کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خبر کذب یک مقام دولتی درباره پرونده «حصر»

20 آبان 1396 ساعت 8:12

اصل خبر «فیصله یافتن حصر تا پایان سال ۹۶ » هم با توجه به شواهد موجود و اظهارات مقام‌های مسوول، صحیح به نظر نمی‌رسد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از ایلنا، اشرف بروجردی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که چند ماه قبل توسط حسن روحانی رییس جمهور به این سمت منصوب شد؛ به تازگی در یک مصاحبه راجع به مسئله حصر گفته است:

«این مباحث خاص است که باید با مذاکره‌ای که آقای روحانی شروع کرده‌اند، به سرانجام برسد. توافقی صورت گرفته که تا پایان سال  ۹۶ دامنه حصر آرام آرام کم و یا برداشته شود.»

او در بخش دیگری از اظهارات خود نیز راجع به ماجرای اعلام برائت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی که به تازگی مطرح شده، می‌گوید: رئیس‌جمهور که فرزند پیغمبر نیست. او هم ایراداتی دارد اما این گله مبنی بر این که وی از اصلاح‌طلبی عدول کرده باشد را قبول ندارم؛ روحانی همچنان یک اصلاح‌طلب است [۱]

* اظهارات بروجردی درباره پرونده حصر و اینکه قرار است این قضیه تا پایان سال ۹۶ فیصله یابد، از این جهت قابل توجه است که یک مقام دولتی کاملا بی‌ربط! به موضوع حصر، در لباس یک مقام مطلع ودست اندرکار ظاهر شده و «خبر» از رفع حصر می‌دهد؛ خبری که مسوولان شورای عالی امنیت ملی و قوه قضاییه هم تا کنون آن را (رفع حصر) تایید نکرده‌اند. این بی ارتباطی موضوع مورد نظر با مسوولیت خانم بروجردی به حدی است که کاربران در شبکه های اجتماعی نیز با پیام های طنز و کنایه، به آن واکنش نشان داده اند.

اما اصل خبر «فیصله یافتن حصر تا پایان سال ۹۶ » هم با توجه به شواهد موجود و اظهارات مقام‌های مسوول، صحیح به نظر نمی‌رسد.

چه اینکه ماجرای حصر در حدّ رسیدگی شخص رئیس‌جمهور نیست و در حیطه اختیارات شورای عالی امنیت ملی است و از طرفی پر واضح است که مادام که فتنه‌گران از مواضع خود در سال ۸۸ «توبه علنی» نکنند خبری از رفع حصر نخواهد بود.
کذب بودن خبری که بروجردی نقل کرده از این حیث نیز قابل اثبات است که رئیس‌جمهور روحانی حتی در ایام دولت اول خود و زمانی که با اصلاح‌طلبان در ماه عسل به سر می‌برد نیز نتوانست در قبال مسئله حصر کاری از پیش ببرد و علی‌القاعده اکنون که اصلاح‌طلبان حتی آهنگ عبور از آقای روحانی را هم دارند؛ معقول نیست که کسی از تقلّای دوباره آقای روحانی برای حل یک مسئله لاینحل سخن بگوید.

اشاره خانم بروجردی به اصلاح‌طلب بودن رئیس‌جمهور نیز می‌تواند یک نقطه عطف در گیرودار اظهارات این روزهای اصلاح‌طلبان باشد که به منظور «عبور از روحانی» دائماً از این می‌گویند که «روحانی اصلاح‌طلب نیست، خاستگاه اصلاح‌طلبی ندارد و خودش هم هیچگاه نگفته که من یک اصلاح‌طلب هستم.»
خاصّه اینکه از نظر افکار عمومی نه تنها آقای روحانی از اصلاح‌طلبان هم اصلاح‌طلب‌تر است و چپ‌تر عمل کرده بلکه چپ‌ها هم در قبال عملکرد رئیس‌جمهور روحانی مسئولیتی دوچندان دارند و نمی‌توانند از پاسخگویی در قبال آن شانه خالی کنند.
1_https://khabarfarsi.com/u/47112107


کد مطلب: 564393

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/564393/خبر-کذب-یک-مقام-دولتی-درباره-پرونده-حصر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com