جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
بی بی سی:

ایران در حال ساخت پایگاه نظامی دائمی در سوریه

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 564653
انتشار این گزارش مغرضانه از سوی بی‌بی‌سی با لفاظی‌های مقامات سعودی و آمریکایی درباره دخالت ایران در امور کشورهای منطقه همزمان شده است.
ایران در حال ساخت پایگاه نظامی دائمی در سوریه
به گزارش جهان نيوز؛ شبکه بی‌بی‌سی به نقل از فردی که او را منبع اطلاعاتی غربی خوانده است، مدعی شده است ایران در ۱۴ کیلومتری دمشق و در منطقه «السوه» در حال ساخت یک پایگاه نظامی دائم است. این منطقه در ۵۰ کیلومتری بلندی‌های جولان قرار دارد.

انتشار این گزارش مغرضانه از سوی بی‌بی‌سی با لفاظی‌های مقامات سعودی و آمریکایی درباره دخالت ایران در امور کشورهای منطقه همزمان شده است. بی‌بی‌سی برای اثبات ادعای خود تصاویر ماهواره‌ای منتشر کرده است که ادعا می‌شود منابع اطلاعاتی بین ماه‌های ژانویه و اکتبر سال جاری میلادی آن را ثبت کرده اند. در این تصاویر ساخت و ساز‌هایی در یک سایت نظامی سوریه نشان داده می‌شود که به ادعای منابع اطلاعاتی غربی، متعلق به ایران هستند.

البته در این تصاویر هیچ نشانه‌ای از حجم بزرگ و نامتعارف تسلیحات به چشم نمی‌خورد که نشان دهد یک پایگاه نظامی باشد. بیشتر به نظر می‌رسد ۱۲ ساختمان موجود در این محل به عنوان پادگان و مقری برای نگهداری سربازان و خودرو‌های زرهی استفاده می‌شده است. یک منبع اطلاعاتی غربی نیز مدعی شد احتمالا مقامات عالی رتبه نظامی ایرانی در هفته‌های اخیر از این پایگاه دیدن کرده اند.

یک کارشناس مستقل در بی‌بی‌سی به تفسیر تصاویر پرداخته و گفت: امکانات موجود در این پایگاه اساسا نظامی هستند؛ و همچنین چندین گاراژ خودرو در تصاویر قابل مشاهده هستند که در هر کدام می‌توان شش تا هشت خودرو جا داد.

کارشناسان معتقدند کار ساخت ساختمان‌های جدید در این پایگاه و یا بازسازی ساختمان‌های قدیمی در همین شش ماه گذشته انجام شده است.

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، نیز پیش از این، مدعی ساخت پایگاه نظامی ایران در سوریه شده و هشدار داده بود تل آویو حضور نظامی ایران در سوریه را تحمل نمی‌کند.

 
باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *