نشکسته است».
روحانی در بخش دیگری از سخنانش در جلسه دیروز هیئت دولت درباره مسائل منطقه گفت: ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران اولاً بخواهید یا نخواهید حامی مظلومان بوده و خواهیم ماند و اینکه دشمن ظالم و کمک‌رسان مظلوم باشیم دستور اسلام، پیامبر گرامی و امیرالمؤمنین علی(ع) است. ما همواره به یاری مظلومان خواهیم شتافت و نمی‌توانیم ببینیم که تروریست‌ها حرم‌های مقدس را تخریب کرده و مردم بی‌گناه و مسلمان را مورد حمله قرار دهند.
لازم به ذکر است که برخلاف ادعای آقای روحانی مبنی بر اینکه «هنگام حوادث طبیعی، زمان مچ‌گیری و محاکمه نیست»، رئیس دولت و معاون اول وی بلافاصله پس از انتشار خبر زلزله، موج‌سواری روی موج تأثر عمومی را آغاز کرد و دو قطبی همیشگی «دولت قبلی- دولت فعلی» را با حمله به مسکن مهر و ادعای بی‌پایه «اکثر ساختمان‌های تخریب شده، مسکن مهر هستند»، آغاز کرد. این در حالی است که اگر کسی هم باید مؤاخذه می‌شد، خود دولتمردان بودند که ۵۷۰۰ واحد مسکن مهر را اواخر سال ۹۴ ساخته و در فصل انتخابات تحویل مردم داده‌اند.
در واقع مدیران ارشد دولت برخلاف ادعای دیروز آقای روحانی، ظرف ۴۸ ساعت پس از وقوع زلزله، مشغول حاشیه‌سازی و مچ‌گیری و تخریب بلاوجه دولت قبل از خود بودند و گرای این عملیات روانی را بر ده‌ها نشریه و سایت و صدها کانال تلگرامی وابسته دادند. بدین ترتیب، نوعی بی‌صداقتی و عوام‌فریبی در اظهارات ضد و نقیض مقامات دولتی دیده می‌شود.
ثانیاً درباره ادعای درست حمایت از مظلومان در برابر ظالمان در مسائل منطقه، نیز متأسفانه رفتار برخی دولتمردان، گفتار آنها را تأیید نمی‌کند. چنانکه به جای اعتراض به مشارکت دولت امارات در جنایت و نسل‌کشی آل‌سعود در یمن، عملاً به دفاع از مهاجمان و قاتلان پرداخته و فشار آوردند تا دادستانی، روزنامه کیهان را به خاطر انتشار تیتر تهدید به اقدام تلافی‌جویانه علیه عربستان و امارات، توقیف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *