پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

وزیر خارجه فرانسه: حریری سفر به پاریس را پذیرفت

پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 566045
'ژان ایوز لو دریان' وزیر امور خارجه فرانسه امروز( پنجشنبه) از پذیرش پیشنهاد سفر به پاریس از سوی سعد حریری نخست وزیر مستعفی لبنان که در حال حاضر در ریاض به سر می برد، خبر داد.
وزیر خارجه فرانسه: حریری سفر به پاریس را پذیرفت
به گزارش جهان نيوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لو دریان که در ریاض به سر می برد در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: حریری به فرانسه خواهد آمد و در این خصوص محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نیز مطلع است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد زمان دقیق انجام این سفر، تاکید کرد: برنامه زمانبندی این سفر، از مواردی است که خود حریری آن را مشخص خواهد ساخت.

بر اساس گزارش رویترز، ماموریت لودریان که اواخر شب گذشته (چهارشنبه شب) وارد ریاض شد و بلافاصله با ولیعهد سعودی ملاقات کرد، گفت وگو درباره بحران در روابط سعودی و لبنان و سرنوشت حریری است.

در همین رابطه، رویترز به نقل از منبعی در کاخ الیزه گزارش داد: سعد الحریری نخست وزیر لبنان «در روزهای آینده» با خانواده اش به فرانسه می رود.

ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه سعد حریری و خانواده اش را به فرانسه دعوت کرده است.

کاخ الیزه اعلام کرد: رئیس جمهوری پس از صحبت با 'محمدبن سلمان' ولیعهد عربستان و همچنین نخست وزیر لبنان، حریری را به فرانسه دعوت کرد.

دفتر مکرون در بیانیه ای گفت که این تصمیم در پی تماس های تلفنی جداگانه با حریری و 'محمدبن سلمان' اتخاذ شده است.

مکرون در سخنانی گفت که وی حریری و خانواده اش را به عنوان یک اقدام دوستانه دعوت کرده است.
وی افزود: این دعوت، پیشنهاد تبعید سیاسی به حریری نیست.

رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: امیدوارم که لبنان باثبات باشد.

سعد حریری روز شنبه 13 آبان در اقدامی نامتعارف و غافلگیرکننده در عربستان از مقام خود استعفا کرد. متن بیانیه استعفای وی از طریق شبکه خبری سعودی العربیه قرائت شد.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *