جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

پوتین: روابط آمریکا و روسیه در بحران به سر می‌برد

شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب: 564617
رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که عدم برگزاری نشستی جداگانه بین وی و ترامپ نشان می‌دهد که روابط واشنگتن و مسکو همچنان در بحران به سر می‌برد.
پوتین: روابط آمریکا و روسیه در بحران به سر می‌برد
به گزارش جهان نيوز؛ به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که عدم برگزاری نشستی جداگانه بین وی و ترامپ نشان می‌دهد که روابط ایالات متحده و روسیه همچنان در بحران به سر می‌برد.
رئیس جمهوری روسیه که کنفرانسی خبری در حاشیه نشست سران اَپِک برگزار کرد، گفت‌: در این نشست مسائل مبارزه با تروریسم، وضعیت اقتصادی و ایجاد روابطی در چارچوب بازار آزاد را مورد بررسی قرار دادیم.
وی با اشاره به عدم برگزاری نشستی دوجانبه با ترامپ گفت:‌ برنامه کاری من و برنامه کاری ترامپ امکان برگزاری نشستی دوجانبه در حاشیه اجلاس سران اَپِک را فراهم نکرد.
پوتین با اشاره به موضوع سوریه تأکید کرد که پس از مبارزه با تروریسم در سوریه، و در ادامه، تحت نظارت سازمان ملل مسیر حل و فصل سیاسی را پیگیری خواهیم کرد.
وی در ادامه گفت هرآنچه که در داخل ایالات متحده در خصوص روسیه رخ می‌دهد (موضوع اتهامات روسیه در زمینه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا) چیزی جز بازتاب درگیری‌های داخلی (آمریکا) نیست.
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به گسترش روابط تجاری کشورش با چین گفت که تبادلات تجاری دو طرف طی دوره اخیر به ۶۰ میلیارد دلار رسید.
وی درخصوص بحران کره شمالی می‌گوید که مواضع روسیه مطابق با مواضع چین است. با این حال وی تأکید کرد که نشانه‌هایی امیدوار کننده برای حل بحران کره شمالی وجود دارد. وی تأکید کرد که روسیه وضعیت اتمی کره شمالی را به رسمیت نمی‌شناسد.
پوتین با اشاره به اقدامات ایالات متحده علیه رسانه‌های روسی، آن را «حمله‌ای علیه آزادی بیان» ‌ توصیف کرد. وی وعده داد که روسیه اقداماتی متقابل را علیه «حملات» آمریکا علیه رسانه‌های روسی اتخاذ خواهد کرد. وی گفت که رسانه‌های روسیه هرگز در انتخابات آمریکا مداخله نکرده‌اند و سهم آن‌ها از تبلیغات (در آمریکا) کمتر از یک درصد بوده است.
با این حال، رئیس جمهوری روسیه می‌گوید که ترامپ رفتاری حرفه‌ای و دوستانه داشته است.
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *