پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۷

واکنش‌های کاربران توییتر/ خلاف امنیت ملی از #کیهان تا روحانی

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب: 564849
کیهان مطلبی با تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض؛ هدف بعدی، دبی» در صفحه اول خود منتشر کرد و بلافاصله نسبت به این تیتر تذکر گرفت. با گذشت دو روز از این تذکر، این روزنامه برای دو روز متوقف و اجازه انتشار نداشت که همین موضوع واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت.
واکنش‌های کاربران توییتر/ خلاف امنیت ملی از #کیهان تا روحانی
به گزارش جهان نيوز، موشک یمنی به نزدیکی فرودگاه ریاض فرود آمد و موجی از رعب و وحشت را برای سعودی‌ها به دنبال داشت؛ اما در این میان حامیان مظلومیت یمن در ایران نیز از پاسخ دندان شکن انصارالله به تجاوزات سعودی خوشحال شدند.

حدود ۲۰ ماه گذشته امارات هم پا به پای عربستان دست به حملات سختی علیه مردم مظلوم یمن دست زده است هرچند از ابتدای حملات عربستان به یمن در سال ۹۴ حمایت‌های خود از عربستان را دریغ نکرده بود.در همین راستا روزنامه کیهان در تحلیلی نوشته بود بعد از پاسخ دادن به تجاوز سعودی‌ها توسط انصارالله، احتمال پاسخ یمن به حملات موشکی امارات هم وجود دارد.

کیهان این مطلب خود را با تیتر «شلیک موشک انصارالله به ریاض؛ هدف بعدی، دبی» در صفحه اول خود منتشر کرد و بلافاصله نسبت به این تیتر تذکر گرفت. با گذشت دو روز از این تذکر، این روزنامه برای دو روز متوقف و اجازه انتشار نداشت که همین موضوع واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، مازیار بیژنی یکی از کارتونیست‌های کشور در صفحه توئیتر خود در این خصوص نوشته بود: «آقایان دستشان نمی‌رسد وگرنه به جای کیهان شریعتمداری، خود عبدالملک_حوثی را توقیف می‌کردند به جهت رضایت شیوخ دوبی.»بیژنی در این کامنت به پشت پرده‌های احتمالی این توقیف اشاره کرده است؛ عده‌ای از سرمایه داران کشور که بر کرسی‌های سیاست نیز تکیه داده اند در چند سال گذشته سرمایه خود را به دبی برده و در ساخت برج‌های این شهر توریستی سرمایه گذاری کرده اند. به نظر می‌رسد این افراد بعد از تیتر کیهان احساس خطر کرده اند.
 
 
کیهان
 
یکی از دانشجویان علوم سیاسی هم در توئیتر خود به این موضوع اشاره کرده و نوشته بود: «به عنوان کسی که علوم سیاسی خونده و باز به عنوان کسی که به تئوری‌های امنیت ملی آشناست میگم: تیتر روزنامه کیهان مقوم و تثبیت کننده امنیت ملی بود. لطفا اگر مخاین با کیهان دشمنی هم بکنید عاقلانه دشمنی کنید!»

این دانشجو به جنبه دیپلماسی قدرت اشاره کرده و در راستای اعتقاد بسیاری از کارشناسان سیاست خارجی مبنی بر گفتگو از روی اقتدار استنباط کرده است که تیتر کیهان مغایرتی با امنیت ملی نداشته است.البته باید مسئولان در نظر داشته باشند که اگر قرار باشد امنیت ملی با یک تیتر به این راحتی به خطر بیفتد قطعاً سخنان برخی از مسئولان درباره موشک، مذاگره و قدرت موشکی ایران بسیار شرایط سخت تری را برای امنیت ملی رقم می‌زند.

 
کیهان
 
کاربر دیگری با نام علی ملیحی در توئیتی نوشته است: «هنوز موج سانتی‌مانتال آزادی بیان راه نیوفتاده؟ با این شعار: اگرچه با کیهان موافق نیستم، اما از توقیف هیچ روزنامه‌ای شاد نخواهم بود؟»این کاربر فضای مجازی اگرچه در ابتدا با تیتر کیهان موافق نبوده است، اما اشاره‌ای به وعده‌های روحانی برای انتخابات مبنی بر آزادی بیان و بسته نشدن روزنامه‌ها و فیلتر نشدن رسانه‌ها اشاره کرده و در لفافه عنوان می‌کند که دولت در ظاهر و شعار این سخنان را بیان می‌کرده است، ولی در مسیر عمل به همان شیوه‌های قبلی و چه بیا بدتر عمل می‌کند.
 
 
کیهان

یکی از کاربران فضای مجازی به نکته جالبی اشاره کرده و نوشته بود: «کیهان که کسی تهدیدی نکرده بود بلکه صحبتهای رهبران انصارالله یمن را تیتر زد؟! اینهم سندش. اما معاندین و زنجیره ای‌ها که نگران منافع خود بوده اند باعث توقیف این روزنامه شدند.»این کاربر در ادامه تصویری از سخنان رهبر انصارالله یمن مبنی بر اینکه هدف قرار دادن امارات با موشک را منتشر کرده که در آن عبدالملک حوثی امارات را به حملات موشکی تهدید می‌کند.
 
 
کیهان

کار بر دیگری هم دوباره به این موضوع اشاره کرده است که چرا برخی نگران انتشار سخنان رهبر انصارالله یمن هستند در حالی که مردم مظلوم یمن بیش از دو سال است که آماج حملات موشکی عربستان و امارات قرار رفته اند.این کاربر در توئیتی آورده است: «اون هایی که از تیترِ #کیهان که فقط یک نقلِ قول از حوثی هاست ناراحتند، مشخص کنند که چه تفاوتی بین مردم #صنعا با مردم #دوبی قائلند؟»
 
 
کیهان

یکی دیگر از کاربران فضای مجازی در توئیتی طنزآمیز نوشته است: «اونطور که بعضیا در تهران از موشکهای یمن ترسیدن، خود بن سلمان در ریاض نترسیده» این کاربر فضای مجازی همچنان به سرمایه گذاری‌های برخی از کانون‌های ثروت و قدرت در امارات اشاره کرده است و به مشکلاتی که این سرمایه گذاری برای آن‌ها به وجود می‌آورد اشاره کرده است.
 
 
کیهان

یکی از کاربران نیز در ادامه به بی توجهی نسبت به برخی مشکلات کلان جامعه اشاره کرده و نوشته است: «فاتحه #عدالت راخواندندآنگاه که متهم اختلاس ۱۳ هزار میلیاردی گریخت، #حقوقهای_نجومی تبرئه شد، #حسین_فریدون آزاد شد و #کیهان به جرم تیتری درحمایت ازحق #توقیف شد»
این کاربر فضای مجازی به فسادهای اقتصادی که در دولت یازدهم رخ داد و بی توجهی یا تلاش دولت برای تطهیر آن‌ها اشاره کرده است و این موضوع را در کنار توقیف کیهان به خاطر تیتر حمایتی خود از یمن قرار داده است. 

شاید بتوان گفت: رفتار چند گانه دولتمردان در برخورد با مسائل مختلف زمینه چنین توئیت هایی را به وجود آورده است؛ در حالی که بار‌ها مسئولان از تریبون‌های مختلف دست به تطهیر فسادهای اقتصادی و مالی کرده اند و اعتماد مردم را به نظام کمرنگ کرده اند، برخی از منتقدان دولت به خاطر تن‌ها یک تیتر حمایتی از عربستان باید تاوان پس بدهند.
 
کیهان

زبان طنز در توئیت دیگری از کاربران دیده شده است؛ یک کاربر فعال دانشجویی تمام مشکلات دولت به خاطر مذاکرات را بر گردن کیهان انداخته و به طنز نوشته است: «اروپایی‌ها که از دید دولت، مثلا مدافع حقوق ما بودند، حالا معترض برنامه موشکی و خواهان تحریم هستند... البته همه اش تقصیر #کیهان است.»

این کاربر اشاره واضحی به کارشکنی‌ها و بدعهدی‌های غرب به ویژه امریکا و چند کشور اروپایی در برجام به بهانه برجام کرده است و عنوان می‌کند که دولت که در شکست‌های سیاسی اقتصادی خود دولت‌های قبلی را مقصر می‌داند، این موضوعات را هم به گردن کیهان بیاندازد و از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کند.
 
کیهان

واکنش کاربران به تیتر کیهان در حالی که کیهان تن‌ها به بخشی از سخنان رهبر انصارالله یمن پرداخته بود قابل توجه بود، اما آنچه شاید از دید بسیاری از منتقدان تیتر کیهان مغفول مانده است سخنان ضد موشکی برخی از مسئولان حین مذاکره بود تا جایی که ظریف به عنوان وزیر امور خارجه کشور در کشاکش مذاکرات با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی اعلام کرده بود: «آیا فکر کردید آمریکا که می‌تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی‌آید؟ بر اساس کدام سند فکر می‌کنید آمریکا می‌تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟»

روحانی هم به عنوان رئیس جمهور یک کشور بار‌ها سخنانی را بر زبان راند که خلاف امنیت ملی بود تا جایی که وی در روز مناظره، به نشان دادن انبار زیرزمینی موشک‌های ایران و نوشتن جمله امام خمینی در مورد محو اسرائیل روی موشک بالستیک آزمایش شده اعتراض کرد.

روحانی بار‌ها به موضوعات کلان که تصمیمات نظام بودند اعتراض کرده بود؛ وی حتی به قوه قضاییه نسبت ناروای اعدام و قتل را داد و در دوران انتخابات آب را به آسیاب دشمن ریخت، اما آنچه که مشخص بود هیچ کدام از این اظهارات مصداق نشانه گرفتن امنیت ملی نبودند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در سوگ عزت و اقتدار....
Iran, Islamic Republic of
در کشوری که مردم انقلاب کردند شهید دادند تا سانسور نباشد زندانی عقیدتی نباشد بستن دو روزه روزنامه کیهان بسیار کار زشتی بود همانطور که خفه کردن صدای دیگران کار بسیار نادرستی آست به حمایت از روزنامه کیهان تا آخر هفته هر روز دو جلد روزنامه را خریداری میکنم تا مسئولین بداند. خفه کردن صدای مخالف کار نادرستی است و با ابن کار نمایند از روزنامه آی که از خواندش لذت هم نمیبرم حمایت کرده باشم
Iran, Islamic Republic of
برادر عزیز دانشجوی علوم سیاسی باید توجه داشته باشند که اقدامات آقای روحانی با پشتوانه 24 میلیون رای مردمی است ولی حرفهای شریعتمداری هیچکس آن را قبول ندارد .
Iran, Islamic Republic of
مشکل این است که بعضیها خودشون را از رای مردم بالاتر می دونند.
Iran, Islamic Republic of
مثبت اشتباهي
هزار منفي
Iran, Islamic Republic of
ببخشید شما این دو جمله رئیس جمهور را معنی کنید که یک جا می گوید میتواند و بلد است با دنیا(بخوانید آمریکا = کدخدا) مذاکره کند ( یادتان هست که؟) و جای دیگر می گوید مذاکره با امریکا (=کدخدا) دیوانگی است
جناب اولا این را توضیح بده
ثانیا 24 میلیون رای هم محترم. فعلا دارن تاوانش را با بیکاری، رکود، گرانی و هزار یک بی سرو سامانی دیگر پس می دهند تا درس بگیرند که به شعار انتخاباتی افراد اعتماد نکنند به عمل آنها اعتماد کنند.
سید
Iran, Islamic Republic of
خب الان که اقدامات 4 ساله آقای روحانی که به قول شما 24 میلیون رای پشتش بوده کاملا شکست خورده و در قضیه برجام طرحشون با وجود دلسوزیهای مخالفین کاملا شکست خورده ، الان باید چه جوری کارهای غلط آقای روحانی و 24 میلیونی که به ایشون رای دادن رو تحلیل کنیم ؟
الان که آقای روحانی به حرفهای دیگران اصلا گوش نکرد و 4 سال این مملکت رو فقط بازی داده و دستاورد دولتش فقط توقف فعالیت های هسته ای بوده باید چه جوری حرفهای خودش و اون 24 میلیونی که بهش رای دادن رو تحلیل کنیم؟ یعنی در عین حال که فهمیده ایم که آقای روحانی کاملا شکست خورده باز هم باید تشویقش کنیم ؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
روستای ما آقای رئیسی رای اول را آورده روحانی و شما بیایید له می کنیم زنده باد شریعتمداری
Iran, Islamic Republic of
خوب میشود بفرمایید مدت اعتبار این 24 ملیون رای تا چه زمانیست؟ ظاهرا مدت اعتبار رای روئسای جمهور از دیدگاه های مختلف، متفاوت است. نزد برخی دو تا چهار سال اعتبار دارد و از نظر عده ای دیکر اصلا از ابتدا اعتبار ندارد و برای برخی اعتبارش مادام العمر است.
Iran, Islamic Republic of
برو بمیر بابا
مردم در همین نظام ربط دادن به شما فتنه گران که امنیت کشور رو لگدمال کردید چه ربطی داره؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
قلبشون در جای دیگه است.کیهان هم صاف زده توخال ومحل قلبشون رو تهدید کرده دیگه ! بهشون حق بدین.
Iran, Islamic Republic of
همه باید تابع قانون باشند و گرنه مصداق فرمایش حضرت امام در خصوص کسانی که قانون را قبول ندارند می شوند والسلام
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب شد فتنه گران 88 هم نگران قانون مندی شدن!
Iran, Islamic Republic of
اجرای قانون یا تسلی بخشی بغضهای فروخفته در دلها؟!
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
سلام
اگر کسی به شما بگوید سرمایه گذاریهایت رو با موشک میزنم خوب معلومه که میگی منافعم به خطر افتاده. ایناهم احتمالاً تو دوبی سرمایه گذاری کردن میترسن انصار الله موشک بزنه اونجا.