جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

زمان اعلام نتیجه نهایی جان‌باختگان و مصدومان

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب: 565523
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امیدواریم تا عصر امروز نتیجه نهایی جان‌باختگان و مصدومان را اعلام کنیم و فراتر از تعداد اعلام شده نشود.
زمان اعلام نتیجه نهایی جان‌باختگان و مصدومان
به گزارش جهان نيوز، بهنام سعیدی درباره آخرین تمهیدات و برنامه‌ریزیها در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اظهار کرد: تمامی امکانات به مناطق زلزله زده ارسال شده و امیدواریم برخی مشکلات در این زمینه برطرف شود.

وی ادامه داد: 28 هزار دستگاه چادر ارسال شده است و مسئولان ذیربط نیز آن را توزیع می‌کنند که به‌طور حتم برخی مشکلات زلزله‌زدگان نیز  برطرف می‌شود.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور  تصریح کرد: به غیر چادرها، اقلامی نظیر پتو، موکت، چراغ والور و ... ارسال شده و در حال توزیع بین مردم است؛ تصور می کنیم امروز نیز این مسائل و مشکلات رفع شود.

سعیدی درباره جست‌وجو و نجات زیر آوار ماندگان گفت: با تلاش بسیار زیاد دست‌اندرکاران ذیربط عملیات نجات یا یافتن مصدومان و حتی پیکرهای جان‌باختگان با جدیت و سرعت انجام گرفت و رفته رفته این موضوع نیز در حال پایان است.

وی با بیان اینکه تا ظهر امروز 430 پیکر افراد جان‌باخته و 7هزار و 460 نفر از مصدومان از زیر آوار بیرون آمده‌اند، گفت: بحث جست‌وجو به طور کامل انجام شده و در مراحل نهایی است اما به پایان نرسیده چرا که برای اطمینان بیشتر این پیگیریها ادامه دارد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد:‌کارهای نهایی جست‌وجو همچنان در حال انجام است و تا عصر نتیجه نهایی را اعلام خواهیم کرد؛ امیدواریم به تعداد جان‌باختگان یا مصدومان نیز اضافه نشود.
به گفته سعیدی،بعد از پایان جست‌وجوی کامل کارهای آواربرداری و برآورد خسارت نیز انجام می‌گیرد که متاسفانه بیشترین آسیب‌ها نیز در سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده است.

وی درباره این پرسش که یکی از مشکلات پیش‌روی زلزله زدگان مسئله آب است، گفت: متاسفانه آب آشامیدنی منطقه گل آلود شده که شبکه‌ها در حال تعمیر و تجهیز است تا آب شفاف و قابل استفاده در دسترس قرار گیرد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: با وجود اینکه وضعیت آب منطقه دچار مشکل شده اما آبرسانی سیار و آب معدنی به اندازه توزیع شده و در دست اقدام است.
به گفته سعیدی، غذا و امکانات نیز به اندازه کافی در منطقه موجود است اما بازهم این امکانات برای مردم زلزله زده ارسال شده است.

وی درباره مشکل آسیب‌دیدگی برخی بیمارستانها و مراکز درمانی نیز اظهار کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در پذیرش بیماران در مراکز درمانی نقاط مختلف استان نیست و به اندازه لازم پزشک و بیمارستان صحرایی استقرار یافته است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیمارستانهای کرمانشاه و استانهای همجوار در آماده‌باش هستند و حتی بیماران بدحال نیز توسط هواپیما به تهران منتقل شده‌اند بنابراین از لحاظ درمان هیچ مشکلی وجود ندارد.

گفتنی است، زلزله‌ای به‌بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه و بخشهایی از غرب ایران و شمال عراق را لرزاند؛ شدت این زمین‌لرزه به‌حدی بود که در اغلب استان‌های کشور احساس شد.

این زمین‌لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه، زمین‌لرزه‌هایی به‌بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزاند و پس‌لرزه‌های این زمین‌لرزه ادامه دارد.    

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *