پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

«شیخ تکفیری» به چنگ اطلاعات لبنان افتاد

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 565746
یکی از سرکردگان مهم گروه‌های تکفیری در عرسال بازداشت شد.
«شیخ تکفیری» به چنگ اطلاعات لبنان افتاد
به گزارش جهان نيوز، فرماندهی ارتش لبنان دقایقی پیش اعلام کرد مصطفی الحجیری معروف به ابوطاقیه از حامیان و رهبران اصلی داعش و القاعده را در شهرک عرسال این کشور دستگیر کرده است. بنابر این گزارش، در بیانیه روابط عمومی سازمان اطلاعات ارتش لبنان دستگیری وی پس از ماه ها تعقیب و مراقبت گسترده اعلام شده است.

این بیانیه می افزاید تروریست دستگیر شده برای بازجویی های بیشتر به بیروت منتقل گردیده و بزودی برای محاکمه به دادگاه عالی لبنان تحویل خواهد شد. منابع امنیتی لبنانی از کشف مقادیری سلاح و مواد منفجره در خودروی حامل ابوطاقیه خبر داده اند. مصطفی الحجیری مهمترین حامی گروه های تروریستی وهابی داعش و القاعده در مرز سوریه و لبنان از زمان آغاز بحران در سوریه بشمار می رفت.

تهیه و تدارک محموله های بزرگ تسلیحاتی و تدارکاتی و همچنین حمایتهای مالی و نقل و انتقال امن فرماندهان این گروه ها توسط وی سازماندهی و اجرا می شد. نام ابوطاقیه از زمان هجوم النصره و داعش به شهرک عرسال و گروگانگیری 44 نظامی ارتش و پلیس این کشور و انتقال آنها به ارتفاعات جرود عرسال بر سر زبانها افتاد.

وی نماینده این دو گروه در مذاکره با دولت لبنان بود و پس از آنکه دولت لبنان حاضر به پذیرش خواسته های وی برای آزادی فرماندهان زندانی داعش و القاعده از زندان رومیه بیروت و پرداخت باج کلان چند ده میلیون دلاری و همچنین فشار به مقاومت اسلامی برای خروج از منطقه نشد دستور ذبح و تیرباران چندین نظامی را صادر کرد.
منبع:اعلام الحربی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


چوب تواستینش میکنن