پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

برنامه احتمالی مجلس برای مقابله با کاتسا

جمعه ۱۹ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 564272
حجت الاسلام ذوالنور اعلام کرد که اگر آمریکایی‌ها "کاتسا" را به اجرایی کنند، مجلس دولت را موظف به بازنگری در "NPT" می‌کند.
برنامه احتمالی مجلس برای مقابله با کاتسا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مجتبی ذوالنور رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقداماتی که دولت تاکنون در برابر بدعهدی‌های آمریکا انجام داده از جنس اقدام متقابل نیست، گفت: آمریکایی‌ها در دوران پسا برجام با ایجاد محدودیت‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای این معاهده بین المللی سعی می‌کنند به منافع ایران آسیب بزنند.

وی با انتقاد از دولت برای عدم مقابله جدی با بد عهدی‌های آمریکایی‌ها ادامه داد: وقتی آمریکایی‌ها قانون داماتو را بازنگری کردند و در قالب آیسا اجرا کردند، رئیس جمهور دو واکنش داشت، اولین واکنش این بود که به وزیر امور خارجه دستور داد که موضوع را از مجاری بین‌الملللی دنبال کنند و دومین واکنش این بود که به سازمان انرژی اتمی اعلام کرد پیشران‌های هسته‌ای تولید کنند.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: رئیس‌جمهور دستوراتی به وزیر امور خارجه و سازمان انرژی اتمی داد که چیزی جز تکرار کردن وظایف ذاتی آنها نبود.

وی با بیان اینکه پس از بدعهدی‌های امریکا در مسیر اجرای برجام سناریوهای مختلفی از سوی نمایندگان تدوین شده که هم‌زمان با بدعهدی‌های آمریکا در برجام و پله به پله اجرایی می شود، اظهار داشت: مرحله اول تجدیدنظر در همکاری با با آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

وی دومین مرحله را عدم اجرای داوطلبانه پرتکل الحاقی دانست و افزود: اگر آمریکایی‌ها کاتسا را به اجرا در بیاوردند در مرحله سوم مجلس دولت را موظف خواهد کرد بازنگری در (NPT) داشته باشد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با اعلام اینکه در مجلس نهم نمایندگان قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را مصوب کردند و دولت با توجه به بدعهدی‌های آمریکایی‌ها باید این قانون را تاکنون اجرایی می‌کرد، گفت: احتمالاً در چند روز آینده‌ای الحاقیه‌ای به این قانون در قالب یک طرح از سوی نمایندگان تدوین شود که در آن الزامات جدیدی برای دولت درباره مقابله با بدعهدی‌های آمریکا تعبیه شود.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ویا اینکه قوانینی جهت جلوگیری از سرمایه گذاری ترامپ در ایران و یا از ورود ان به ایران وضع می شود