کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پاریس: الحریری باید تا چهارشنبه به لبنان برگردد

23 آبان 1396 ساعت 15:39

یک روزنامه لبنانی اعلام کرد فرانسه تا فردا (چهارشنبه) برای بازگشت نخست‌وزیر مستعفی لبنان مهلت داده و در صورت اجرایی نشدن این موضوع، گزینه‌های دیگری را بررسی خواهد کرد.


به گزارش جهان نیوز،  «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تماسی با «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل داشته و با وی درباره تحولات مربوط به استعفای «سعد الحریری» صحبت کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، یک مقام عالیرتبه در کاخ الیزه در دیداری با روزنامه‌نگاران عرب و فرانسوی اعلام کرده است اگر سعد الحریری تا چهارشنبه (فردا) به لبنان بازنگردد، گزینه مطرح شدن این موضوع در شورای امنیت سازمان ملل به صورت جدی بررسی خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است ماکرون در تماسش با گوترش درباره اقداماتی که ممکن است در چارچوب سازمان ملل اتخاذ شود، صحبت کرده ؛ دو احتمال در این باره وجود دارد:

 اتحمال اول:عربستان ، الحریری را تا قبل از پنجشنبه آزاد کند و وی به بیروت بازگردد؛ در ادامه یا استعفا دهد یا اینکه کابینه لبنان به کار خود ادامه دهد.

احتمال دوم : محتوای پیام بسیار مهم تیم لبنانی به ریاست «جبران باسیل» وزیر خارجه در سفر به فرانسه است و احتمال قوی آن است که این پیام میشل عون رئیس‌جمهور لبنان شامل پیشنهادهایی برای اقدام در سطح بین‌المللی باشد (باسیل امروز سفر اروپایی خود به چند کشور از جمله فرانسه را‌ آغاز کرد).

فرانسه اعلام کرده سعد الحریری را به عنوان یک «نخست‌وزیر استعفاداده» نمی‌پذیرد و این روند بر اساس قانون اساسی لبنان ویژه استعفا اجرا نشده است.

سعد الحریری 13 آبانماه تحت فشار عربستان سعودی و از طریقه شبکه «العربیه» این کشور اعلام استعفا کرد.

منبع:فارس


کد مطلب: 565533

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/565533/پاریس-الحریری-باید-چهارشنبه-لبنان-برگردد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com