پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
احمد مسجد جامعی:

جای خالی اطمینان بخشی به آب شرب تهران

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۶
کد مطلب: 565501
​عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت اطمینان بخشی نسبت به سلامت آب شرب در تهران تاکید کرد.
جای خالی اطمینان بخشی به آب شرب تهران
به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در بیست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص آب شهر تهران گفت: امروز جای خالی اطمینان بخشی نسبت به آب شرب تهران احساس می شود.

وی در توضیح این موضوع به اصلاح وجود نیترات در آب تهران اشاره و تصریح کرد: درست است که امکانات وسیعی در اختیار سازمان آب و فاضلاب شهر تهران قرار دارد اما نکته مهم این است که هیچ گاه مجری نمی تواند ناظر خوبی بر کار خود باشد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در سالهای اخیر گزارشاتی را در خصوص وجود نیترات در آب تهران از منابع مستقل دریافت کردیم و پیگیری آن سبب شد که این مشکل اصلاح شود از این روی لازم است که اقدامات در خصوص اطمینان بخشی نسبت به آب شهر از طریق نهاد مستقلی ادامه یابد.

مسجد جامعی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فرونشست زمین در شهر تهران اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین دلایل فرونشست زمین نفوذ ناپذیری آب و بارندگی در شهر است. خیابانها و کوچه ها و پشت بام ها و حتی کانال های آب روددره ها همه نفوذناپذیر هستند و باید در تصمیم گیری های مدیریت شهری نکاتی اصلاحی در این موارد دیده شود و بارندگی از طریق چاه های جذبی به منابع زیرزمینی انتقال یابد.

وی همچنین نفوذ فاضلاب بیمارستانی به منابع زیرزمینی و حتی فاضلاب شهری را بسیار خطرناک دانست و خواستار ارائه گزارشی در این خصوص از سوی رئیس سازمان آب و فاضلاب شهر تهران شد.

عضو شورای شهر تهران، همچنین به مشارکت مدیریت شهری و سازمان آب و فاضلاب در سامان بخشیدن منطقه ای و یا پهنه ای به شیوۀ بهره برداری بهینه از منابع آب شرب و خام یا پساب در حوزه خدمات شهری اشاره کرد و گفت: با شکل گیری این مشارکت، گام موثری در تحقق مدیریت یکپارچه شهری برداشته می شود و می توان آن را به سایر مناطق شهر گسترش داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *