جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
اسکای نیوز:

تماس‌تلفنی وزیرخارجه‌انگلیس باهمسر نازنین‌زاغری

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 564979
در ادامه دخالت های لندن در امور داخلی تهران، «اسکای نیوز» اعلام کرد که وزیر خارجه انگلیس امروز با همسر «نازنین زاغری» محکوم امنیتی محبوس در ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.
تماس‌تلفنی وزیرخارجه‌انگلیس باهمسر نازنین‌زاغری
به گزارش جهان نيوز؛ در ادامه دخالت های لندن در امور داخلی سایر کشورها، وبگاه شبکه خبری «اِسکای نیوز» اعلام کرد که «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس امروز با همسر «نازنین زاغری» محکوم امنیتی محبوس در ایران به صورت تلفنی گفتگو کرد.
«اِسکای نیوز»در این رابطه اعلام کرد که گفتگوی تلفنی مذکور «سازنده» بوده است.
لازم به ذکر است، رسانه‌ های انگلیس پیشتر مدعی بودند که «نازنین زاغری» در جریان سفر برای بازدید خانوادگی در تهران بازداشت شده بود!
این در حالیست که «نازنین زاغری راتکلیف» شهروند ایرانی-انگلیسی که به عنوان مدیر پروژه در شرکت رسانه‌های گروهی «تامسون رویترز» فعالیت می‌کرد، فروردین‌ماه سال ۱۳۹۵ در تهران دستگیر شد. سپاه ثارالله کرمان مدتی بعد در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: طی اقدامات اطلاعاتی گسترده در فضای مجازی و حقیقی یکی از سرشبکه های اصلی وابسته به بیگانگان که ماموریت های مختلفی در راستای تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسایی و دستگیر شد.
پرونده زاغری سپس مورد بررسی قرار گرفت و وی در دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.
در همین رابطه، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس چهارشنبه ۱۰ ابان ماه سال جاری و در جریان نشست کمیته امور خارجی پارلمان این کشور درباره این محکوم جرائم امنیتی در ایران گفته بود: زمانیکه «نازنین زاغری» بازداشت شد، وی در حال آموزش روزنامه نگاران در ایران بود.
اظهارات جانسون درباره وی موجب شد تا رسانه های این کشور آن را «اشتباهی جدی» توصیف کرده و خواستار تصحیح آن از سوی جانسون شوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *