جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سیگار الکترونیکی ضربان قلب را کُند می‌کند

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۷
کد مطلب: 565576
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد استعمال سیگارهای الکترونیکی ضربان قلب را کند می‌کند.
به گزارش جهان نيوز؛ در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا نشان دادند چگونه استعمال سیگارهای الکترونیکی بر ضربان قلب و عملکرد آن در موش‌ها تاثیر می‌گذارد.

در این بررسی متخصصان به مطالعه روی تاثیر دو گونه از بخاراتی که به طور متداول در سیگارهای الکترونیکی وجود دارند پرداختند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا اعلام کرد: اگرچه تعداد بیشتری از افراد تصور می‌کنند که سیگارهای الکترونیکی نسبت به سیگارهای رایج کمتر به قلب ضرر می‌زند و به همین دلیل به مصرف آن رو می‌آورند اما واقعیت این است که بخارات سیگار الکترونیکی اغلب حاوی مواد شیمیایی سرطان زا و فلزات سنگین هستند.

متخصصان در این مطالعه اظهار داشتند: در این آزمایش جدید در درک تاثیر سیگارهای الکترونیکی بر سلامت یک گام جلوتر رفته‌ایم و بر تاثیر آن روی سیستم قلب – عروق متمرکز شده‌ایم.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، متخصصان با مطالعه روی موش‌ها دریافتند قرار گرفتن در معرض بخارات موجود در سیگارهای الکترونیکی ضربان قلب را کُند می‌کند. همچنین این بخارات همچون دود سیگار تاثیر شدیدی بر عملکرد قلب – عروق در موش‌ها دارند.
منبع:ایسنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *