کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسلو؛ اولین شهر اروپایی بدون خودرو می شود

23 آبان 1396 ساعت 15:35

​اسلو اولین شهر اروپایی است که ورود خودروها به مرکز آن ممنوع می شوند و تا سال ۲۰۱۹ اسلو برای همیشه «بدون خودرو» خواهد شد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از مهر، به گفته شهردار اسلو در منطقه مرکزی این شهر، فضاهای پارک به زودی ناپدید خواهد شد و خطوط دوچرخه سواری راه اندازی می شوند. ایجاد زمین های بازی، فضاهای سبز عمومی و مکان های فرهنگی در مرکز شهر از دیگر برنامه های شهرداری اسلو خواهد بود.

در حال حاضر نسبت سفر با دوچرخه در شهر اسلو ۸.۳ است که در زمستان به ۳ درصد می رسد و شورای شهر این شهر می خواهد تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۲۵ درصد افزایش یابد. ضمن این که تا حداقل ۶۰ کیلومتر، مسیر دوچرخه سواری در این شهر ایجاد خواهد شد. شهرداری پایتخت نروژ همچنین درصدد حذف تمام موانع از جمله برف از مسیر دوچرخه ها است.

در حال حاضر ۳۵۰ هزار نفر از ۶۰۰ هزار ساکن اسلو، خودروی شخصی دارند و ۹۰ هزار نفر در ناحیه تجاری مرکزی کار می‌ کنند بنابراین مقامات شهری اکنون چهار سال فرصت دارند تا یک سیستم حمل ‌و نقل عمومی خوب ارائه نمایند.

مقامات شهری اسلو امیدوارند تا بتواند میزان گازهای گلخانه ‌ای را طی پنج سال به میزان ۵۰ درصد کاهش دهند و به میزان سال ۱۹۹۰ برسانند.


کد مطلب: 565530

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/565530/اسلو-اولین-شهر-اروپایی-بدون-خودرو-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com