جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

لاف در غریبی صهیونیست‌ها

محمدحسن قدیری ابیانه
پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 566015
اینکه نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی به صرافت افتاده و عنوان می‌کند که در صورت نیاز، به‌تنهایی به ایران حمله خواهد کرد، ازآن‌جهت است که واقعاً به این نتیجه رسیده آمریکا، حریف ایران و هم‌پیمانانش در سوریه نیست.
جهان نيوز - دکتر محمدحسن قدیری ابیانه: اوایل هفته جاری وقتی‌که خبر حصول توافق میان روسیه، آمریکا و اردن در زمینه ایجاد منطقه کاهش تنش در جنوب غرب سوریه منتشر شد، یکی از مسئولین ارشد وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد این تفاهم سه‌جانبه بر خروج تمامی نیروهای خارجی ازجمله نیروهای هم‌پیمان سوریه (ایران و حزب‌الله لبنان) از جنوب غرب سوریه اشاره دارد و روسیه وعده داده این مسئله را با مقامات سوریه در میان بگذارد. همین ادعا کافی بود تا «سرگئی لاوروف»، رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه شخصاً آن را تکذیب و تأکید کند که کشورش هرگز متعهد نشده نیروهای موردحمایت ایران از سوریه خارج شوند. وی همچنین از حضور ایران و روسیه در سوریه قاطعانه دفاع کرد و آن را برخلاف حضور آمریکایی‌ها در این کشور، قانونی دانست.
موضع‌گیری روسیه در این خصوص باعث شد که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته بار دیگر، جمهوری اسلامی را تهدید کند و در واکنش به حمایت مسکو از تهران مدعی شد به هر قیمتی شده، مانع نفوذ ایران در سوریه خواهد شد، حتی اگر مجبور شود که به‌تنهایی به این کار اقدام کند ! نتانیاهو پیش‌ازاین نیز به رئیس‌جمهور روسیه پیام داده بود که اسرائیل تحت هیچ شرایطی به ایران اجازه نخواهد داد به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم به بلندی‌های جولان نزدیک شود و به‌این‌ترتیب، مستقیماً ایران و حزب‌الله را تهدید کرده بود.
لاف در غریبی صهیونیست‌ها در حالی است که با گذشت 7 سال از جنگ نیابتی تروریست‌ها در سوریه، رژیم صهیونیستی خطوط قرمزی را وضع و بارها تکرار کرده است که هیچ طرفی حق ندارد از این خطوط تجاوز کند، ولی هرچه زمان گذشت، سران رژیم کودک‌کش خود را با این خطوط قرمز تنهاتر دیدند و هیچ طرفی پیدا نشد که به تل‌آویو در حمایت از امنیتش کمک کند. بااینکه آمریکا در برخورد با تروریست‌های مدافع صهیونیست‌ها با مسامحه برخورد می‌کند و به‌عنوان نمونه باهدف قرار دادن تروریست‌هایی که از شهر «البوکمال» در حال فرار بودند مخالفت کرد، ولی شواهد و قرائن نشان می‌دهند که واشنگتن از کند شدن چاقوی تروریست‌ها آگاه است و می‌داند طرف‌‌هایی که امور را در سوریه مدیریت می‌کنند، ایران، روسیه و گروه‌های مقاومت هستند و دیگر بازیگران هیچ تأثیر و نفوذی در روند بازی ندارند. در عراق نیز تلاش پنتاگون برای به‌اصطلاح بیرون راندن حشدالشعبی از دایره تأثیرگذاری بر معادلات میدانی نیز راه به‌جایی نبرد و ضدیت آمریکا با نیروهای بسیج مردمی عراق در عملیات آزادسازی موصل و همچنین حملات مکرر به محل استقرار آن‌ها، آخرین تیر واشنگتن بود که البته به سنگ خورد و به فرجام نرسید.
اینکه نخست‌وزیر رژیم جعلی صهیونیستی به صرافت افتاده و عنوان می‌کند که در صورت نیاز، به‌تنهایی به ایران حمله خواهد کرد، ازآن‌جهت است که واقعاً به این نتیجه رسیده آمریکا، حریف ایران و هم‌پیمانانش در سوریه نیست. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در سوم مرداد سال جاری، در گزارشی به این واقعیت اذعان کرد و نوشت: «تصمیم آمریکا برای ایجاد منطقه‌ای امن در جنوب سوریه با همکاری روس‌ها، شرایط را برای حضور و فعالیت روسیه و ایران در این منطقه فراهم کرده است. ترامپ، شبه‌نظامیان شیعه را به حال خود رها کرده است؛ امری که «جورج بوش» رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه از آن وحشت داشت و می‌تواند موجب تقویت این شبه‌نظامیان و باز شدن کامل درهای عراق و سوریه به روی ایران باشد.»
افزون بر این، درست عکس آن چیزی که آمریکا و صهیونیست‌ها فکر می‌کنند، بدون شک توافق آتش‌بس در مرزهای رژیم صهیونیستی میان روسیه و آمریکا، تصویر کلی سوریه را به نفع ایران تغییر می‌دهد و با توجه به حضور حزب‌الله لبنان در قلب سوریه در کنار پاک‌سازی مرزهای لبنان از لوث وجود تروریست‌ها،‌ احساس خطر رژیم صهیونیستی کاملاً قابل‌درک است ولی تل‌آویو، خیلی دیر متوجه این تهدید جدی شده است. از سوی دیگر، باید توجه داشت که تهدیدات نتانیاهو، بی‌ارتباط با موش دواندن‌های سعودی‌ها نیست، کما اینکه در اظهارات مقامات هر دو رژیم، کلیدواژه‌های مشترکی علیه ایران اسلامی همچون «عامل تنش‌ و ناامنی»، «حامی تروریسم» و ... به چشم می‌خورند که حتی گروه‌ها و احزاب داخلی سرزمین‌های اشغالی را نگران کرده، چراکه آن‌ها نمی‌خواهند با طناب سعودی‌ها وارد جنگ جدیدی با هم‌پیمانان ایران شوند. در همین رابطه، «آوی گبایی»، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر اسرائیل در مصاحبه‌ای با رسانه‌های صهیونیستی، به دولت نتانیاهو هشدار داد که در وضعیت ایجادشده در منطقه، «آلت دست» کسی نشود و اسرائیل را به یک جنگ نکشاند. وی به بحرانی که عربستان در لبنان در خصوص کناره‌گیری سعد حریری از نخست‌وزیری ایجاد کرده اشاره می‌کند و به رهبران این رژیم توصیه می‌کند که «اسرائیل باید خود را از جنگی که در راستای منافع کشور نیست، دورنگه دارد» زیرا به گفته وی، «این جنگ ما نیست».
نیم‌نگاهی به آنچه در 7 سال گذشته در سوریه و پیش از آن، از ابتدای تأسیس این غده سرطانی اتفاق افتاد، از این حقیقت حکایت دارد که رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرارگرفته و شانس ادامه حیاتش به کمترین میزان ممکن رسیده است. رژیم جعلی اسرائیل با شعار «از نیل تا فرات»، حاکمیت نامشروع خود را بر سرزمین‌های اشغالی آغاز کرد ولی با ظهور هسته‌های مقاومت در فلسطین و لبنان و طرح شعار «فلسطین از نهر تا بحر»، عرصه را آن‌چنان تنگ‌ دید که به دور خود دیوار کشیده و به‌زعم خود، صهیونیست‌ها را با دیوارهای بتنی از آتش خشم مردم مظلوم فلسطین در امان نگه‌داشته است. و بالاخره اینکه این رژیم در حالی به تهدید قدرت برتر منطقه روی آورده که در برابر گروه‌های مقاومت که از سوی ایران حمایت می‌شوند، شکست‌های فضاحت‌باری را متحمل شده است. جنگ‌های 33 روزه لبنان، 22 و 51 روزه غزه، نمونه‌هایی از ضربات کاری جبهه مقاومت به رژیم کودک‌کش صهیونیستی است و با این اوصاف، نتیجه هرگونه حماقت اشغالگران، از هم‌اکنون مشخص و روشن است.
منبع:حمایت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *