جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۳۸

یادداشت شریعتمداری درباره زلزله کرمانشاه/ حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن!

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۵۱
کد مطلب: 565630
ظاهرا کسانی که درباره زلزله۷/۳ریشتری کرمانشاه اظهار نظر کرده‌اند حتی زحمت یک مراجعه دم دستی برای شناخت علمی زلزله را نیز به خود نداده‌اند.
یادداشت شریعتمداری درباره زلزله کرمانشاه/ حاشیه‌های پررنگ‌تر از متن!
به گزارش جهان نيوز؛ «حسین شریعتمداری» در یادداشت روزنامه «کیهان» نوشت:
۱- صبح روز دوشنبه درحالی که خبر زلزله ۷/۳ریشتری شب قبل، ملت را عزادار کرده بود و صدها تن از هموطنانمان در غرب کشور جان باخته و هزاران نفر مجروح و بی‌خانمان شده بودند و انتظار آن بود که کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان دغدغه اصلی دولت باشد، آقای جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در اولین واکنش نسبت به فاجعه یاد شده گفت:«بیشتر خانه‌های تخریب شده در استان کرمانشاه متعلق به مسکن مهر بوده است»! و توضیح نداد در حالی که فقط چند ساعت از وقوع زلزله گذشته و بیشترین ساعات آن نیز در تاریکی شب سپری شده است جناب معاون از کجا به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که«بیشترین خانه‌های تخریب شده متعلق به مسکن مهر بوده است»؟!
 اما سایت‌ها و روزنامه‌های زنجیره‌ای حامی دولت، از اظهارات آقای جهانگیری خط ماموریت را دریافت کردند! و به جای ترغیب مسئولان به کمک‌رسانی بی‌وقفه به زلزله‌زدگان و نجات زیر آوار ماندگان، آوار سنگینی از دروغ را بر سر ملت و مجروحان و جان‌باختگان سرازیر کردند که چه نشسته‌اید؟ همه این فاجعه زیر سر دولت احمدی‌نژاد بوده است!!...  یکی خطاب به احمدی‌نژاد نوشت؛ آشی که تو پختی، مسکن مهر دقیقا مصداق روشن سوء مدیریت دولتی است که میان‌مایگان در ایران ساختند»! دیگری با تیتر درشت « قصر اندوه»! نوشت،«دومین مجموعه مسکن مهر در سرپل ذهاب در برابر زمین لرزه مقاومت نکرد»! روزنامه دولتی ایران نوشت «وضعیت مسکن مهر در سر پل ذهاب بدتر از بقیه جاهاست»! آن دیگری اساس زلزله را به مسکن مهر نسبت داد و با تیتر درشت«زلزله مسکن مهر»! نوشت«مسکن مهر که ساکنانش تمام پس‌انداز خود را به امید خانه‌دار شدن و تحمل سختی‌ها صرف این پروژه کردند، حالا نگرانی‌ها را درباره سرنوشت سایر واحدهای مسکونی این پروژه در سراسر کشور افزایش داده است»! و...  تیترهایی نظیر«بی‌مهری‌های مسکن مهر»،«افتخار هشت ساله دولت مهرورز به قبرستان تبدیل شده است»!«با وجود مسکن مهر هر زلزله‌ای در ایران«زلزله مهر» خواهد بود»! «پروژه ده ساله مسکن مهر، تابوت‌هایی برای ساکنانش خواهد شد»! «مسکن مهر به جای آنکه محل آرامش مستضعفان باشد به محل دفن آنها تبدیل شد»! و...
گفتنی است شبکه فارسی زبان بی‌بی سی، ارگان رسمی دولت انگلیس هم با استناد به اظهارات جهانگیری همان خط خبری که معاون رئیس‌جمهور کلید زده و روزنامه‌ها و سایت‌های زنجیره‌ای پی‌گرفته بودند! با جدیت دنبال کرد!
۲- آقای رئیس‌جمهور که دیروز برای بازدید از مناطق زلزله‌زده به سر پل ذهاب رفته بود نیز طی سخنانی در جمع مردم مصیبت‌زده گفت«در این حادثه برخی ساختمان‌هایی که به صورت تعاونی و دولتی ساخته شده و از عمر احداث آنها زمان کمی می‌گذرد، تخریب و دچار حادثه شده‌اند»رئیس‌جمهور در ستاد بحران استان نیز گفت«وقتی به سر پل ذهاب رفتیم دیدیم که چگونه خانه‌های مردم که در کنار خانه‌های مسکن مهر بود حتی شیشه‌هایش هم نشکسته بود اما خانه‌های مسکن مهر تخریب شده بودند»! و از این طریق اذهان را به سوی ساختمان‌های مسکن مهر توجه داد و گفت:«دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد»! و بدین ترتیب آقای رئیس‌جمهور هم دقیقا همان خط اعلام شده جهانگیری و پی‌گرفته از سوی مجموعه زنجیره‌ای‌ها را دنبال کرد و ترجیح داد در این ماجرا نیز مانند چهار سال و چند ماه گذشته همه خرابی‌ها را بر گرده مسکن مهر و دولت ما قبل دولت خود سوار کند!
۳- و اما مدیر روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کرمانشاه که نزدیکترین و ذیصلاح‌ترین مسئول دولتی برای اظهار نظر در این ماجرا بوده است آب پاکی را روی دست آقایان ریخت و رسما اعلام کرد«تعداد افراد فوت شده بر اثر زلزله ۷/۳ ریشتری در مسکن مهر استان کرمانشاه ۲ نفر بوده است»بدیهی است که به طور طبیعی و قانونی نظر ایشان که مسئول مستقیم استان در وزارت راه و شهرسازی بوده است صائب‌ترین و قابل قبول‌ترین نظر ارائه شده در این زمینه باشد ضمن آنکه فقط یک محاسبه سر انگشتی و مراجعه به آمار رسمی نیز نظر ایشان را تأیید می‌کند.
و اما در این باره گفتنی‌هایی هست،بخوانید!
الف- اظهار نظر رسمی مسئولان اداره کل شهرسازی استان کرمانشاه که تعداد فوت‌شدگان مسکن مهر را دو نفر اعلام کرده‌اند نشان می‌دهد که اظهارات آقایان رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان خلاف واقع است و این پرسش پیش می‌آید که چرا قبل از بررسی و کسب اطلاعات لازم انگشت اتهام را به سوی مسکن مهر گرفته‌اند؟!
ب- آقای رئیس‌جمهور فرموده‌اند:«دولت مطمئنا این مسائل را دنبال کرده و مقصران را شناسایی و به مردم معرفی خواهد کرد»! که سخن بجایی است ولی باید به خاطر ایشان آورد که ۵۳۷۱ واحد مسکن مهر در استان کرمانشاه در تاریخ ۱۹ بهمن ماه ۱۳۹۴ از سوی مسئولان محترم دولت یازدهم و با حضور معاون وزیر راه کابینه ایشان افتتاح شده است. بنابراین بر فرض صحت نظر دولت محترم درباره مسکن مهر، اگر به قول آقای رئیس‌جمهور قرار به«شناسایی مقصران و معرفی آنان باشد»باید مسئولان دولت یازدهم و مخصوصا مسئولان وزارت راه و شهرسازی که شناخته شده نیز هستند با عنوان مقصر به مردم معرفی شوند! شایسته نیست که هنگام افتتاح ۵۳۷۱ واحد مسکن مهر با آن عکس یادگاری بگیرند و در رسانه‌ها با بوق و کرنا بدمند که این تعداد فراوان از مسکن مهر نیمه ساخته را در استان کرمانشاه تکمیل و افتتاح کرده‌ایم و حال که به قول خودشان- و نه به واقع- دچار آسیب شده، گناه آن را به دیگران نسبت بدهند!!
ج- فرموده‌اند«ببینید خانه‌هایی که مردم ساخته‌اند حتی شیشه‌هایش هم نشکسته ولی خانه‌های مسکن مهر تخریب شده است»! که باید گفت؛
اولا؛ به قول خود جناب رئیس‌جمهور«۱۱ هزار خانه روستایی و ۴۵۰۰ مسکن شهری تخریب شده است»و سهم مسکن مهر در این میان ۲ فوتی بوده است. خب! بفرمائید ۴۲۸ کشته و ۷۸۱۷ مجروح دیگر فاجعه زلزله کرمانشاه کجا ساکن بوده‌اند؟!
ثانیا؛ مگر«۱۱ هزار خانه روستایی و ۴۵۰۰ مسکن شهری»که به گفته آقای رئیس‌جمهور تخریب شده را مردم نساخته بودند؟! چرا که مطابق آمار رسما اعلام شده کمتر از نیم درصد ‏عزیزان فوت شده ساکن مسکن مهر بوده‌اند.
ثالثا؛ به یقین دولت محترم فراموش نکرده است یکی از ساختمان‌های ویران شده، بیمارستان تازه‌ساز اسلام‌آباد غرب است که نه به دست مردم بلکه توسط دولت یازدهم ساخته و اواخر فروردین ماه ۹۶ با حضور وزیر محترم بهداشت افتتاح شده بود! آقایان در این‌باره چه نظری دارند؟ و چه کسانی را باید به عنوان مقصر شناسایی و به مردم معرفی کنند؟!
۴ - بر خلاف ادعای آقای جهانگیری، ساختمان‌های مسکن مهر در زلزله کرمانشاه کمترین آسیب را دیده‌اند و به گفته مدیر روابط عمومی و شهرسازی استان کرمانشاه و علی‌رغم ادعاهای مطرح شده«خوشبختانه در واحدها و مجتمع‌های مسکن مهر شاهد ریزش به این معنا که سقف بر روی ساختمان آوار شود نبودیم» بنابراین جای این پرسش است که آقایان بر چه اساس و با استناد به کدام شاهد و سند میدانی به جای آنکه همه تلاش و توان خود را صرف رسیدگی به امور زلزله‌زدگان مصیبت دیده و اکثرا محروم کنند، انبوهی از اظهارات خلاف واقع را بر سر این بندگان مظلوم خدا آوار کرده‌اند؟!
۵ - و بالاخره پرسشی هم از شورای عالی امنیت ملی، هیئت نظارت بر مطبوعات و دادستانی تهران در میان است و آن اینکه نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از مردم که عمدتا از اقشار محروم و شریف کشورمان، یعنی قریب به۱۲/۵درصد جمعیت کشور در ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکن مهر ساکن هستند. سؤال این است که آیا ایجاد دلهره و ترس از تخریب احتمالی مسکن و فرو ریختن آوار بر سرشان که روزنامه‌های زنجیره‌ای آن را در شیپورهای فریب خود می‌دمند«خلاف مصالح و منافع ملی»نیست؟!... «مسکن مهر تابوت ساکنان آن است»! «از همین حالا باید تمامی ساکنان مسکن مهر در سراسر کشور تخلیه شوند»! «بعید نیست در آینده مسکن مهر شاهد آنچه در موصل و حلب دیدیم باشیم».
این نکته نیز گفتنی است ظاهرا کسانی که درباره زلزله۷/۳ریشتری کرمانشاه اظهار نظر کرده‌اند حتی زحمت یک مراجعه دم دستی برای شناخت علمی زلزله را نیز به خود نداده‌اند که اگر کمترین زحمتی به خود داده بودند درباره زلزله‌ای با این شدت ویرانگری اینگونه سخن نمی‌گفتند!
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قدرت تخریبی هفت ریشتر صد برابر شیش ریشتر !!!
Iran, Islamic Republic of
مردم خصوصا اونهایی که به روحانی رای دادید، این دولت 4 یا 8 سال که نه 40 یا 80 سال هم همین است. خود دانید .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
قدرت تخریبی در زلزله لگاریتمی است و به ازا هر یک درجه افزایش، قدرت 10 برابر است،یعنی قدرت یک زلزله 7 ریشتری 10 برابر زلزله 6 ریشتری و 100 برابر زلزله 5 ریشتری و 1000 برابر زلزله 4 ریشتری و 10هزاربرابر زلزله 3 ریشتری است.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقای آخوندی، میلیاردر عزیز و باجناق جناب ناطق بزرگوار، در مسکن مهر 2 نفر کشته داشتیم، شما بفرمایید که برای 450 کشته دیگری که در سایر خانه ها داشتیم، شما چه کار کردید؟؟؟ وام نوسازی دادید؟؟؟ خانه های فرسوده و قدیمی آنها را چه کردید؟؟؟ مسکن اجتماعی که هنوز روی کاغذ است و در حد حرف و شعار می باشد، چه وقت و چگونه می خواهید اجرا کنید؟؟ 5 سال از عمر دولت محترمتان گذشته و 3 سال باقی مانده است، ملت عزیز مطمئن باشید که در پایان دولت هم هیچ خبری از مسکن اجتماعی نخواهد بود زیرا سواره از پیاده خبر ندارد و میلیاردر نیز از محرومیت بی خبر است
Iran, Islamic Republic of
ابوذر عزیز تمام مملکت فامیل و فامیل بازی شده و مافیای قدرت فقط میتوانند از میان این فامیلها سر بر آورند چشمت را باز کن به حلقه قدرت خوب بنگر حال بگو چه میبینی آیا کفایت میبینی یا درایت تخصص میبینی یا مدارک جعلی .دوست عزیز مسکن مهر هم در این زلزله دوباره سوژه ای شد که این مردم بیچاره هر آنچه را که دارند و ندارند را دوباره در طبق اخلاص بگذارند تا صاحبان قدرت آنرا به حساب درایت خود بگذارند اوف بر شماها اینگونه با این ملت رفتار میکنید
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
به آقای جهانگیری ودولت ...میگویم:
گیرم که خلق را به فریبی فریفتید با دست انتقام طبیعت چه میکنید؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
یه عده برن برادران گندیده خودشون رو جمع کن
از ماست که برماست ببین به کیا رای دادیم
بیچاره به جای اینکه جامعه مهندسین را به چوبه دار بکشیم داری حرف های بچه گانه میزنی مگر احمدی نژاد همه ساختمان های مهر رو ساخت
طرح داد رفت مجلس تصویب شد جامعه مهندسین خیانت کردن و الان هم دارن میکنن . خواهند کرد کسی که مهر میزن و سر ساختمون وجود خارجی نداره
Iran, Islamic Republic of
بله احمدی نژاد ساخت با تصویب مجلس و دستشون هم درد نکنه دست همه دست اندرکاران مسکن مهر درد نکنه در کل خدمت بزرگی بود به قشر ضعیف بی خانه و کلا در این زلزله دو نفر در مسکن مهر کشته شده اند در عکسها هم مشخصه در زلزله بیش از ۷ ریشتری که نتیجه آن باید ویرانی کامل باشد ساختمان پنج طبقه سر پا مانده فقط در بعضی طبقات دیوارهای جانبی ریخته و ستونها و سقفها سالم و سرپا باقی مانده اینها واقعیاتی است که حتی در عکسهای چاپ شده در صفحه اول روزنامه های اصلاح طلب نیز دیده می شد
Iran, Islamic Republic of
بدبخت مردم هر زمان جنگ میشود میگویند مردم بشتابید هر زمان زلزله میشود میگویند مردم کمک کنند و همیشه کاسه گدایشان و نداریم نداریمشان بلند است بابا پس حداقل فروش بشکه های نفت. را هم به مردم واگذار کنید آنها بهتر از همه میدانند آنرا در کجا هزینه کنند هلال احمر بودجه تصویبی دولتی دارد ولی همیشه در حال درخواستهای کمک ازمردم است
Iran, Islamic Republic of
احسنت
درود بر افراد بصیر جامعه
Germany
حاج حسین مثل همیشه عالی بود
درود بر افراد بصیری چون حاج حسین شریعتمداری که برایش چپ و راست ندارد و حق و حقیقت را می گوید.و از انتقاد و لبخند کسی هم ابائی نداره
اولین روزنامه ای که موضوع معاون اولی مشائی را مورد انتقاد قرار داد کیهان بود و اولین روزنامه ای که به دستاورد تقریبا هیچ برجام و ذلت و ننگ ابدی این معاهده خانمان سوز تحت لبخند و فشار ایمیلی و خودکارپرانی عزیزان دیپلماسی پرداخت بازهم کیهان بود.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر دراعمال و رفتار و نیت ها خدا و انصاف در نظر گرفته شود ، این اظهار نظر های مغرضانه همراه با بی انصافی تمام گفته نمی شود . با این اظهارات ممکن است آقای روحانی مدال افتخار را به آقای آخوندی بدهد که هیچ خدمتی برای مردم انجام نداده ، گر چه مانند مدال افتخار ی که به جاسوس هسته ای داد و بعد مشخص شد که جاسوسی بیش نبوده که خسارت عمده به کشور وارد کرده ،و ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از بیمارستان ساختنشون معلوم بود
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
درمجموع یاد داشت خوبی برای روشن شدن افکار عمومی بود
حمید
Iran, Islamic Republic of
این خانه ها فقط نمایاشان ریخته و اسکلت هم پا برجاست و آسیبی ندیده . اسکلت در زمان احمدی نژاد و نما و دیوارهای بیرونی را در زمان حسن روحانی ساختند . پس دولت روحانی مقصر است .از بیمارستان ساختنشان پیداست. کاش دهه هفتادی ها به خود بیایند و با پفک نمکی فریب نخورند و ناصالح را انتخاب نکنند .
محسن
Iran, Islamic Republic of
پر واضح است که این همه هجمه وهیاهو به خاطر سرپوش گذاشتن بر ضعفهای دولت وناکارامدی انان در این چند سال مخصوصا در زمینه مسکن می باشد که متاسفانه این شیوه وهدف دولت است که با اتهامات به دولت قبل ضعفهای خود را بپوشاند وباز هم صد افسوس که از این حربه به خوبی استفاده کرده و نتیجه خاص خود را هم میگیرد ونتیجه اش این میشود که این دولت ناکارامد دوباره با رای مردم بر سر کار می اید و کما فی السابق به جای کار برای مردم به حاشیه سازی میپردازد و نتیجه دلخواه خود را هم میگیرد.
Iran, Islamic Republic of
اگر این جماعت شرف داشتند که این گونه حرف نمیزدند .لعنت خدا بر جماعت خائن .
Iran, Islamic Republic of
دولت میخواهد ضعف خود در رسیدگی به زلزله زدگان را با این مکر و تدبیر تزویرانه بپوشاند. اما خداوند خیر الماکرین است و رسوا می کند. انشاالله
Iran, Islamic Republic of
درودبرشرفت سردارقلم که قلمت افشاگربی شرفی هاودیوث بازی های سیاسی است توخارچشم افسادطلبانی ..ومیدانیم تشنه خون توهستندای عمارانقلاب ومیدانیم انقدری که این دزدهاوکاسبان تحریم ودروغگوهاکینه شتری ازتودارندازاوباماوترامپ وحتی شمرندارندبخداقسم قلم افشاگرانه ات مقدس است وبردستانت بایدبوسه زدتودرنظام ولایی خط مقدم مبارزه ای وهمه عاشقان ولایت دعاگوی تواند...ازهوهوکردن عده ای واهمه نداشته باش که حمله این جماعت فاسدوکثیف سیاسی نشانگردرستی کاروراه شماست اجرکم عندالله
داود
Iran, Islamic Republic of
کاش آقای جهانگيری وقت خواندن جهان نيوز و کيهان و... را داشت در اين صورت اميد هدايتش در باب تحليل غلطش بود اما سر سفره روزنامه های زنجيری نشستن و... تدبير نادرستی است که اميد به هدايت و اصابت به حق را سلب می کند.
Iran, Islamic Republic of
دوتا کشته کمه؟ چرا حمایت بیجا میکنیدمسکن جدید الاحداث در عصر تکنولوژی باید کشته بده ؟دولت روحانی مسئولیت داره چرا اجازه داده مسکنی که استاندارد نیست تحویل مردم بدن ؟متاسفم برای کسانی که دو کشته در ساختمان مهر را عادی جلوه میدن
Iran, Islamic Republic of
2 تا کشته در مقابل 50000 تا کشته زلزله بم (در روزگار سید تکراری) خیلی کمه
خدا پدر احمدی نژاد را بیامرزد
Iran, Islamic Republic of
سلام . احتمالا مطالب را درست نمی خوانید، جایی کسی نگفته دوتا کشته کمه بلکه حتی یک نفر زخمی هم زیاد است
در ضمن اگر کمی بررسی کنی و بر اساس جمعیت شهرستان و تعداد ساکنین مسکن مهر(که با یک جستجوی ساده بدست می اید) از طریق ریاضی هم حساب کنی تعداد فوتی های مسکن مهر باید بیش از 40 نفر باشد
خدای نکرده اگر این امر اتقاق می افتاد دولت فخیمه کل امداد رسانی را تعطیل و به پیگیری امور مسکن مهر می پر داخت
راستی نکنه تو هم یکی از مهندسینی هستی که سال نود و چهار امضا زدی و افتتاح کردین یعنی بعد از دو سال از حضور دولت جدید در حالیکه مدت زمان ساخت این پروژه ها یکسال و نیم می باشد
پس احتمالا کلنگ ساخت این مسکن هم مثل بیمارستان در این دولت خورده
اما بگذریم خوب مهندسین ساختمان با دعوای دو جناح سیاسی از زیر بار مسيولیت فرار می کنند
Iran, Islamic Republic of
2 تا کشته زیاده ولی نه نسبت با حدود 500 کشته دیگر
Iran, Islamic Republic of
زلزله۷ و سه دهم ریشتری رو دست کم نگیر ساختمان هرچه بلندتر باشه در برابرزلزله کم تر می تونه مقاومت کنه ۷ ریشتر یعنی تخریب کامل ولی ببین چه استقامتی داشته که با این ارتفاع ستونها و سقفها در برابرزلزله بیش از ۷ ریشتر تاب آورده و فقط بعضی از دیوارها ریخته انصاف را در نظر بگیرید
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حسین شریعت مداری می تواند نزول اجلال بفرمایند کرمانشاه و سند ساختمانهای فروریخته را کپی برابر اثل بفرمایند بعد افاضات نموده نمایند البته برای کرمانشاه فعلا پرواز با هواپیمای ایرباس نو فراهم نیست تا ایشان سوار شوند بروند و برگردند بعد بگویند برجام چی بوده ؟ ...
Iran, Islamic Republic of
حرف مفت ارزش ندارد. آقایان اگر خیلی دلشان برای مردم سوخته است مانند جهادگران بی ادعا دفترشان در تهران و روزنامه را تعطیل کنند و برای خدا به بندگانشان خدمت کنند. اگر این کار را کردند ما نیز حرفهای آنها را در آینده باور می کنیم.
Iran, Islamic Republic of
درود برآقای شریعتمداری که نه به دولت احمدی نژاد وابسته بود نه به دولتهای دیگر بیش از بیست سال است کیهان را می خوانم ایشان همیشه در همه دولتها کژی ها را با شمشیر زبان کوبیده و از درستی ها و خدمات تمجید کرده
Iran, Islamic Republic of
برجام خسارت محض بود و دیگر هیچ .
ابوذرع
Iran, Islamic Republic of
عزیزم، شما که اینقدر لفظ قلم حرف میزنی باید بدونی که اصل درسته نه اثل، در ضمن حاج حسین مانند وزرای هزارمیلیاردی دولت محترم نیاز به هواپیما ندارند، ایشان حامی محرومان و انقلاب محرومان هستند
Iran, Islamic Republic of
بله هواپیما برای هر کی فراهم نباشه برای مسئولین دولت امید که فراهم است علی برکت الله . حاج حسین شریعتمداری هم اگه قراربشه جایی بره در قید نوع وسیله نیست اتوبوس و هواپیما و وسیله شخصی براش فرقی نداره
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا تعداد ده هزار مسکن مهر در کشور ساخته شده به فرض محال همه آنهااز استاندارد لازم برخوردار نیستند .در مقابل هفت میلیون خانه موجود در کشور که طبق اظهارات مسئولین 90% انها توان مقابله با این گونه زلزله ها را ندارد چه کسی باید جواب گو باشد .در ضمن رییس جمهوردیروز بطور اشکارا مسکن مهر ودولت قبل را کوبید اما امروز گفت که باید وحدت را رعایت واز ایجاد اختلاف پرهیز کنیم
Iran, Islamic Republic of
آقای رئیس جمهور همینطوریه یه روز به منتقدین فحش می ده و ترسو و بز دل خطاب می کنه و میگه برید به جهنم یه روز بحث تحمل انتقاد رو پیش می کشه یه روز شهرهای زیر زمینی موشکی رو می کوبه و دشمن برجام می دونه یه روز از سپاه حمایت میکنه و باز روز دیگه اونها رو دولت با تفنگ می دونه و می کوبه ضمنا برادر عزیز شما هم آمار رو اینقدر خراب نکن حدود بیش از یک ملیون یا نزدیک به دو میلیون مسکن مهر در این مملکت ساخته شد ده هزار چیه اگه نمی دونی عدد نگو و کلی بگو (خیلی)
Iran, Islamic Republic of
آنقدر که دولت تدبیر و امید در این چهار سال مسکن مهر رو کوبیدند زلزله نتونست بکوبه ولی اینها می گذره و در دراز مدت مردم قضاوت خواهند کرد