جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
شیخ الاسلام:

استعفای در حصر سعد حریری فضاحت و شکست برای عربستان است

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۲
کد مطلب: 564308
کارشناس مسائل بین الملل گفت: استعفای در حصر سعد حریری بیشتر از هر چیزی فضاحت و شکست برای عربستان است زیرا وی پشتیبان آل سعود در لبنان بوده است.
استعفای در حصر سعد حریری فضاحت و شکست برای عربستان است
به گزارش جهان نيوز؛ حسین شیخ الاسلام کارشناس مسائل بین الملل در مورد حصر سعد حریری توسط عربستان بیان داشت: این موضوع بیشتر از هر چیزی فضاحت و شکست برای عربستان است.
وی ادامه داد: سعد حریری مهمترین پشتیبان عربستان در لبنان بوده است و تمام هزینه‌های حزب‌المستقبل که همان حزب سعد حریری است را عربستان پرداخت می‌کرده است و سیاست آل سعود را در لبنان پیگیری و پشتیبانی می‌کرده است.
کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: آن‌قدر عربستان بدبخت است که نمی‌تواند به نزدیکترین هم‌پیمانش در لبنان بگوید تو آنجا استعفا بده و مجبور است او را به عربستان آورد و متنی را به او بدهند و از او بخواهند از شبکه العربیه آن را بخواند.
شیخ الاسلام خاطر نشان کرد: این‌همه بیچارگی، کف‌گیر به ته دیگ خوردن، سیاست شکست خورده و چماقی از سوی عربستان جای تعجب دارد. بالاخره باید یک عقلی وجود داشته باشد این موضوع تحقیر خود سعد حریری، سیاست و سمت نخست‌وزیری و ملت لبنان است.
وی بیان داشت: البته نمی‌دانیم سعد حریری در چه شرایطی مجبور به استعفا شده است. اصلاً حرف‌هایی را که زده است قبول دارد یا ندارد؛ یا شاید تحت فشار زور و زندان آن‌ها را مطرح کرده است.
کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: سعد حریری باید قانوناً برای استعفا در لبنان به دفتر رئیس جمهور می‌رفت و استعفای کتبی خود را تقدیم می‌کرد و شفاهی هم توضیحاتی می‌داد و در مقابل خبرنگاران لبنانی از شبکه‌های لبنانی مسائل خود را مطرح می‌کرد.
شیخ الاسلام افزود: همه این مسائل اول شکست برای عربستان است، معلوم نیست بن سلمان دارد چه می‌کند. آبروی مملکت‌داری و سیاست را برده است و کارهای نابخردانه و بچه‌گانه انجام می‌دهد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *