شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

فوت بیش از ۱۰۰ مددجو در زلزله کرمانشاه

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 565837
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه با اعلام خبر فوت بیش از ۱۰۰ مددجوی کمیته امداد در زلزله اخیر از آغاز روند پرداخت خسارت به تمامی مددجویان زلزله‌زده در استان کرمانشاه خبر داد.
فوت بیش از ۱۰۰ مددجو در زلزله کرمانشاه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، حسین خدرویسی  در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی مناطق زلزله‌زده با اشاره به اقدامات کمیته امداد امام خمینی در استان کرمانشاه پس از وقوع زمین لرزه اظهار کرد: همکاران ما بلافاصله پس از این حادثه و با دستور ریاست کمیته امداد وارد عمل شده و ستاد بحران متشکل از تمام ادارات کمیته استان برای امداد‌رسانی به 6 شهرستان آسیب‌دیده تشکیل شد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: به دنبال اقدامات انجام شده در سراسر کشور و شهرهای کرمانشاه تاکنون بیش از 100 محموله بزرگ کمک‌های مردمی در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است و ستادهای شهرستانی و استانی در سراسر کشور فعالند تا کمک‌های استان‌های دیگر را به مناطق زلزله‌زده اعزام کند. وی گفت: در حال حاضر علاوه بر کمک‌های نقدی مردمی اعتبار ویژه‌ای نیز رئیس کمیته امداد برای امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اختصاص یافته است. 

خدرویسی با اشاره به تلفات مددجویان کمیته امداد در این استان نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه متاسفانه بیش از 100 تن از مددجویان کمیته امداد در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند و تعداد زیادی نیز مصدوم شده‌اند.
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه اضافه کرد: همکاران ما در استان کرمانشاه همچون سایر عزیزان آسیب‌دیده این سانحه داغدار هستند ولی علی‌رغم این مشکلات از لحظه وقوع این زلزله فعال بوده و به صورت شبانه‌روزی خدمات امدادی را در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهد. 

وی با تاکید بر اینکه پرداخت خسارت به حادثه‌دیدگان تحت پوشش کمیته امداد آغاز شده است، گفت: با توجه به اینکه تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد بیمه حوادث بودند در حال حاضر روند تشکیل پرونده برای پرداخت خسارت به این عزیزان آغاز شده است و با دستور ریاست کمیته امداد نیز مستمری مددجویان در 6 شهر زلزله زده کرمانشاه به میزان 3 برابر افزایش خواهد یافت. 

خدرویسی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشترین نیاز مردم زلزله‌زده در این منطقه چادر و اقلام خوراکی است و همکاران ما در استان‌های کردستان، ایلام، همدان، لرستان، تهران، البرز و دیگر استان‌های کشور آماده دریافت کمک‌های مردمی برای ارسال به مناطق زلزله‌زده هستند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *