جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تحلیل‌سی‌ان‌ان از سرنوشت‌راهبرد ترامپ‌درباره‌ایران

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳
کد مطلب: 564232
وبگاه مجله فارن‌پالیسی در تحلیلی نوشته سرنوشت راهبرد دولت آمریکا در قبال ایران، به برنامه‌ریزی واشنگتن در جلوگیری از محقق شدن اهداف ایران در سوریه بستگی دارد.
تحلیل‌سی‌ان‌ان از سرنوشت‌راهبرد ترامپ‌درباره‌ایران
به گزارش جهان نيوز؛ وبگاه یک نشریه آمریکایی در تحلیلی نوشته راهبرد جدید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران ممکن است در سوریه با «ضربه‌ای سهمگین» مواجه شود. 
فارن‌پالیسی در این تحلیل به قلم «جان هانا» می‌نویسد: «نکته‌ای خطاب به ترامپ: راهبرد جدید ایران که شما سه هفته پیش اعلام کرده‌اید به تارمویی بسته است. سرنوشت آن ظرف ماه‌های آینده در مرز عراق-سوریه مشخص خواهد شد.»
تحلیلگر فارن‌پالیسی نوشته در صورتی که دولت ترامپ برنامه‌ای برای مقابله با گسترش نفوذ ایران در منطقه نداشته باشد راهبرد تازه اعلام‌شده‌اش، «عقیم خواهد ماند و به نحوی شرم‌آور، ظرف تنها چند ماه پس از رونمایی از آن به زباله‌دان تاریخ خواهد پیوست.»
تحلیل‌گر فارن‌پالیسی ادعا کرده که ایران در حال تلاش برای ایجاد یک کریدور زمینی در امتداد عراق، سوریه و لبنان با هدف اکتساب توانایی بلندمدت جهت تهدید متحدان آمریکا در فلسطین اشغالی، اردن و فراسوی آن است. 
مجله آمریکایی از نیروهای تحت حمایت آمریکا، موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» به عنوان آخرین مانع احتمالی در برابر تحقق اهداف ایران در منطقه یاد کرده اما نوشته است: «سوال بی‌جواب درباره راهبرد ترامپ در سوریه این است که آیا هدف آمریکا از حمایت نظامی از نیروهای دموکراتیک سوریه تنها ناظر به شکست داعش است یا اینکه از راهبرد وسیع‌تر ترامپ درباره مقابله با نفوذ روزافزون ایران نیز تأثیر پذیرفته است.»
مطابق این گزارش، در صورتی که حالت اول صادق باشد، آمریکا بعد از شکست داعش به مأموریت خود در سوریه پایان خواهد داد و نیروهای خود را از سوریه خارج خواهد کرد. 
فارن‌پالیسی نوشته است: «این البته چیزی است که ایران و متحدانش دارند روی آن حساب باز می‌کنند. آنها متقاعد شده‌اند که دولت ترامپ علی‌رغم رجزخوانی و درشت‌گویی، جرأت رویارویی نظامی ادامه‌دار در سوریه را ندارد.»
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *