جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۶۴
مدیریت بحرانی که خود نیز در بحران است:

نمک پاشیدن بر زخم مردم با سوژه شدن مسکن مهر/ کینه توزی در پشت پرده زلزله کرمانشاه

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 565460
در حالیکه شهردار تهران بر سر حادثه در حال مدیریت بحران و نجات جان گرفتار شده ها بود و تلویزیون نیز 24 ساعته این حادثه را پوشش می داد، برخی به جای کمک به دنبال گروکشی و سواستفاده سیاسی بودند. حال آنکه بعدها از سوی کمیته ای که دولت تشکیل داده بود مشخص شد 6 دستگاه عمومی و دولتی دیگر در کنار شهرداری مسئول ایمنی سازی و پیشگیری از حادثه بوده اند!
نمک پاشیدن بر زخم مردم با سوژه شدن مسکن مهر/ کینه توزی در پشت پرده زلزله کرمانشاه
گروه سیاسی جهان نيوز: زلزله ای آمده و صدها و هزاران نفر در این حادثه تلخ جان و مال خود را از دست داده اند، ولی عده ای در عزای عمومی مردم ایران به دنبال سواستفاده های سیاسی خود هستند.

به گزارش جهان نيوز، در حوادث و بلایی که روی می دهد، اکثر مردم به دنبال کمک و یاری رساندن به  آسیب دیده گان هستند و هر آنچه در توان دارند بی هیچ دریغی عرضه می کنند ولی در این میان افرادی پلید و بدذاتی پیدا می شوند که به فکر غارت و دزدی می افتند. هرچند این پدیده در ایران بسیار کم است ولی بازهم مشاهده می شود که برخی با اعلام شماره حساب هایی به دنبال سواستفاده مالی از کمک های مردمی هستند. برخی نیز اقلام و مایحتاجات را به غارت می برند و حتی تعدادی با حضور در مناطق آسیب دیده در پی سرقت هستند.

اما در کنار این رفتارهای زشت و عریان، برخی اظهارنظرها و تحلیل ها همچون نمکی بر روی زخم مردمی است که در انتظار کمک ها و اقلام هستند ولی در فضای مجازی و رسانه ای به تنها چیزی که اشاره نمی شود دقیقا همین است. صفحه نخست روزنامه های حامی دولت تنها یک چیز را نشان می دهد مسکن مهر و تیتر روزنامه اصلاح طلب شرق پس از رسوایی روز قبلش "قصر اندوه" است. این روزنامه روز قبل بر اساس گزارش های اشتباه و با نگاهی نژاد پرستانه تیتر" زلزله عراق، ایران را لرزاند" به کار برده بود. ولی در روز سه شنبه یعنی دو روز پس از زلزله، تحلیل ها و گزارش های مربوط به مسکن مهر در روزنامه ها و سایت های حامی دولت، به مرکز ثقل آنها تبدیل شده و برخی از مقامات دولتی نیز بدون توجه به ابعاد حادثه و بررسی های اولیه، این اخبار را دامن می زنند.

مشکل اصلی ایران در زمینه وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله و طوفان .... مدیریت بحرانی است که تنها در زمان وقوع حادثه و پس از آن نام آن شنیده می شود. اینجا هیچ قصدی برای دفاع از مسکن مهر یا طرح های مشابه نیست. بیش از 2 میلیون مسکن مهر در یک دهه اخیر ساخته و به بهره برداری رسیده است. نوسازی بافت های فرسوده که از زمان زلزله بم مورد توجه مسئولان قرار گرفت، بعد از بیش از دو دهه همچنان یکی از اصلی ترین چالش های کشور است.

مسکن مهر طرحی برای شتاب در ساخت مسکن برای کسانی بود که خانه دار شدن برای آنها یک آرزو شده بود. آرزویی که 5 سال است از سوی دولتمردان مزخرف خوانده می شود و برای استانداردسازی و تکمیل آن نیز مرتبا سنگ اندازی می کنند. در طول برنامه پنجم توسعه تنها 13.7 درصد عملکرد نوسازی بافت های فرسوده در کل کشور بوده که این به معنای آن است که بافت ها و مناطق بسیاری نیز همچنان در معرض آسیب دیدن در مقابل بلایی طبیعی و حتی حوادثی مانند آتش سوزی های گسترده را دارند.

اما ورای این مباحث که می بایست به صورت ریشه ای اجرایی شوند، صحبت بر سر این نکته است که چرا برخی عادت کرده اند پس از هر حادثه ای توپ را در زمین رقیب سیاسی خود بیاندازند و خود در گوشه ای از عافیت همچنان به تحلیل هایی که نمک بر زخم مردم آسیب زده می ریزد بپاشند. در حادثه پلاسکو در همان ساعات اولیه هشتگ استعفا قالیباف راه افتاد و دستوری که از سوی رئیس دستگاه اجرایی صادر شد، شناسایی مقصران اصلی و برخورد با آنها بود!

در حالیکه شهردار تهران بر سر حادثه در حال مدیریت بحران و نجات جان گرفتار شده ها بود و تلویزیون نیز 24 ساعته این حادثه را پوشش می داد، برخی به جای کمک به دنبال گروکشی و سواستفاده سیاسی بودند. حال آنکه بعدها از سوی کمیته ای که دولت تشکیل داده بود مشخص شد 6 دستگاه عمومی و دولتی دیگر در کنار شهرداری مسئول ایمنی سازی و پیشگیری از حادثه بوده اند!

در زلزله کرمانشاه، علت حادثه مشخص است و زلزله ای که همیشه در ایران همیشه انتظارش می رود، بار دیگر روی داده است و صدها نفر قربانی این بلای طبیعی شده اند. در این میان حتی برخی از بیمارستان ها که باید از مستحکم ترین بناها باشند، نیز ویران شده اند.

بررسی علت برخی از تخریب ها می بایست بر عهده گروه های کارشناسی بیطرف باشد تا هرگونه شبهه ای در آینده ای نزدیک برطرف شود ولی اینک با وجود آگاهی از کم کاری ها و سومدیریت ها، اولویت اصلی کمک به مردم آسیب دیده و التیام اندکی از درد های جانکاه آنان است.

مردم کردی که پاسدار مرزها بوده اند و در صبوری و مهربانی، الگو هستند. باید با آگاهی بخشی مانع سواستفاده برخی از سارقان فضای مجازی برای سواستفاده از احساسات در جهت منافع حزبی و شخصی خود شد و همچنین از سواستفاده کسانی که به دنبال لاپوشانی ضعف های خود در مدیریت بحران هستند، جلوگیری کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یگه اینا همینند
United Arab Emirates
زلزله کرمانشاه با اینکه به لحاظ شدت شدیدتر از زلزله بم بود ولی تلفاتش خیلی کمتر از زلزله بم بود خانه های استان کرمانشاه مقاوم تر از خانه های استان کرمانِ .خانه هایی هم که تخریب شدن مسکن مهری نیستن کرمانشاه مشکل تحویل مسکن مهرش بدتر از پردیسِ هنوز بیشترش و اصلا تحویل ندادن اینا هم خونه های خود مردم بود که یا شخصی یا از طریق تعاونی ساخته شده بود که با اینحال وضعیتش بهتر از استان کرمان بود
Iran, Islamic Republic of
مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد فوتی ها در واحدهای مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه تا کنون 2 نفر اعلام شده است، گفت: خوشبختانه در هیچ یک از واحدهای مسکن مهر در این منطقه ریزش نداشته و اسکلت ها سالم باقی مانده است.
Iran, Islamic Republic of
باز هم دروغ گفتی اقا این هم صحبت بختیار رحمانی خیلی از نزدیکانم فوت کردند
متأسفانه خیلی از نزدیکان و پدر و مادرم در سرپل ذهاب هستند و از همه بدتر اینکه خیلی از اعضای فامیلم فوت شده‌اند. متأسفانه در شهر سرپل ذهاب آپارتمان‌هایی که در مسکن مهر بودند و عده‌ای آن‌جا زندگی می‌کردند بیشترین آسیب و صدمه را دیده‌اند و کشته‌های زیادی داده‌اند. شرایط این آپارتمان‌‌ها به گونه‌ای بوده که فقط پایه‌های آن‌ها باقی مانده‌ است. این که دیگه دروغ نمیگه دیوانه هم نیست اقوامش را الکی بکشه . یکم هم خجالت بکشید و از حقایق فرار نکنید .
Germany
عقل که داری خودت تصاویر و ببین خانه های صد در صد تخریب شده خانه های روستایی و یه طبقه و چند طبقه غیرمسکن مهر بودن بختیار رحمانی خیلی از فامیلاش کشته شدن حتی نگفته فامیلای ما تو مسکن مهر بودن رو حساب اخباری که شنیده بخاطر شایعاتی که راه افتاده میگه خانه های مسکن مهر تخریب شدند و ...خودت فیلمها و تصاویر وببین و بعد قضاوت کن
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر دروغگویان
Iran, Islamic Republic of
کلا افرادیکه کاری از دستشان بر نمی اید به هر جا که می رسند فقط حرف می زنند و به گذشته گان گیر میدهند و هوچگی گری میکنند
پنج سال از فعالیت این دولت می گذرد هنوز دارن به دروغ به دولت قبلی گیر می دن
متاسفانه بعضی از روشنفکران ما بدلیل غرورشون چون از این دولت حمایت کردن دیگه اگه این دولت بزرگترین اشتباه را بکنه اونا در جهت توجیه اش بر می ایند و چشمشان را بر روی واقعیت می بندند. البته بعضی ها مثل "همدلی" که اسم زیبا و دهن پرکنی دارد صد درصد از اون ور دستور می گیره ......و می نویسه .
United States
دروغگوتر از شما خودتون هستید بالا ۲۵۰ نفر در مسکن مهر مردن .
نماینده کرمانشاه: بیش از ۱۰۰۰ نفر در زلزله ۷.۳ ریشتری جان‌باختند، ۲۵۰نفر در مسکن مهر/ اینجا قیامت است.
یکم وجدان داشته باشید و اگر چیز بد و خراب هست چشمتون را روی حقیقت نبندید
Iran, Islamic Republic of
مسولیت مردم بدبخت را رها کنید چرا آلام آنها را با سیاسی کاری بدتر میکنید مدام از مسکن مهر میگید. حالت حالا در پرونده دولت روحانی چه دارید؟پوچ. تهی. خالی
بایرام
Iran, Islamic Republic of
برخلاف هوچی گریها ، مسکن مهر فرشته نجات شد
مدیر روابط عمومی اداره راه و شهرسازی کرمانشاه:
مسکن مهر سر پل ذهاب و کرمانشاه 2 نفر فوتی داشت
Iran, Islamic Republic of
اقا چی میگی بحث خراب شدن خونهایی هست که عمرس به ۷ سال نمیرسه؟ بحث مردم بدبختی هست که الان تو چادرها هستند !، چرا سعی دارید هر کاری شما می کنید خوب باشه و هر چی دیگران بد؟
Iran, Islamic Republic of
هشدار نماینده کرمانشاه؛ اگر اقلام به زلزله‌زدگان نرسد امشب از سرما می‌میرند/تلفات در مسکن مهر بالاست؟. این را هم ما از خودمون در اوردیم؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
فقط مسكن مهري ها فوت كردن اين همه خانه شخصي ساز خراب شده ؟؟؟؟انها چي ؟؟؟؟ در ضمن مسكن مهر ها در شهر هاي كوچك اكثرا 4 نفره هستش و دولت فقط زمين و وامشو داده مردم خودشون ساختن
Iran, Islamic Republic of
اره یگه
Iran, Islamic Republic of
از جهان نیوز می خواهیم گزارشی از بیمارستانی که اقای وزیر تلویزیونی بهداشت که سال قبل در اسلام آباد غرب افتتاح کرده را نشان بدهید که در صد خرابیش چقدره تا آشکار شود سیه رویی که دنبال کاسبی زلزله هست
United Kingdom
۱۰۰% باید رسیدگی بشه . خود وزیر بهداشت اولین نفر امد تو سیما میلی رسما گفت باید محاکمه بشند . ولی کسی از اصولگرایان تندرو امد بگه باید به تخلفات مسکن مهر رسیدگی بشه؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
تندرو افسادطلبان هستند که در طول انقلاب و ریاست آقایان موسوی و خاتمی ، نتوانستند فقط 4 سال دولتی را تحمل کنند که با افکار لیبرال سرمایه داریشان مخالف بود، فتنه 88 را به راه انداختند و کشور را به لبه پرتگاه بردند. لعنت خدا بر فتنه گران و حامیان داخلی و خارجیشان
United States
...
Iran, Islamic Republic of
باز خوبه براشون بیمارستان ساختن تو شهر ما (محمدیه استان قزوین) که تو اتوبان قزوین تهران و نزدیک تهران حتی یه بیمارستان نساختن
کاظمی
Iran, Islamic Republic of
واقعاً برخی دولتمردان مایه خجالت کشور هستند...
بابا ! به داد مردم بی نوا برسید تسویه حسابهای سیاسی تون بگذارید برای میتینگ های سیاسی و وعده هایی توخالی که در انتخابات بعدی به خورد مردم ساده دل می دهید...
اینها اگر بیایند چه بلائی سر ملت می آوردند! ما اگر بیاییم مانند چها سال گذشته همه چی گل و بلبل می شه !! و مردم هم بگویند هوا ...روحانی مچکریم!!!!
بعداً این میتینگ ها را خواهیم دید! الان وجدان خود را بیدار کنید به مردم خدمت کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کند نشریاتی سیاسی وحزبی را که در این زمان هم دعوای اصولگرایی واصلاح طلبی راه می اندازند فارغ از اینکه به دزدی های این دو گروه بپردازند
حسن
Iran, Islamic Republic of
تقصير گروههاي سياسي نيست تقصير مردمه كه حرف اينها را باور ميكنند مخصوصا اصلاح طلبان را الان كه دولت و مجلس همه دست اصلاح طلبانه چرا به مردم زلزله زده كمك نميكنند باز دارن عوض كمك تقصير زلزه را هم ميندازن به گردن احمدي نژاد جالب كه عده اي مردم ...... حرف اونها را باور ميكنند اينكه ما جهان سومي هستيم تقير مردمه !!!! نه دولت
Iran, Islamic Republic of
وزیر بهداشت گفت: متاسفانه بعضی از بیمارستان‌هایی که عمر سازه آنها به کمتر از ۳ سال می‌رسد، با این زلزله آسیب دیده است و این در حالی است که برخی از ساختمان‌ها با عمر ۵۰ سال آسیب کمتری دیده‌اند و باید دید آیا در ساخت این ساختمان‌ها تقلبی شده است و لذا از دستگاه قضایی درخواست دارم که از روش‌های قانونی با مجریان، پیمانکاران و یا ناظران این ساختمان‌ها برخورد شود و ما مقصران در ساخت بناهای ناایمن درمانی را به دستگاه قضایی معرفی می‌کنیم.
محمدحسین
Iran, Islamic Republic of
اکثریت کشته ها مربوط به روستاییان مظلوم با خانه های خشتی و گلی می باشد نه مسکن مهر. دولتی ها باید شرمنده از این باشند که در رسیدگی به روستاییانی که در زیر آوار مانده اند، اینقدر تاخیر شده و سبب افزایش تلفات انسانی شده است.
شیما
Iran, Islamic Republic of
حدود ۵۰۰ نفر در زلزله استان کرمانشاه جان باختن که فقط دو نفر از فوتی ها مربوط به مسکن مهر بوده.
آقای جهانگیری! اصلا خون اون دو نفر گردن دولت قبل، بقیه رو میخوای گردن کی بندازی؟
United States
نماینده کرمانشاه: بیش از ۱۰۰۰ نفر در زلزله ۷.۳ ریشتری جان‌باختند، ۲۵۰نفر در مسکن مهر/ اینجا قیامت است
Iran, Islamic Republic of
شرح حال منافقان به هنگام همکاری و همراهی با مومنین به بیان قران کریم (سوره توبه):

لَوْ خَرَجُوا فِيكُمْ مَا زَادُوكُمْ إِلَّا خَبَالًا وَلَأَوْضَعُوا خِلَالَكُمْ يَبْغُونَكُمُ الْفِتْنَةَ وَفِيكُمْ سَمَّاعُونَ لَهُمْ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِالظَّالِمِينَ (47)

اگر [هم] با شما بیرون می آمدند جز فساد و تباهی به شما نمی افزودند، و شتابان بین شما نفوذ کرده، فتنه جویی می کردند، برای آنان بین شما جاسوسانی است [که به نفع آنان و به زیان شما خبرچینی می کنند]، و خداوند به [وضع حال] ستمکاران داناست «47»

لَقَدِ ابْتَغَوُا الْفِتْنَةَ مِنْ قَبْلُ وَقَلَّبُوا لَكَ الْأُمُورَ حَتَّىٰ جَاءَ الْحَقُّ وَظَهَرَ أَمْرُ اللَّهِ وَهُمْ كَارِهُونَ (48)

همانا پیش از این هم فتنه جویی می کردند، و کار ها [و حیله های خود] را برای تو وارونه جلوه می دادند [تا همۀ امورت مختل شود و اسلام از پیشرفت متوقف گردد،] تا آن که حق [که حمایت و یاری خداست به سویت] آمد و دین خدا پیروز شد درحالی که فتنه گران خوش نداشتند«48»
Iran, Islamic Republic of
احسنت. به موقع و بجا.
رضا
United Kingdom
چرا هر وقت خرابي و گند کاري هست دست همفکران شما تو کاره؟ مردم به هيچ گروه سياسي بدهکار نيستند, اگر خرابکاري کردن بايد جوابگو باشن. نه اينکه هي بگيد الان وقتش نيست
Iran, Islamic Republic of
امان از دست فساد طلبان
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
این از ... سایتهای به اصطلاح اصول گرا است که خودشان به این اراجیف دامن زدند. و گفتند مسکن مهر چنین و چنان. در حالیکه از اصل اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر سياسي كاري...تو اين شرايط ...تو اين بلا...تو اين مصيبت ....چه قدر دنبال تصفيه حسابهاي ياسي هستن ...چقدر خوشن برخي ها كه ....
Iran, Islamic Republic of
دقيقا درد مردم همينه كه وقتي وزير ميگه مسكن مزخرف مهر ششماها عربده كشي ميكنين و حالا كه گند همه چي در اومده مظلوم نمايي.
Iran, Islamic Republic of
اول ببین واقعا گندی بوده یا نه بعد اظهار کن اینجا گندی بوده.
طبق اعلامیه های رسمی 2 نفر فوت شده مربوط به مسکن مهر بوده.
Iran, Islamic Republic of
اگه یه جو شرف براتون مونده تحقیق کنید مسکن مهر چه کسی ساخته ؟ ازش بپرسید طویله را هم این جوری نمی سازند .
United Kingdom
باشه اول به داد روستاها برسید. با 4 تا عکس از مسکن مهر شهرها خودتون و دیگران را سرگرم کردید
Iran, Islamic Republic of
به نکته خوبی اشاره کردی.
اون دزد با اون فعال حزبی که اینجور مواقع دنبال حمله هستن فرقی ندارن
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
باباجان احمدی نژاد طی بیانیه ای مسئولیت زلزله را به عهده گرفت. حالا پاشید برید به کمک هموطنانتون
زلزله زدگان در سرما و در دشواریِ هولناکی به سر می برند و شعبده بازانِ رسانه حواس ها را معطوفِ مسکن مهر کرده اند.زنان بر جنازه هایِ کودکان، پاره های تن شان، مویه می کنند و ساحرانِ رسانه ریسمان هایِ خود را به زمین می افکنند تا مردمِ ایران صدایِ ناله و دادخواهیِ هم وطنان شان را نشوند
شایسته
Iran, Islamic Republic of
به اعتراف مسئولان محلی مسکن مهر فرشته نجات شد
اما بخاطر کم کاری ما اینها اینقدر پررو شدند که دم از شکایت میزنند
اگر حقوقدانان انقلابی
از روحانی و تیم ظریف بخاطر فضاحت برجام شکایت میکردند
از آخوندی بخاطر فضاحتهاش شکایت میکردند
از دکترهاشمی بخاطر شکست طرح تحول پرهزینه شکایت میکردند
و دهها مورد دیگر
جهانگیری و مدعیان دروغین و بی عرضه اصلاحات به انقلابیون و عملکردشان نمیتاختند و شکایت کشی سیاسی نمیکردند
متاسفم برای خودمان
حسین . م
Iran, Islamic Republic of
ننگ ابدی بر احمدی نژاد که سنگی در درون چاهی انداخته و صد تا عاقل هم نمی توانند در بیاورند.خودش را قهرمان جلوه داد و ملت را در فلاکت انداخت
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر فتنه گران که در قضیه زلزله هم سیاسی کاری می کنند و بفکر زلزله زدگان نیستن .
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر کسانی که از حماقت برخی از مردم در چنین وضعیت مصیبت برای هم سوء استفاده میکنند به دولت روحانی بگید شما چکار کردید؟
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه خود شما در چنین مواقعی عقده گشایی سیاسی نمی کنید و عقل و اخلاق و منطق را رعایت می کنید؟!!


مثلا آیت الله هاشمی فوت کرد شماها داشتید با بزرگنمایی بحث استخر و... عقده گشایی سیاسی می کردید... چرا آنجا از این حرف ها نمی زدید؟!


و...



مشکل، سیاست زدگی چپ و راست است.


بنابراین رطب خورده منع رطب نمی کند!
Iran, Islamic Republic of
مسکن مهر بی کیفیت کینه توزی نیست واقعیت است . کینه توز کسی است که به خاطر موقعیت خودش چشم بر روی واقعیت ببندد و با جان مردم بازی کند . لعنت و مرگ بر دزدانی که این جانه های داغون را ساختند و به ملت بدبخت انداختند . ایا این پیمانکاران جرات داشتند چنین خانه هایی را برای ونزوئلا بسازند ؟
م
Iran, Islamic Republic of
واقعا از این مسائل فقط سیاسی کردن رو فهمیدین با با ترو بخادا کمی هم بفکر این باشید که اخر همه ما مرگه و اون هم خبر نمیده کی گلویتان و گلویمان رو میگیره این همه از هر چیز عوض دادرسی و امدادو همدردی از کاه که نسازیم و از خدای منان بخشش گناههایمن را هم بخواهیموخود را بجای اسیب دیدگان بلایای طبیعی قرار بدیم
Iran, Islamic Republic of
ساختمانهای زیر ده سال ساخت ویران شده چه مهر چه غیر.! نظام مهندسی مسئول این فلاکته ادرس غلط ندین تمام مجوز دهندگان از وزیر گرفته تا مهندس ناظر مسئول این فاجعه هستند خون مردم که بازیچه سیاسی نیست
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت شان کند که فقط به فکر خودشان هستند. مسکن مهر فقط دو تا کشته داد.
Iran, Islamic Republic of
بابا عجب روئی دارید ... ، هنوز که هنوزه دارید از یک مشت رجاله بی هنر که مملکت رو نابود کردند دفاع میکنید. واقعاً خجالت نمیکشید باز هم سنگ مسکن مهر را بر سینه میزنید ؟!
Iran, Islamic Republic of
5731 واحد مسکن مهر کرمانشاه در سال 94 افتتاح شده جناب آخوندی باید پاسخگو باشند.
Iran, Islamic Republic of
ای وای جهان هنوز هم از حمایت ایران ویران کن دست برنمیداری!!!
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
میشه بفرمایید در این 5 سال، کلید شما چه مشکلی از این مملکت حل کرد؟؟؟ تنها دستاوردتان برجام بود که آن هم نافرجام بود.
به ابوذر
Iran, Islamic Republic of
همین و بگو ببین کی از کی انتقاد میکنه این دولت که انقدر کند در عملیات عمرانی محبت کرد یه بیمارستان ساخت اونم که خراب شد ببین دیگه انبوه سازی میکرد چی میشد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بی کفایتی و دروغ گویی ...دست کمی از... ندارد ..
Iran, Islamic Republic of
به جهان نیوزپیشنهادمیدهم ((هشتک کوچ ازمسکن مهربه مسکن اجتماعی اخوندی ))تولیدشده دردولت روحانی وبه دستان اخوندی وجهانگیری راراه بیندازندتااین بی شرفهادیگربه مسکن مهرحمله نکنندحزب اللهی چراهمیشه بایددفاع کنه بلکه بایدمطالبه کنه به حق
Iran, Islamic Republic of
noor:
سلام. تا کی مداد پاکن کارهای غلط احمدی نژاد میخواین باشید این بذر بی اعتمادی که مردم نسبت به افراد و ارگان ها دارند را کی کاشت که دهان هر کس که باز میشود میخواهد خودش با دست خودش به أسیب دیدگان کمک کند حالا فکرش را بکنید تو کشور ما مدیریت بحران چالش دارد مدیریت این جمعیت کمک کننده هم بهش اضافه شده , فقط باید گفت خدایا نبخش و نیامرز کسانی را که بی اخلاقی را نهادینه و رواج دادند و مصرانه حمایت کردند ( مثل جهان )خدا لعنتشان کند آمین
Iran, Islamic Republic of
ما مداد پاک کن نیستیم بحثمون اینه که بجا و به وقتش و منصفانه انتقاد کنید این دولت خودش چند تا خونه ساخت ؟ اگه ساخته بود چی میشد ؟ یه بیمارستان ساخت اونم که آوار شد چون ساخت و سازی انجام نداده خرابی هم نداشته اگه ساخت ساز میکرد که ‌....
Iran, Islamic Republic of
کی مخارج جنگ رو بده
Iran, Islamic Republic of
امروز اصلاحاتی ها نماد غرب و آمریکا هستند الان که دو دوره دولت در اختیار دارن بگن غیر از هیچ کار برجام وروسیاهی قطار و معدن و پلاسکو واسه مردم چکار کردن 11هزار میلیارد اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوقای نجومی و هزار گندی که بعد ازاین دولت معلوم میشه حالا هم تو این زلزله بجای کمک به مردم گیر به ساختمان مسکن مهر دادن شما زمین خالیش بدین اگه راست میگین مردم میسازن .
Iran, Islamic Republic of
مسکن اجتماعی چقدر فوتی داشته است؟؟
وقتی مجری شبکه یک تلویزیون حرفی غیر از مسکن مهر ندارد وقتی هیج صحبتی از تخریب بیمارستان دو سال ساخت می گذرد هیچ حرفی زده نمی شود جه توقعی
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
چرااجازه میدن ازتلویزیون کشور دربرنامه فرمول یک همون اول برنامه مجری هرچی دهنش داره بگه ومسکن مهررومحکوم کنه وحرفای سخیف بزنه باید جلواین کینه توزی هاگرفته بشه