پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۲
پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی زمین لرزه در غرب کشور؛

دستگاه های دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه توان خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان و خانواده آنان به صحنه آورند

دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۳۲
کد مطلب: 565060
رهبر انقلاب در پیامی همه مسئولان را به تلاش برای کمک به آسیب دیدگان زلزله به ویژه در زیرآوارماندگان فراخواندند.
دستگاه های دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه توان خود را برای یاری رساندن به آسیب دیدگان و خانواده آنان به صحنه آورند
fبه گزارش جهان نيوز، در پی وقوع حادثه تلخ و مصیبت‌بار زمین لرزه در غرب کشور به جان‌باختن و زخمی شدن جمعی از هم‌میهنان عزیز انجامید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت به ملّت ایران تأکید کردند که همه دستگاههای لشکری و کشوری با همه همت و امکانات به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تأسف و اندوه فراوان خبر زمین‌لرزه در غرب کشور را که به جان‌باختن جمعی از هم‌میهنان عزیز و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامیده و خسارات بسیاری پدید آورده است، دریافت کردم. وظیفه‌ی مسئولان آن است که در همین اولین ساعات با همه‌ی همّت و توان به یاری آسیب‌دیدگان بویژه در زیر آورا ماندگان بشتابند و با بهره‌گیری سریع از همه‌ی امکانات موجود، از افزایش تلفات جلوگیری کنند. ارتش و سپاه و بسیج، با نظم و سرعت به آوار برداری و انتقال مجروحان کمک کنند و دستگاههای دولتی چه نظامی و چه غیر نظامی همه‌ی توان خود را برای یاری آسیب دیده‌ها و خانواده‌های آنان به صحنه آورند. اینجانب از اعماق دل، این حادثه‌ی تلخ و مصیب‌بار را به ملّت ایران بخصوص به مردم عزیز استان کرمانشاه و بویژه به خانواده‌های مصیبت‌زده تسلیت عرض میکنم و متضرعانه از خداوند متعال میخواهم که این محنت و رنج را مایه‌ی جلب رحمت و فضل خود قرار دهد و بر صبر و پایداری و مقاومت ملّت عزیزمان بیفزاید. از همه‌ی کسانی‌که میتوانند به نحوی در سبک کردن بار مصیبت و جبران خسارت مؤثر باشند درخواست میکنم که به یاری آسیب‌دیدگان بشتابند.

والسلام علیکم و رحمه الله
سیّد علی خامنه‌ای
۲۲ آبان ۱۳۹۶

منبع: دفتر مقام معظم رهبری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از امروز صبح دو تا وانت اجاره کردیم با سه تا از دوستان داریم میریم به شهرک ها ی مسکونی جهت جمع آوری دارو های مازاد مردم و ارسال آن به هلال. احمر فکر کنم تا فردا ظهر هر دو تا وانت پر بشه أین ندای رهبر انقلاب را لبیک میگیم و وظیفه انسانی خودمان میدانیم
United States
ادمی متاثر میشود از این همه بی توجه ای ؟!
در سال 1373 پس از زلزله منجیل و رودبار سازمان ملل (یو.ان .دی .پی ) با اختصاص بودجه و اوردن بیش از 15 کارشناس درجه یک دنیا در زمینه زلزله طرح و تحقیق مهمی را برای اولین بار در دنیا با کمک دانشگاه تهران و بنیاد مسکن برای تعدادی از شهرهای شمالی از جمله بافت قدیم شهر رشت جهت کاهش خطرات زلزله در شهرها و روستا ها انجام داد . نتیجه ؟
ان کار بسیار مهم یا در قفسه پشت سر اقایان گذاشته شد و یا در سطل زباله ؟!!!!
و امروز و فرداها شاهد خرابی و ویرانی و کشته شدن مردم خواهیم بود . کسی از این ادمهای بی عقل نمی پرسد که چرا ان راه کارها در شهرها و روستاها پیاده نشد ؟ چه کسی باید پاسخ دهد ؟
نتیجه استفاده از ادمهای کارنابلد همین میشود که امروز در همه زمینه ها از جمله اب و محیط زیست و تجارت و بانکداری وو.... که با بحران مواجه هستند شاهد هستیم . ملاک خانواده شهدا و ایثارگران و جنگ رفته ها و... هستند نه ادمها کاردان و خبره و کاربلد که بیشتر انها یا بیکار هستند یا خارج رفته اند . اوضاع بدتر هم خواهد شد کمی صبر داشته باشید تا نتیجه سپردن کارها به ادمهای کوتوله ... را ببیند و لمس کنید ؟!!!