کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلیل حضور مسیحی‌ها در راهپیمایی اربعین

18 آبان 1396 ساعت 20:44

مسئول فرهنگی مجمع بیداری اسلامی اربعین را نماد و پرچم حق‌خواهی و حق‌طلبی دانست و گفت: امروز در راهپیمایی اربعین مسیحی‌ها هم حضور دارند زیرا امام حسین(ع) را مضحر و نماد حق و حق‌طلبی می‌دانند.


به گزارش جهان نیوز؛ ششمین همایش بین‌المللی دانشجویان جهان اسلام با حضور جمعی از دانشجویان و فعالان فرهنگی ایران و دیگر کشورهای اسلامی در حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد.
در این همایش حمیدرضا مقدم‌فر مسئول فرهنگی مجمع بیداری اسلامی اربعین را نماد و پرچم دنیای اسلام دانست و گفت: امروز در عرصه بین‌الملل در شرایط خاص هستیم و اربعین حسینی به عنوان یک نماد و پرچم در این شرایط نقش دارد.
وی با بیان اینکه از ابتدای تاریخ تا امروز همواره دو جبهه حق و باطل داشتیم، گفت: همه داستان عاشورا و وجود امام حسین(ع) و اربعین به خاطر همین وجود حق و باطل است اما گاهی جای حق و باطل عوض شده و انحرافات جوامع و امت‌ها از همین جا بوده است. وقتی دشمن خوب شناخته نمی‌شود واقعه کربلا و کوفه و یا حتی فتنه ۸۸ رخ می‌دهد.
مقدم‌فر شرایط کنونی دنیا را به نفع جریان حق دانست و گفت: امروز دنیا در حال تغییر است و در این تحول دشمن هر کاری می‌کند عکس آن پاسخ می‌گیرد. امروز با وجود جریان وهابیت و داعش محور حق بیشتر نمایش داده می‌شود.
مسئول فرهنگی مجمع بیداری اسلامی امام حسین(ع) را نماد حق و حق‌طلبی دانست و گفت: امروز در راهپیمایی اربعین مسیحی‌ها هم حضور دارند زیرا امام حسین(ع) را مضحر و نماد حق و حق‌طلبی می‌دانند و در اربعین عرض ادب می‌کنند و دوم اینکه اینها گمشده‌ای دارند و گمشده آنها در مضحر عدالت و حق است.
وی با اشاره به بایکوت خبری اربعین گفت: در بزرگترین اجتماعات دنیا شاید به زحمت ۱۰۰ هزار نفر گرد هم جمع شوند اما در راهپیمایی اربعین ۲۰ میلیون نفر گرد هم جمع می‌شوند و چنین اجتماعی بایکوت خبری می‌شود چون از حق‌طلبی می‌ترسند.
منبع: فارس


کد مطلب: 564233

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/564233/دلیل-حضور-مسیحی-ها-راهپیمایی-اربعین

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com