جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یا واعظ؟

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۶
کد مطلب: 565635
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برای حل بخشی از مشکل زلزله‌زدگان غرب کشور راهکاری ارائه می‌دهد که برای چنین مقامی گفتن چنین حرفی چندان جالب به نظر نمی‌رسد.
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور یا واعظ؟
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «جوان» در ویژه‌های خود نوشت:
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور برای حل بخشی از مشکل زلزله‌زدگان غرب کشور راهکاری ارائه می‌دهد که برای چنین مقامی گفتن چنین حرفی چندان جالب به نظر نمی‌رسد.
محمد نهاوندیان در مقام یک مسئول اقتصادی در دولت به جای هر راهکار اقتصادی که باید برای حل مشکلات زلزله زدگان ارائه کند، در کانال تلگرامی خود از مردم خواست که نذورات آخر ماه صفر خود را به زلزله‌زدگان اختصاص دهند: «شایسته است که در آستانه سوگواری رحلت پیامبر(ص) و کریم اهل بیت (ع) و امان مردم ایران (ع)، احسان دوستداران این خاندان کرامت، به سوی مناطق آسیب دیده گسیل شود. »
به نظر می‌رسد نهاوندیان فراموش کرده که نه واعظی منبری است و نه فعال فرهنگی و روزنامه نگار، بلکه معاون اقتصادی رئیس‌جمهور است و اینکه راه حلش مبتنی بر پول و نذر مردم است، نشانه خوبی برای مدیریت بحران دولت متبوعش نیست. از نهاوندیان کارهای بزرگ‌تری باید برمی‌آمد که برای زلزله زدگان انجام دهد.
او سال‌ها رئیس اتاق بازرگانی ایران بود و رابطه خوبی با بازرگانان و تجار دارد، اگر نگوییم که خود از این قشر است؛ پس برای او خیلی راحت بود که با همکاران سابقش یک جلسه بگذارد و پیشنهاد کند درصدی از سودشان را برای زلزله زدگان اختصاص دهند.
وگرنه مردمی که اهل نذر برای ائمه علیهم السلام هستند، رسم دستگیری از هموطنانشان را هم بلدند و این گونه نیست که چون نذری می‌دهند، دیگر از پولشان برای زلزله زدگان خرج نخواهند کرد. هر دو را با هم جمع می‌کنند.
ریاست جمهوری تا همین چند ماه پیش معاونت اقتصادی نداشت و این پست برای نهاوندیان اختراع شد؛ به نظر می‌رسد هنوز با پست جدیدش ارتباط برقرار نکرده است!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر وقت حسن از نقش یک متکلم بد دهن خارج شد بقیه اصحابش هم یاد می گیرند که متناسب با سمت حرف بزنند