پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۸

نتایج علمی جالب و خواندندنی درباره گوشت حلال خوردن

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۲
کد مطلب: 564672
ژوهش محققان دانشگاه تهران نشان می‌دهد که ساختار پروتئین در گوشت حلال و گوشت غیرحلال متفاوت است و گوشت حلال با دستگاه گوارش انسان سازگارتر است.
نتایج علمی جالب و خواندندنی درباره گوشت حلال خوردن
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، از آن‌جا که از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده حلال بودن گوشت، نوع ذبح حیوان است، مطالعاتی در این زمینه انجام شده است که نشان می‌دهد روش‌های مختلف کشتار روی کیفیت و ترکیبات بیوشیمیایی گوشت و خواص فیزیکی مثل رنگ گوشت و هم‌چنین خواص میکروبی آن، پس از مرگ حیوان تأثیرگذار است.

محققان مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران طی مطالعات طیف‌سنجی اعلام کردند پروتئین میوگلوبین که یک پروتئین بافت ماهیچه‌ای است تحت کشتار حلال ساختار فشرده‌تری نسبت به میوگلوبین غیرحلال دارد و رادیکال‌های فعال اکسیژن تولید شده هنگام اندرکنش میوگلوبین غیرحلال با ماده تخریب کننده پروتئین، بیشتر است.

بنا بر این گزارش، اعمال شرایط گوارشی بر دو پروتئین نشان داد نمونه حلال هضم راحت‌تری نسبت به نوع غیرحلال داشته است. تأثیر حرارت بر میوگلوبین غیرحلال منجر به تجمعات بیشتری در آن می‌شود که هم راستا با اکسایش بیشتر این نمونه، باعث اختلال در عملکرد آنزیم‌های گوارشی بر هیدرولیز پروتئین می‌شود.

بر اساس این مطالعات، دستگاه سنجش بافت نیز نشان می‌دهد بافت غیرحلال هنگام جویدن سختی و مقاومت بیشتری نسبت به بافت ماهیچه‌ای حلال دارد. خاصیت افزایش رادیکال‌های فعال اکسیژن در میوگلوبین غیرحلال می‌تواند در عوارض و پیچیدگی‌های بیماری دیابت نقش ایفا کند.

این پژوهش توسط الناز حسینی، دانشجوی کارشناسی ارشد در رشته بیوفیزیک با راهنمایی دکتر علی اکبر موسوی موحدی در مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران انجام شد.

لازم به ذکر است که مصرف محصولات حلال طی سال‌های اخیر در سراسر جهان رشد صعودی داشته و صنعت غذای حلال که عمدتاً بر فراورده‌های گوشتی تمرکز دارد، به یک صنعت پردرآمد تبدیل شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
بی تردید مواد غذائی با علامت حلال مثلا در اروپا بسیار رایج و قابل دسترسی است.به احتمال قوی هم ذبح اسلامی است. اما پرورش گوشت ضرورتا اسلامی نیست و احتمال استفاده از دارو و خوراک حیوانات که حلال نیست و نهایتا ایجاد گوشت حرام در حیوان می شود کم اهمیت نیست.
یکی از مسائلی که در این سالها مطرح ولی بی نتیجه مانده ایجاد مراکز تولیدی حلال در غرب است. دانشجویان مسلمان اکثر متمرکز بر رشته های مهندسی و پزشگی اند و توجه ندارند که غذا حتی همین امروز باید از انحصار بیرون آید. امکان اینگونه سرمایه گذاریها خوب و درآمد خوب و آخرت بهتری دارد ، اگر توجه شود
Iran, Islamic Republic of
اگر خانم الناز حسيني (كه اين پژوهش را انجام داده) بتواند اين پتنت (patent) را در سطح بين المللي به ثبت برساند ميلياردر خواهد شد. چون قيمت فروش امتياز چنين تحقيقي در سطح جهاني بسيار بالا است. (تمام كشورهايي كه از اين به بعد ميخواهند سيستم كشتار دام خود را طبق اين پتنت تغيير دهند بايد حق امتياز مذكور را بپردازند) به ويژه كه ايشان اعلام كرده ذبح حلال با ديابت مقابله مي كند و اين بيماري يك معضل جهاني است كه طبق آمار در كشورهاي اسلامي بسيار وسيعتر از كشورهاي بي دين است. در اين خصوص به لينك ذيل مراجعه فرماييد:
https://www.taraznews.com/content/74771
Germany
😂😂😂😂😂😂😂😂
خيلي خنديديم دمتون گرم
Iran, Islamic Republic of
بیشتر بخند اما مواظب باش دندونات سرمانخوره نمکدون!
Iran, Islamic Republic of
واقعا یک مقاله علمی خنده داشت؟!! اگر نظری نداری مجبور نیستی نظر بدی. اگر هم واقعا نظرت خندیدن است که برو پیش دکتر روانشناس بستری کنن.
man
Canada
چرا برداشتید بین این همه عکس عکس... رو گذاشتید..

بابا مجرد هستیما
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...