جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بازتاب زلزله ایران در رسانه‌های بین المللی

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب: 565175
​زلزله مرزهای غربی ایران، به سرعت مورد توجه اغلب رسانه‌های بین المللی واقع شد.
بازتاب زلزله ایران در رسانه‌های بین المللی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فرارو، وقوع زلزله در مرزهای ایران و عراق و نیز تلفات آن به سرعت در صدر اخبار اغلب رسانه‌های بین المللی قرار گرفت.

خبرگزاری انگلیسی رویترز این زلزله را "قوی" و "قدرتمند" توصیف کرد و نوشت: حداقل 207 نفر در ایران کشته شدند. این زلزله در چندین استان ایران احساس شد اما سخت‌ترین ضربه را کرمانشاه متحمل شد. جایی که سه روز عزای عمومی اعلام شد.

در لحظات تنظیم این خبر، زلزله ایران تیتر اول رویترز بود. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان، زلزله مرزهای ایران و عراق را "قدرتمند" دانست و تعداد تلفات آن را 200 کشته و 1700 زخمی اعلام کرد.

روزنامه لس‌آنجلس تایمز با اشاره به این زلزله و تلفات آن نوشت: ایران بر خطوط گسل متعددی نشسته و تقریبا مستعد زلزله‌های روزانه است.

وبگاه سی‌بی‌اس نیوز نوشت: در اواخر یکشنبه، یک زلزله قدرتمند مرز ایران و عراق را لرزاند. 207 نفر را کشت و بیش از 2500 نفر را فقط در منطقه کوهستانی ایران زخمی کرد. این زلزله در سواحل میدترانه نیز احساس شد. بدترین آسیب در استان غربی ایران، کرمانشاه بود. استانی که در رشته ‌کوه‌های جدا کننده ایران و عراق قرار دارد.

شبکه فاکس نیوز گزارش داد که پس از اینکه یک زلزله منطقه مرزی ایران و عراق را لرزاند، افزایش شمار قربانیان زلزله تا صبح روز دوشنبه ادامه داشت.

وبگاه ان‌پی‌آر با اشاره به تلفات، این زلزله را قوی‌ترین زلزله سال‌های اخیر در این منطقه دانست و نوشت: شبکه‌های اجتماعی ایران نشانه‌هایی از خسارت‌ها شامل شيشه‌های شكسته و ساختمان‌هاي فروريخته را نشان دادند.

وبگاه شبکه ان‌بی‌سی نیوز به نقل از ستیفن هیکس، زلزله‌شناس دانشگاه ساوتمپتون انگلیس نوشت: در منطقه‌ای که زلزله‌ها معمول است، زلزله یکشنبه ظاهرا برای مدت‌های طولانی، بزرگ‌ترین زلزله است.

سایر رسانه‌های غربی گزارش رسانه‌های فوق الذکر را بازنشر کردند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *