جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تربیون‌های دشمن

يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۰۵
کد مطلب: 564700
جریان اصلاح طلبی این روزها به جز دفاع از منافع غرب، ظاهراً مسوولیت دیگری برای خود قائل نیست.
تربیون‌های دشمن
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه «صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:
جریان اصلاح طلبی این روزها به جز دفاع از منافع غرب، ظاهراً مسوولیت دیگری برای خود قائل نیست.  یادداشت یکی از وابستگان به این جریان، روز گذشته از تداوم خواب‌های پریشان آنها پرده برداشت وحالا پس از ناکامی و رسوایی کدخداپرستی، دست به دامان« آقا اجازه‌های اروپایی» شده‌اند و از «برجام موشکی» و مذاکره و داد و ستد با اروپا بر سر امنیت کشور داد سخن داده‌اند. تحلیلگر مذکور، چندی پیش نیز با دفاع از تجزیه طلبی کردستان عراق آن را «تولد ایران دوم» خوانده و گفته بود:«هرکس با استقلال کردها مخالفت می‌کند، بکند ولی ایران نباید پشت کردها را خالی کند».
یادداشت نویس مدعی، متاسفانه با ارائه تحلیلی سست و بی اساس و با اعتراف به دست برتر ایران در منطقه اعم از سوریه و لبنان و عراق و یمن، با وقاحت تمام می‌گوید لازم است ایران از برتری‌های دفاعی و قدرت منطقه‌ای خود چشم بپوشد و در عوض حق اروپا را در لبنان و سوریه که از قدیم الایام مستعمره فرانسه بوده‌اند، به رسمیت بشناسد و متقابلاً اروپایی‌ها هم حق دفاع ایران از خودش و منافع او در عراق و افغانستان را به رسمیت خواهند شناخت.
بهانه این مذاکره و معامله به زعم نویسنده، چون همیشه و گذشته، خطر جنگ و تحریم از سوی آمریکاست و «بهتر است که ما هم با آغاز مذاکره، خطر جنگ و تحریم را از سر بگذرانیم. اگر مذاکره نکنیم ممکن است که اروپایی‌ها مواضع تند و تیز آمریکایی‌ها را در این مورد همراهی کنند».
 این استدلال‌های پوچ پیاده نظام دشمن البته حالا و پس از بدعهدی آشکار آمریکایی‌ها در ماجرای برجام، برای آحاد ملت ایران مفتضح است و حنای آنها دیگر برای مردم رنگی ندارد اما یک نکته امنیتی که در یادداشت این روزنامه دیده می‌شود، که حتماً تذکر و برخورد قانونی دستگاه‌های مسوول را می‌طلبد و آن دفاع از منافع رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن آشکار ما و ملت‌های منطقه و تصریح به حفظ امنیت این رژیم جنایتکار به عنوان متحد و شریک استراتژیک اروپایی‌ها از سوی جمهوری اسلامی است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *