جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چرا آخوندی نباید رئیس شورای حمل و نقل باشد

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 564626
رضایی، گفت: ارائه لایحه شورای عالی ایمنی حمل و نقل از سوی دولت به مجلس امری ضروریست.
چرا آخوندی نباید رئیس شورای حمل و نقل باشد
به گزارش جهان نيوز؛ محمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخیراً شاهد افزایش تصادفات جاده‌ای هستیم، گفت: در چند سال گذشته میزان تصادفات رو به کاهش و  آمار آن  امیدوار کننده بود اما در چند وقت اخیر نمودار تصادفات جاده‌ای رو به افزایش و آمارها نگران کننده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به میزان بالای تصادفات تشکیل مرجعی بالاتر برای کاهش و کنترل تصادفات امری ضروریست، افزود: دولت پیش از این برای کاهش و کنترل تصادفات و مدیریت حمل و نقل جاده‌ای  و ریلی لایحه‌ای تحت عنوان لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل نقل را به مجلس ارائه کرده بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس، خاطر نشان کرد: در لایحه مذکور ریاست شورای عالی حمل‌و نقل بر عهده وزیر راه و شهرسازی گذاشته شده بود که اعضای کمیسیون پس از بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که شخصی در سطح رئیس جمهور و یا معاون اول آن باید ریاست این شورا را بر عهده داشته باشد لذا این لایحه برای اصلاح از سوی دولت پس گرفته شد.

رضایی، درباره ضرورت تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل، اظهار داشت: با توجه به اینکه عوامل متعددی در بروز تصادفات جاده‌ای دخیل هستند لذا نیاز به مرجع بالاتری است تا بحث کاهش و کنترل تصادفات جاده‌ای را کنترل کند.لذا ضروری است تا هر چه سریعتر لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل‌و نقل از سوی دولت به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس ، با تاکید بر اینکه ریاست چنین شورایی باید شخص رئیس جمهور و یا معاون اول آن باشد، تصریح کرد: تنها  شورایی در این سطح توانایی هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط مانند اورژانس، پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی و... را دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در صورتی که دولت لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل را به مجلس ارائه ندهد اعضای کمیسیون عمران در قالب طرح و یا پیشنهاداتی این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنند.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *