کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ورود مجلس به موضوع گرانی بلیت اربعین

21 آبان 1396 ساعت 14:17

رئیس کمیسیون عمران مجلس، از گرانی نرخ بلیت حمل و نقل عمومی در بازگشت زوار به کشور انتقاد کرد و گفت: دست اندرکاران برگزاری مراسم اربعین هفته آتی برای گزارش دهی میهمان این کمیسیون هستند.


به گزارش جهان نیوز، محمدرضا رضایی با اشاره به برخی دلالی‌ها در خصوص فروش بلیت اربعین، اظهار کرد:‌متاسفانه اکنون که سفر بسیاری از زائران به پایان رسیده و حجم زوار برای بازگشت به کشور افزایش یافته قیمت بلیت هواپیما، قطار و اتوبوس رشد را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه نباید نرخ‌ها تابع تقاضا تغییر کنند، تصریح کرد: مصوب کردن نرخ‌ها برای ممانعت از تغییر آن‌ها در مناسبت‌های مختلف لازم است و از همه مهم‌تر برخورد با دلالان و سوء استفاده کنندگان است که از بازار تقاضای زیاد برای خود کاسبی به راه می‌اندازند.

وی با تاکید بر اینکه یک بار برای همیشه باید با تغییر مناسبتی نرخ‌ها برخورد شود، افزود: هفته آینده کمیسیون عمران مجلس با دعوت از مسئولان ستاد اربعین به بررسی کم و کیف برگزاری مراسم پیاده روی میلیونی اربعین و اقدامات انجام شده از سوی این ستاد می‌پردازد.

رضایی ادامه داد: در خلال گزارش گیری کمیسیون عمران مجلس از ستاد اربعین اگر محرز شود که دستگاهی در فروش بلیت حمل و نقل عمومی چه در مسیر خروج از کشور یا ورود به آن تخلف داشته با اشد مجازات با آن برخورد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به مشاهداتش از رسیدگی ضعیف و ناهماهنگی‌ها در بازگشت زوار به کشور، گفت: متاسفانه بیشترین ناهماهنگی در مسیر بازگشت زائران به کشور دیده شد که کمترین امکانات برای زوار در مرز وجود داشت که در این باره مسئولان باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: عدم پیش بینی موارد مورد نیاز برای زوار در خاک عراق از ضعف‌هایی است که مسئولان برگزاری اربعین به آن توجه نداشته اند و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: هفته آینده پلیس راه، وزارت کشور و سایر دست اندارکاران برگزاری مراسم پیاده روی اربعین با ارایه گزارشی از این مراسم میلیونی میهمان کمیسیون عمران مجلس هستند تا با رفع نواقص در سال جاری بتوانیم در سال‌های آینده بهترین مراسم را برگزار کنیم.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 564898

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/564898/ورود-مجلس-موضوع-گرانی-بلیت-اربعین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com