پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
توصیه جدی مسئولان به افکار عمومی

کمک به زلزله‌زدگان از مبادی قانونی صورت گیرد

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب: 565550
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: کسانی را که قصد کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور دارند فقط از طریق مراجع رسمی کمک‌های خود را اهدا کنند چراکه اخیراً سوء استفاده و شماره کارت‌های متعددی در فضای مجازی رد و بدل می‌شود که هیچکدام قابل تأیید نیست.
کمک به زلزله‌زدگان از مبادی قانونی صورت گیرد
به گزارش جهان نيوز، بهنام سعیدی امروز اظهار کرد: کسانی که قصد کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور را دارند فقط از طریق مراجع رسمی و صدا و سیما کمک‌های خود را اهدا کنند.

 وی ادامه داد: اگر کمک‌ها غیرنقدی است به پایگاههای هلال‌احمر مراجعه کرده و اگر کمک‌هایشان نقدی است به شماره حسابی که فقط از سوی صدا و سیما اعلام می‌شود اعتماد کنند.

 سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: اخیراً سوء استفاده شایعات و شماره کارت‌های متعددی در شبکه‌های مجازی رد و بدل می‌شود که هیچکدام برای اعطای کمک‌های نقدی به زلزله‌زدگان قابل تأیید نیست و چنانچه مراجع بالادستی صلاح بدانند شماره حساب از سوی رسانه ملی اعلام می‌شود.

 سعیدی گفت:‌ از مردم همچنین می‌خواهیم به دلیل اینکه شدت زلزله در منطقه زیاد بوده و استحکام ساختمان‌ها از بین رفته از رفت و آمد و نزدیک شدن به ساختمان‌ها پرهیز کنند چرا که همچنان پس‌لرزه وجود دارد و باید احتیاط لازم انجام شود.

وی افزود: همچنین آمار تعداد مصدومان و متوفیان حادثه زلزله غرب کشور فقط از سوی سازمان مدیریت بحران اعلام می‌شود.              

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *