کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیماری مشکوکی در بین زائران مشاهده نشد

21 آبان 1396 ساعت 8:03

دبیر ستاد اربعین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع هرگونه بیماری در کشور، کنترل رندومی زائران اربعین حسینی در مرز‌ها به خوبی انجام می‌شود. براین اساس تاکنون موارد خطرناکی از شیوع بیماری در بین زائران اعلام نشده است.


به گزارش جهان نیوز، مجید آقابابایی در خصوص کنترل بیماری‌ها در بین زائران اربعین حسینی در مرز‌ها گفت: حجم وسیعی از جمعیت در حال جابجایی از کشور عراق به ایران هستند که در این بین به علت تغییرات جغرافیایی مسلماً بیماری‌هایی نظیر سرماخوردگی و ویروس‌ها در بین زائران به چشم می‌خورد؛ بنابراین به‌طور فعالانه‌ای نیرو‌های امدادی در حال رصد و کنترل زائران به منظور جلوگیری از ورود بیماری‌ها به کشور هستند.

وی افزود: به علت حجم بالای زائران امکان کنترل سلامتی همه افراد وجود ندارد بنابراین به‌صورت رندومی زائران معاینه و در بسیاری از موارد با اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته افراد بیمار خود نیز به نیرو‌های امدادی مراجعه کرده و پیگیر درمان می‌شوند.

دبیر ستاد اربعین خاطرنشان کرد: در حال حاضر قرنطینه‌های مشخص شده مشغول به کارند و بیماران مشکوک به ویروس‌ها در این امکان مورد درمان قرار می‌گیرند. لازم به ذکر است تاکنون مواردی ناشی از ورود بیماری‌های خطرناک در بین زائران مشاهده نشده است و تمام بیماری‌ها محدود به سرماخوردگی، بیماری‌های ریوی و دیگر ویروس‌های ابتدایی و قابل درمان بوده است.

وی در خصوص تعداد متوفیان زائران ایرانی گفت: هم‌اکنون آمار دقیقی از تعداد زائران فوتی در مراسم اربعین امسال اعلام نشده است و در طی روز‌های آتی بنابر اعلام کنسول‌گری‌های ایران و عراق نیرو‌های امدادی و ستاد اربعین آمار دقیق و علت اعلام خواهد شد.

آقابابایی در ادامه اذعان داشت: بر اساس آمار‌های موجود حدود یک میلیون نفر از زائران اربعین حسینی بیمه بوده‌اند و در صورت فوت هریک از این افراد بیمه‌شده، خانواده‌ها می‌توانند نسبت به شرایط اختصاص یافته به بیمه‌شدگان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام مراسم اربعین تمامی موکب‌های عراقی جمع شده‌اند، اما موکب‌های اصلی ستاد اربعین در عراق، نجف و کاظمین تا روز‌ دوشنبه به منظور خدمات‌رسانی به زائران ایرانی دایر هستند. این در حالی است که بیشتر خدمات مربوط به تغذیه بوده و تا حد امکان شرایط برای بهداشت و درمان زائران باقیمانده در کشور عراق فراهم شده است. همچنین وظیفه حمل و نقل این زائران بر عهده بخش خصوصی است.

منبع:میزان


کد مطلب: 564756

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/564756/بیماری-مشکوکی-بین-زائران-مشاهده-نشد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com