جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۳۴
معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی:

در جلسات خصوصی تصمیم گرفتند که بحث مذاکرات موشکی عادی سازی شود تا قبح ماجرا شکسته شود

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۳
کد مطلب: 565290
دکتر باقری گفت: چرا وقتی یک روزنامه تیتر از انصارالله می‌زند آن را توقیف می‌کنند ولی با روزنامه‌ای که در مورد مذاکره سر ناموس کشور مقاله می‌نویسد چنین برخوردی نمی‌شود و آیا این کار خلاف منافع ملی نیست.
در جلسات خصوصی تصمیم گرفتند که بحث مذاکرات موشکی عادی سازی شود تا قبح ماجرا شکسته شود
به گزارش جهان نيوز، علی باقری معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در همایش «تجربه اعتماد» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در دانشکده فنی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: یکی از معجزات انقلاب اسلامی این بود که تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و با خوداتکایی به خودش توانست انقلاب را در مقابل هر حرکتی واکسینه کند.

باقری با بیان اینکه جنگ یک تهدید جدی بود ولی انقلاب توانست آن را به فرصت برای پیشرفت علمی تبدیل کند، افزود: منافقین جنایت های وحشتناکی را مرتکب شدند که در این رابطه داعش هم شاگرد آنها محسوب نمی شود ولی نظام با مقابله با این وحشیگری ها نظام را واکسینه کرد.

وی با بیان اینکه دشمن دو هدف اصلی را در مقابله با انقلاب دنبال می کند، افزود: دشمن ابتدا به سراغ تضعیف ریشه‌های قدرت انقلاب رفت، پس پایبندی به مبانی دینی حاکمیت و پایبندی به اصول و مبانی انقلاب را هدف قرار داد و بدنبال تضعیف آنها رفت.

وی ادامه داد: متاسفانه یک عده هم در داخل با دشمن هم نوایی پیدا کردند که قشر اهل فکر، نخبه و دانشجو باید در این رابطه هوشیار باشند.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: یکی از آقایان می‌گفت در هر انقلابی شعارهایی وجود دارد که برای مدتی باید دنبال شود، ولی آیا آقای کارگزار نظام، شعارهای انقلاب چیزی جز استقلال و مبارزه با استکبار بوده است. 

باقری تاکید کرد: یک هدف دشمن هم این است که دستاوردهای انقلاب و آثار و تحولات افتخار آفرین انقلاب را از ما بگیرد.

وی افزود: متاسفانه برجام هم باعث شد دشمن بخشی از دستاوردهای هسته‌ای ما را بگیرد و امروز هم سراغ دستاوردهای دیگر ما مانند دستاوردهای موشکی رفته است. 

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی افزود: این هنر نظام دینی بود که بدون هر وابستگی به بیرون، به صنعت هسته‌ای دست یافت و این همان تبدیل آرمان‌ها به واقعیت‌ها است که ثمره انقلاب است.

باقری خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی هم در داخل در همین راستا حرف دشمن را می زنند و مقاله می نویسند، ولی توان موشکی ناموس ماست و مگر ناموس یک ملت قابل مذاکره و معامله است؟  مگر یک مرد با غیرت می‌پذیرد با یک غریبه و نامحرم بنشیند و سر ناموسش گپ بزند؟ 

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه با اشاره به توقیف روزنامه کیهان گفت: چرا وقتی یک روزنامه تیتر از انصارالله می‌زند و از مظلوم دفاع می‌کند همه دستگاه‌ها بسیج می‌شوند و آن را توقیف می‌کنند البته ما قانون را می پذیریم ولی چرا با روزنامه‌ای که در مورد مذاکره با ناموس کشور مقاله می‌نویسد چنین برخوردی نمی شود و آیا این کار خلاف منافع ملی نیست؟ 

وی در ادامه ضمن انتقاد از سکوت جریان‌های انقلابی در مقابل اظهارات کسانی که از مذاکره موشکی سخن می‌گویند، اظهار داشت: چرا دستگاه های مسئول ساکتند و در مقابل، یک عده هر یاوه‌‌ای که می‌خواهند را می‌گویند، دانشجویان چرا ساکت هستند؟ مگر خون شهید حججی در رگهای دانشجویان انقلابی جریان ندارد پس چرا سکوت می کنند؟ 
باقری تصریح کرد: مقام معظم رهبری خط و مشی کلی را مشخص کردند پس غیرت انقلابی ما کجا رفته است و چرا در مقابل کسانی که دم از مذاکره سر ناموس کشور می زنند سکوت می کنیم.

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شنیدم که در برخی جلسات خصوصی در تهران تصمیم گرفتتند تا یک عده با نوشتن مقاله، سخنرانی و مسایلی از این دست کاری کنند که بحث مذاکرات موشکی برای  و گذشتن از خطوط قرمز در این رابطه برای مردم عادی سازی شود و قبح ماجرا شکسته شود، دانشجویان و تشکل های دانشجویی و بسیجی نباید در این رابطه سکوت کنند و باید هوشیار باشند. 

باقری خاطر نشان کرد: کسی که می‌گوید در بحث موشکی باید محدودیت دوهزار کیلومتری را بپذیریم قطعاً خلاف امنیت ملی حرف زده است، رهبر معظم انقلاب در این رابطه تکلیف را روشن کرده اند. باید به کسانی که از مبارزه خسته شده اند نشان دهیم اگر دشمن به منافع ملی ما دست درازی کند دستانش را قطع خواهیم کرد. 

وی ضمن انتقاد از کسانی که دوگانه جنگ یا مذاکره را مطرح می‌کنند، گفت: ترامپ اگر عرضه جنگ داشت با کره شمالی می جنگید،  آمریکا چون می داند دستیابی ما پر است جرات جنگ با ایران را ندارد. 

وی با اشاره به اظهارات فتنه انگیز عربستان و امریکا علیه ایران هم اظهار داشت: ایران اگر می خواست به یمن کمک کند هیچکدام از هواپیماهای سعودی سالم از یمن باز نمی گشت، یمن خودش توانسته به توانمندی برسد و در واقع موشکها را از قبل داشته است.

باقری گفت: دشمن وقتی هسته‌ای، موشکی و حضور و نفوذ منطقه‌ای را از ما بگیرد دیگر چیزی برای انقلاب نمی‌ماند بعد مردم می‌گویند این حکومت حتی نتوانست ارزشهای خودش را حفظ کند، و هدف دشمن هم همین است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
غلط زیادی کردن
سقوط یک ملت
Iran, Islamic Republic of
فعلان که به اتکای رأی مردم قدرت دست شونه و هر غلطی رو می خوان می کنن!

همین الان با استفاده از موقعیت بحران زلزله کشور ، طرح امضای قرارداد اف ای تی اف البته با نام دیگه ای برای تأیید به مجلس برده شده
بر اساس این قرارداد کل نیروهای مسلح ایران ( سپاه و ارتش ) در داخل ایران هم باید تحریم شوند و امثال سردار سلیمانی باید به وسیله خود ما بازداشت شده تقدیم آمریکا جهت بازجویی شود

زیرا آمریکا سپاه را تروریست و حامی تروریست می داند!
Iran, Islamic Republic of
اتکا به رای مردم را خوب اومدی اما بقیه حرفات قرقره کردن الفاظ کیهانه داداش جون .
Iran, Islamic Republic of
" و مگر ناموس یک ملت قابل مذاکره و معامله است؟"

مشکل اینجاست که حضرات لیبرال و اصلاحطلب اساسا به ناموس اعتقادی ندارند و دیوث (سیاسی) هستند
Iran, Islamic Republic of
آقا یا خانوم محترم !
پس به اعتقاد شما فقط اصلاح طلبان دیوث اند ؟! درود بر حیا، ادب و فرهنگ تان ! و همچنین درود بر دست اندر کاران با حیا، با ادب و با فرهنگ جهان نیوز ! واقعاً تقبل الله ! نمی دانستیم این قدر مؤمن و با حیائید !
Iran, Islamic Republic of
پرانتز رو ندیدید ؟!

علامتهای مکرر و متنوع بیانی و عملی شما در باب مسایل سیاسی و غیر آن ، چه چیزی را به ذهن متبادر می کند ؟
Iran, Islamic Republic of
تردید نداریم که با خط دهی پشت پرده دولت مردان فشار اروپا و آمریکا زیاد شده و سر انجام مذاکره موشکی را بر ملت... تحمیل خواهند کرده چنانچه در مناظرات تلویزیون انتخاباتی روحانی و جهانگیرخان همه داشته های نظام را به مسلخ بردند
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای باقری
آری وقاحت و سستی برخی ها حد و اندازه نمی شناسد
من من
Iran, Islamic Republic of
البته فرمانده سپاه بدون گرفتن کوچکترین امتیاز یا مذاکره براحتی اعلام کرد ایران برد موشک هاش رو بالای 2000 نمی بره!
درحالی که همین موضوع خودش یه بحث قابل مذاکره و گرفتن امتیازی در حد برداشتن تحریم یو ترن بود!
Iran, Islamic Republic of
حالا ديگه به فرمانده سپاه هم ايراد ميگيرى... ؟! اگر نبود رابطه نسبى تو با بعضى از آيه الله ها و ايضاً تحصيل در دانشگاه عمو جان ، كى ميتونستى مدرك دكترا بگيرى ؟! و ايدون معاون شوراى عالى امنيت بشى ؟! امثال ما توى جبهه ها جون و خون دادند امتيازاتش به جنابعالى و پسر عم محترمتان رسيد ! من از اين فرصت استفاده ميكنم و خدمت حضرتعالى عرض ميكنم ؛ آقاى محترم ! حرمت نگهدار !
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
پاسخ به « حالا دیگه به فرمانده سپاه ... » :

لازم نکرده برای فرمانده سپاه دل سوزی کنی
ساده و بی جهت ایشون معاون آقای جلیلی نشده بود

فرمانده سپاه هم معصوم نیست

در موقعیت کنونی که دشمن روال تهدید رو تشدید کرده ، و علنا بحث خروج از توافق یا خنثی سازی مطلق برجام را پیش کشیده ، چرا برای مسایل دفاعیمان محدودیت بگذاریم
Iran, Islamic Republic of
مگر شما و تیمتون هسته ای را بعنوان مسائل ناموسی مطرح نکردید. یعنی الان ناموس ملت برباد رفت. این چه طرز تفکریست. که شما ها دارید. درست است که مسائل نظامی ما به کسی ربطی ندارد اما آیا روسها و آمریکاییها و دیگرانی که سلاح اتمی حتی.د ارند شده یکبار دولتها را تهدید به حمله اتمی کنند. در همین بحران اتمی کره شمالی آیا آمریکا هیچ وقت صحبتی از حمله اتمی کرد.
اما ما روی موشکهایمان می نویسیم فلان کشور را می زنیم. خب اینکار تهدید کشورهاست و صد منافع ملی.
آمریکا یک بار از سلاح اتمی استفاده کرد الان ۷۰ سال است مورد نفرت است. مهم این است که ما نباید دنیا را تحریک کنیم
Iran, Islamic Republic of
شما از جمله کسانی هستی که شاید با مرگ به یقین نسبت به واقعیتها برسی !جناب روحانی زده این دنیایی که شما از آن صحبت میکنید همان جامعه جهانی (آمریکا ،انگلیس،فرانسه وآلمان )است که برای آسیب به ما نیاز به تحریک ندارند.اگر کمی عمیق تاریخ ایزان واستعمار را مطالعه میکردید از اینگونه افاضات دوری میفرمودید .بی جهت نیست که امیرالمومنین مولاعلی روحی له الفدا سفارش به مطالغه تاریخ فرمودند!
منتظر
Iran, Islamic Republic of
تا این مجلس را داریم غم نداریم چون با کمک دولت مدام در حال جلب اعتماد جامعه جهانی هستند!!!!!!!
جای خالی آقا محمد خان قاجار را الآن بیشتر از هر زمان دیگری برای به توپ بستن مجلس مفتضح احساس میکنم .
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آمریکایها و اعوان و انصارشان ام الخبائث هستند، حتما باید با شعار کشوری را تهدید کنند؟ واقعا شما جنایتهای آنها را نمی بینید؟ حمله اتمی امریکا به ژاپن با حدود 150 هزار کشته، حمله امریکا به ویتنام، حمله به کشتی های ایران در جنگ تحمیلی، حمله به هواپیمای مسافربری ایران، حمله به عراق با حدود یک میلیون کشته عراقی، تجهیز و حمایت از داعش در حمله به سوریه، تجهیز و حمایت از عربستان در حمله به یمن و هزاران جنایت دیگر. واقعا این جنایات را نمی بینید یا نمی خواهید ببینید؟؟؟ امام علی ع می فرماید کسی که در هنگام یاری رهبرش در خواب باشد، با لگد دشمن بیدار می شود. لطفا بیدار شوید تا با لگد بیدارتان نکردند
Iran, Islamic Republic of
زمان اوباما طرحی تصویب شد که هر کشوری به امریکا حمله سایبری کنه ؛امریکا با بمب اتمی بهش حمله میکنه.در ضمن روزی بوده که امریکا نگه همه گزینه ها منجمله حمله نظامی به ایران روی میزه؟در ضمن کدخداتون عرضه داشته باشه به کشوری حمله کنه ،نیازی به تحریک نداره مثلا در افغانستان وعراق .
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
شما دوست عزیز تهدیدهای روزانه امریکا علیه ایران رو نمیبینی و نمیشنوی؟ یا خودتو به کوچه علی چپ زدی؟ شما اصلاح طلبا کی میخواید قبول کنید که امریکا و غرب دشمن ما هستند و اونا هستند که برای ما مشکل ایجاد میکنند والا ما که طبق منافع ملیمون داریم کار میکنیم. اندکی تفکر و تعقل لطفا
Iran, Islamic Republic of
آقا يا خانوم ايروني! قربون شكلت! عزيزم! اسلام گفته "استقامت" نه تهديد. موشك ساختي؟ دمت گرم. خوب كاري كردي. چرا ديگه روش مينويسي اسرائيل بايد از بين بره. هم به زبان فارسي هم عبري! كه همه دنيا ببينن كه تو شروع كردي به تهديد. خب اين موشكو همه ميبينن خودشون ماستاشونو كيسه ميكنن ديگه چرا روش شعار مي نويسي؟ چرا ميگي هولوكاست افسانه اس؟ چرا مسابقه كاريكاتور هولوكاست ميذاري تو تهرون؟ اين همه گفتي مرگ بر آمريكا يه دفه مردم آمريكا جمع شدن بگن مرگ بر ايران؟ يه دفه پرچم ايرانو لگد كردن؟ روش تف انداختن؟ آتيشش زدن؟ نمايشگاه "كاريكاتور ..." درس كردن؟ يه دفه رو موشكاشون نوشتن "ايران بايد از بين برود"؟ خب ما همه اين كارا رو ميكنيم ديگه. خب واسه چي؟ پيغمبر(ص) اينجوري كرده؟ علي(ع) اينجوري كرده؟ اي خداااااااااااااااااااااااااا
منتظر
Iran, Islamic Republic of
یه مرتبه بگو چرا نمیریم از کنگره آمریکابخاطر اقدامات وتهدیدات مداومشون قدر دانی وبابت همه اقدامات دلاورانه شهدا وجانبازان وآزادگان وهمه غیرتمندان این مملکت عذر خواهی کنیم وتعظیم که ببخشید جسارتمان را که ما نوکر بودیم وکدخداشما!!!!!!!!!!!!!!!!
خداوند به بی بصیرتانی چون توبصیرت واگر بصیرت را لیاقتت نیست مرگ عنایت فرماید که مایه ننگ ونفرت این مملکتیت.
پاسخ به « آقا یا خانم ایرونی ! ... » ۱
Iran, Islamic Republic of
تهدید هم داریم

یک نمونه :



۞ لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا
>
البته (بعد از این) اگر منافقان و آنان که در دلهاشان مرض (و ناپاکی) است و هم آنها که در مدینه (بر ضد اسلام) تبلیغات سوء می‌کنند (و دل اهل ایمان را مضطرب و هراسان می‌سازند) دست (از این زشتی و بدکاری) نکشند ما هم تو را بر (قتال) آنها بر انگیزیم (و بر جان و مال آنها مسلط گردانیم) که از آن پس جز اندک زمانی در مدینه در جوار تو زیست نتوانند کرد.
Iran, Islamic Republic of
آقا شما که بازم دقت نکردی؟ سوال اینه که خدا چه وقت دستور داد که بروید دیگران رو تهدید کنید؟ بله خداوند ممکنه کفار رو تهدید کنه (انّ ربّک لبالمرصاد) ولی نگفته ابتدا به ساکن بروید دیگران رو تهدید کنید. در ثانی تهدید مشروط فرق میکنه. مثلاً شما میگی اگه کسی به خاک من تجاوز کنه من با او خواهم جنگید. هیچ جای دنیا کسی نمیگه شما با حرفت دیگران رو تهدید کردی چون اقدامت رو مشروط کردی به تجاوز دیگران، اما وقتی رو موشک مینویسی اسراییل باید از بین بره، یعنی برای تهدیدت هیچ شرطی نذاشتی.
پاسخ به « آقا یا خانم ایرونی ! ... » ۲
Iran, Islamic Republic of
« موشك ساختي؟ دمت گرم. خوب كاري كردي. چرا ديگه روش مينويسي اسرائيل بايد از بين بره. هم به زبان فارسي هم عبري! كه همه دنيا ببينن كه تو شروع كردي به تهديد. خب اين موشكو همه ميبينن خودشون ماستاشونو كيسه ميكنن ديگه چرا روش شعار مي نويسي؟ »

جناب شما نمی دونید ، که اسرائیل رژیمی نامشروع است ؟ نمی دانی ایران جدای از کشورهای دیگر سازمان ملل ، این ظلم را تایید نکرده است ؟ موضع گذشته تا کنون ما نابودی بنای غاصبانه و نامشروع بوده و هست
چیز جدیدی روی موشکها نوشته نشده
منطق نابودی بنای ظلم و غصب ، منطق سختی است ؟
همه دنیا موضع ما را می دانند
ما شروع نکردیم
بلکه بر موضع عقلانیمان استقامت کردیم
Iran, Islamic Republic of
آقا اسراییل نامشروعه؟ بر منکرش لعنت. مگه بتهای لات و عزا و هبل نامشروع نبودن. ولی خدا به مومنین گفت یه وقت به این بتها توهین نکنین، چرا؟ چون وقتی همچنین میکنین اون بت پرستا هم ساکت نمیشینن و یه توهینایی میکنن که وضع خیلی خراب میشه. پس مصلحت نیس چیزی بگین هر چند اون بتها لایق این توهین شما باشن. پس مصلحت اینه که ما به روشنگری علیه اسراییل بپردازیم و جبهه مقاومت علیه اونو همه جوره تقویت کنیم. اما واجب نیس رو موشکمون فحش بنویسیم یا تهدیدش کنیم چون فقط باعث مظلوم نمایی اون میشه. نمایش موشک تو ذاتش تهدید اسراییل هم هست اما شعار نویسی تهدید آمیز خیلی ناشیانه اس.
پاسخ به « آقا یا خانم ایرونی ! ... » ۴
Iran, Islamic Republic of
« اين همه گفتي مرگ بر آمريكا يه دفه مردم آمريكا جمع شدن بگن مرگ بر ايران؟ يه دفه پرچم ايرانو لگد كردن؟ روش تف انداختن؟ آتيشش زدن؟ نمايشگاه "كاريكاتور ..." درس كردن؟ يه دفه رو موشكاشون نوشتن "ايران بايد از بين برود"؟ خب ما همه اين كارا رو ميكنيم ديگه. خب واسه چي؟ پيغمبر(ص) اينجوري كرده؟ علي(ع) اينجوري كرده؟ اي خداااااااااااااااااااااااااا »

جناب ما آغازگر کدام ظلم علیه آمریکا بوده ایم ؟
لانه جاسوسی که برچسب سفارت بهش زده بودند ، و مرکز توطئه علیه ما ، و آن طور که یادم هست منطقه شده بود ، رو باید اجازه می دادند ، به کارش ادامه بده ؟!
الآن خود آمریکا بدون اجازه روسیه وارد مراکز دیپلماتیک اون نشد ؟
اقدام دانشجویان خط امام ، کاری انقلابی و خودجوش بود ، مورد تایید ، امام هم قرار گرفت
مصونیت مراکز دیپلماتیک مشروط به عدم توطئه علیه کشور میزبان است
در غیر این صورت ، اعتبار و حرمتی ندارد

البته قرآن و سنت ، علاوه بر اجازه ، به ما دستور می دهند ، که در برابر با کفار بخصوص کفار حربی ، محکم برخورد کنیم

مظلوم حق ندارد ، از ظالم تبری بجوید ؟
پرچم آمریکا ، نماد ظلم ، کشتار ، تعدی و تجاوز به کشورهای دیگر ، پشتیبانی از دیکتاتورها ، توطئه علیه کشورهای مستقل و ... است
چنین پرچمی حرمت دارد ؟!
جمهوری اسلامی ایران به کدام کشور تجاوز کرده است ؟
Iran, Islamic Republic of
بازم که به سوال من جواب ندادی. اخوی! پرچم آمریکا هر چی که هست پرچم یک ملت هست. من سوالم اینه چرا وقتی مردم یک کشور میبینن که ایرانیا پرچمشونو آتیش میزنن، روش تف میکنن، لگد مالش میکننو... بازم حاضر نیستن مقابله به مثل کنن؟ چرا همون دولتمردان ستمگر، فریبکار، خونخوار و دیوانه آمریکا حتی طرفدارای خودشونو تشویق به مقابله به مثل نمیکنن؟ من جوابشو میدونم ولی دوس دارم شما بگی.
ما میگیم اونا عمل میکنند
United States
ظریف هفته گذشته پیش درآمدش را امده بود. حالا نوبت زنجیره ای های مزدور صهیونیسم هست که گرا بدهند. از همه شرم آور تر القائ ترس جنگ بین رژیم ال صهیون عربستان و ایران در بین مردم است. قبل از امضای ننگ جام القائ جنگ با امریکا بود حالا با سگهای امریکا. اینها بالاخره باید تصمیمشان را بگیرند که ما باید از کدخدا یا از سگهای کدخدا بترسیم. شاید همین ترس بود که کیهان را توقیف کرد.
سراج
Iran, Islamic Republic of
سلام - جناب باقری. جانا حرف دلمان را بازگو فرمودید. ممنون.
Iran, Islamic Republic of
اینا یعنی واقعا نمی فهمند یا خودشان رو زدند به نفهمي
اینا عراق و لیبی رو یادشان رفته که یواش یواش به وسیله ی آمریکا خلع سلاح شدند و باز به وسیله آمریکا و هم پیمانانش مورد تهاجم قرار گرفتند
بست نیست این همه خیره سری آخه این چه مرضی هست که مدام دوست دارند به دشمن امتیاز بدهند تاکی
موشک را دادیم دفعه بعدی جانمان را مطالبه کردند این خاک بر سر ها می آیند جان بدهند یا مثل بني صدر ملعون با لباس زنانه خواهند گریخت
محسن
Iran, Islamic Republic of
فرض كنيم بنده دو دستگاه آپارتمان دارم .يك مشتري ميياد يكيش رو از بنده ميخره .مبلغ آن را بطور نقد نمي ده بلكه يك چك به تاريخ سه ماه بعد ميده .در سررسيد چك چك پاس نميشه.اعتراضاتمان هم به جايي نميرسد دو سه ماه بعد كه هنوز چك وصول نشده ، يارو ميگه اينكي خونه ات هم را با چك ميخرم.به نظر شما خونه دومم را با چك به او بفروشم.اگر نفروشم به من ميگن امل.واقعا چه كار كنم
Iran, Islamic Republic of
خیلی شبیه کار روحانیه
Iran, Islamic Republic of
آقازاده محترماز امتیاز آقازادگی را تا کی می خواهی استفاده کنی؟
Iran, Islamic Republic of
ایشون چه سوء استفاده ای از موقعیت پدرشون کردند ؟

عوضی گرفتی ها

ایشان بنده زاده ای هستند
که به واسطه بندگی خود و پدرشان به درگاه الهی ، خداوند ، عزتشان مرحمت فرموده است