پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
سکوت بن‌زما شکست؛

باید از تیم ملی حذف می‌شدم چون مسلمانم!

شنیدن توهین هواداران سخت‌ترین چیز است
دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۲
کد مطلب: 565250
ستاره فرانسوی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا گفت: متاسفانه دردآور است که هواداران توهین کنند و تو توانایی اثبات واقعیت را نداشته باشی.
باید از تیم ملی حذف می‌شدم چون مسلمانم!
به گزارش جهان نيوز؛ کریم بن‌زما بازیکن بحران زده تیم فوتبال رئال مادرید اسپانیا مدتی است توسط هواداران در استادیوم هو می‌شود و مخاطب توهین آنها است.
او درباره روزهای سخت خود گفت: سخت ترین چیز این است که هوادار شما شروع به توهین کردن کند، فحش بدهد و تو نتوانی به او حقیقت را بگویی.
کریم بن‌زما در این مصاحبه از رابطه خود با دشان، عدم موفقیت خود و کریستیانو رونالدو نیز صحبت کرد و گفت: درباره دشان رسانه‌ها دروغ می‌نویسند، دشان گفته که من دیگر به تیم ملی فکر نمی‌کنم، مگر ممکن است که دشان چنین چیزی بگوید؟ هفته‌ای نیست که من با او تماس تلفنی نداشته باشم. چرا به تیم ملی فکر نکنم؟ همیشه به تیم ملی و دروی از آن می‌اندیشم و این دوری برای من عذاب آور است. از طرفی دشان گفته که او تصمیم می‌گیرد، اگر اینگونه بود که اکنون من در تیم ملی بودم! خیر اینگونه نیست، وزیر ورزش برای تیم ملی تصمیم می‌گیرد و برای دشان متاسفم که حتی شجاعت بیان واقعیت را هم ندارد و برابر رسانه‌های مافیایی و نژادپرست فرانسه کاملا تسلیم شده و منتظر است آنها برایش تصمیم بگیرند.
وی درباره عدم موفقیت خود در رئال مادرید نیز گفت: فوتبال است، گاهی توپ طور دیگری می چرخد. چند بازی آخر رئال مادرید را تماشا کنید، من در آخرین ثانیه‌ها دچار مشکل شدم، کتمان نمی کنم که مثل گذشته نیستم اما این عمدی نیست که هواداران به من توهین کنند. این کمال بی انصافی است و واقعا زشت و سخت است.
بن‌زما فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه المپیک لیون آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ میلادی وارد ترکیب تیم بزرگسالان این باشگاه شد و پس از ۵ سال بازی برای این تیم، در فصل ۲۰۰۹–۱۰ به باشگاه رئال مادرید پیوست. مبلغ انتقال قرارداد او از لیون به رئال ۳۵ میلیون یورو اعلام شد که با توجه به نحوه بازی او و عملکرد مثبتش این قرارداد به تا سقف ۴۱ میلیون یورو نیز افزایش می‌یافت. کریم بنزما در ۱۰ دسامبر ۲۰۱۱ میلادی، سریع‌ترین گل تاریخ بازی ال کلاسیکو را در ثانیه ۲۱ به ثمر رساند.

بن‌زما افزود: برای دشان احترام زیادی قایل هستم، او به هر حال مربی است و من به عنوان بازیکنی که تحت نظر او بوده همیشه مطیعش هستم حتی اگر هرگز به تیم ملی دعوت نشوم، نظر مردم فرانسه برایم مهم است اما مردمی که منطق دارند و نژادپرست نیستند، نظر هواداران رئال مادرید هم برایم مهم است، و البته هوادارانی که توهین نمی‌کنند و مودب و صبور هستند و فوتبال را می‌شناسند.
بن‌زما درباره والبوئنا نیز گفت: اگر درباره او نپرسید، هرگز یادش نیستم، برایم اهمیت ندارد چنین آدم بی اخلاقی چه می‌کند، ما دوستان خوبی بودیم اما او از این دوستی سوء استفاده کرد، سوال من مشخص است و هیچ‌کسی پاسخ نمی‌دهد، من متهم شدم و جرم من مشخص نشد، بالاخره من چه کار بدی کرده‌ام؟ دادگاه من برگزار نشد، من دو بار رفتم و دفاع کردم، قاضی هم همه چیز را فهمید اما تصمیم جای دیگری گرفته شده بود و من هم مثل چند بازیکن مسلمان دیگر باید از تیم ملی حذف می‌شدم. این جریان مسموم هنوز هم در ورزش فرانسه حکمرانی می کند و کسی یا رسانه‌ای قدرت برخورد با آن را ندارد.
بن‌زما درباره امکان حضورش در جام جهانی گفت: غیرممکن نیست و اگر دعوت شوم حتما و با تمام وجود در خدمت تیم ملی کشورم خواهم بود اما اگر نشد مثل یک شهروند فرانسوی بلیت بازی‌ها را خریداری می‌کنم و تیم ملی کشورم را تشویق خواهم کرد. من دیوانه فوتبال هستم و جام جهانی برای یک فوتبالیست در اوج است.
وی خاطرنشان کرد: من با هیچ بازیکنی در تیم ملی فوتبال فرانسه هیچ مشکلی ندارم و مافیایی هم در کار نیست، اگر هم باشد علیه من و امثال من است. در رئال مادرید نیز مشکلی در کار نیست، وقتی گل نمی‌زنم یا به درد تیم نمی خورم اعصابم به هم می‌ریزد اما این به دلیل داشتن مشکل با دیگران نیست، کریستیانو رونالدو نیز وقتی گل نمی‌زند خشمگین است و حق دارد.
بازگشت به لیون، موضوع بعدی بود که از کریم پرسیده شد و گفت: به هر حال لیون را مثل خانه خود می‌دانم اما فوتبال فرانسه، سیاست زده شده و همه جا بوی تعفن نژادپرستی به مشام می‌رسد، اگر اوضاع این‌گونه باشد قطعا به بازگشت به فوتبال باشگاهی فرانسه فکر نخواهم کرد. بهتر از رئال مادرید سراغ ندارم و قدر این نعمت را به خوبی می‌دانم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *