جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
آذری جهرمی:

قاچاقچیان مانع‌اصلی اجرای طرح‌رجیستری هستند

توصیه‌های وزیر ارتباطات برای خریداران گوشی جدید
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب: 564641
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وقتی در بازار ۹۵ درصد قاچاق تلفن همراه داریم، زنجیره‌ای که از قاچاق تلفن همراه سود می‌بردند، به دنبال آشفتگی بازار و شکست طرح رجیستری می‌افتد.
قاچاقچیان مانع‌اصلی اجرای طرح‌رجیستری هستند
به گزارش جهان نيوز؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با تأیید افزایش قیمت تلفن همراه در بازار، گفت: وقتی در بازار به گزارشی ۹۵ درصد و به گزارشی ۸۰ درصد قاچاق تلفن همراه داریم، زنجیره‌ای که از قاچاق تلفن همراه سود می‌بردند، به دنبال آشفتگی بازار می‌افتد.

وی در ادامه افزود: قاچاق‌چی و قاچاق فروش به شکست کشاندن طرح رجیستری امیدوار است. این افراد حتی به دنبال شکست طرح در افکار عمومی و ذهن مردم هم هستند.
 
آذری جهرمی با اشاره به نظارت سازمان حمایت از مصرف کننده بر بازار تلفن همراه، تصریح کرد: در حوزه عملیاتی هنوز هیچ اقدامی نکرده‌ایم که قیمت‌های جدید تعیین و احیاناً گران شود. گوشی پشت ویترین مغازه‌ها، همان گوشی سابق است و هیچ تغییری در قیمت رخ نداده تا توجیهی برای گران فروشی عرضه کننده باشد. مردم برای خرید گوشی تلفن همراه عجله نکنند و با نخریدن گوشی گران، به نوعی با گران فروشی تلفن همراه مقابله کنند. ظرفیت بازگشت قیمت‌ها به حالت قبل وجود دارد و انتظار ایجاد این ظرفیت از سوی مردم هم وجود دارد.

وزیر ارتباطات درباره رجیستری گوشی‌های فعال گفت: مصرف کننده اقدامی برای رجیستری گوشی‌های فعال کنونی انجام نمی‌دهد، همگی شناسایی شده‌اند و به طور اتوماتیک، رجیستری می‌شوند. ما شروع به ثبت و باندل کردن شماره تلفن‌ها و شماره سریال گوشی‌ها کرده‌ایم که این همان رجیستری تلفن‌های دست مردم است.

وی افزود: برای گوشی‌های جدید، مکانیزمی طراحی شده که به محض وارد کردن سیم کارت در تلفن همراه، اطلاعات موبایل در سامانه بررسی می‌شود و با لیست واردات رسمی از گمرک تطبیق داده می‌شود. در صورتی که از مبادی قانونی وارد نشده باشد، سرویس ارتباطی در اختیار آن قرار نمی‌گیرد.
 
قاچاقچیان مانع اصلی اجرای طرح رجیستری هستند/ توصیه‌های وزیر ارتباطات برای خریداران گوشی جدید 

آذری جهرمی در پایان گفت: دو راه برای اجرای طرح رجیستری وجود داشت؛ یا مثل سابق حجم عمده تلفن همراه قاچاق وارد کشور می‌شد و یا طرح رجیستری عملیاتی می‌شد. با کمک دستگاه‌های ذی‌ربط با جدیت به دنبال اجرای هرچه موفق‌تر طرح رجیستری هستیم تا اختلال و قطعی در طول اجرای طرح نباشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
با سلام طرح رجیستری موبایلها یک امتحان بزرگ نه برای وزارت مخابرات بلکه برای کل نظام است که به مردم ثابت کند کشور تحت تاثیر کلان قاچاقچی ها نیست جهرمی حمایتت میکنیم