جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نمایندگان تگزاس به‌دنبال استیضاح ترامپ

پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 564155
یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، طرحی را برای استیضاح ترامپ به دلیل زیر پا گذاشتن قواعد اخلاقی آماده کرده و می‌گوید که تا پیش از کریسمس، این طرح را به رأی می‌گذارد.
نمایندگان تگزاس به‌دنبال استیضاح ترامپ
به گزارش جهان نيوزبه نقل ازفارس، «آل گرین» نماینده دموکرات‌های تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا، قول داده که تا پیش از فرا رسیدن کریسمس، طرح استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کشورش را در این نهاد قانون‌گذار به رأی بگذارد.
آنطور که پایگاه خبری «هیل» گزارش داده، گرین به هنگام اعلام تصمیم خود در صحن علنی مجلس گفت: «همین جا اعلام می‌کنم که پیش از کریسمس، درباره (سرنوشت) تحریک‌کننده اصلی نژادپرستی، تعصب کور، نفرت، بیگانه‌هراسی، تبعیض جنسی و قوم‌گرایی رأی‌گیری می‌کنیم. در مجلس نمایندگان ایالات‌متحده در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور رأی‌گیری می‌کنیم.»

آل گرین پیش از این از داشتن طرحی برای استیضاح ترامپ خبر داده بود ولی گفته بود که برای دادن فرصتی به مردم برای بررسی جوانب این طرح، برای مدتی از به رأی گذاشتن آن خودداری خواهد کرد.این نماینده تگزاسی نگفته که دقیقاً چه روزی طرح خود را به رأی می‌گذارد و فقط به گفتن این نکته بسنده کرده که خبر رأی‌گیری برای استیضاح ترامپ، تا پیش از کریسمس به گوش آمریکایی‌ها خواهد رسید.

موضوع استیضاح ترامپ، برای هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواه وی یک خط قرمز است و عملاً هیچ‌کس در این حزب، به استیضاح وی رأی مثبت نمی‌دهد.

در میان دموکرات‌ها اما، استیضاح ترامپ می‌تواند به عاملی برای انشقاق بدل شود. علاوه بر وجود نظرات متفاوت بین نمایندگان دموکرات نسبت به عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا، 12 نماینده دموکرات از حوزه‌هایی انتخاب شده‌اند که در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، به ترامپ رأی داده‌اند.

در متن طرح پیشنهادی آل گرین برای استیضاح ترامپ، وی به ارتکاب جرم متهم نشده و فقط سخن از رعایت نشدن قواعد رفتاری توسط چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا است.

ترامپ در متن طرح آقای گرین به تضعیف جایگاه و بدنام کردن جایگاه ریاست‌جمهوری متهم شده است.بر اساس قوانین کنگره آمریکا، طرح‌هایی که در آن به زیر پا گذاشته شدن ارزش‌ها و قواعد اخلاقی اشاره شده باشد، خارج از نوبت مورد بررسی قرار می‌گیرند.

استیضاح رئیس‌جمهور آمریکا باید به تأیید هر دو نهاد قانون‌گذار یعنی مجلس و سنا برسد.
تاکنون فقط برای استیضاح 3 رئیس‌جمهور آمریکا اقدام شده که استیضاح «اندرو جانسون» و «بیل کلینتون» پس از تأیید مجلس، در سنا رد شد و استیضاح «ریچارد نیکسون» هم به دلیل استعفای وی، ناتمام ماند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *