جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۳۳

وقتی یک دهه هفتادی با پوشیه جلب توجه می‌کند

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۹
کد مطلب: 564085
من سوالم از افرادی که می‌گویند پوشیه جلب توجه می‌کند، این است که:«اگر جلب توجه کند، توجه افراد به چه چیزی جلب می‌شود؟ به کسی که سرتاپا پوشیده است. پس این توجه به حجاب است، توجه به خوبی.
وقتی یک دهه هفتادی با پوشیه جلب توجه می‌کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از فردا، آدم‌ها با انتخاب‌هایشان شناخته می‌شوند، انتخاب‌های کوچک و بزرگی که می‌تواند مسیر زندگی‌ را تغییر بدهد و یکی از آن انتخاب‌ها حجاب است که تاثیر زیادی در سرنوشت هر کس دارد؛ تاثیری شبیه به انتخاب رشته دانشگاه. در ادامه مصاحبه‌های «حجاب به روایت دختران ایرانی»، این بار سراغ دختری رفته‌ایم که پوشیه را به عنوان حجاب خود انتخاب کرده است. معصومه یک دهه هفتادی است که در تهران ساکن زندگی می‌کند. او در حال حاضر در رشته حقوق مشغول به تحصیل است. دو سال و چهل و سه روز پیش پوشیه را به عنوان حجاب انتخاب کرد و با وجود مشکل تنفسی تا به امروز همیشه همراه او بوده است. انتخابی که خودش با عنوان «پروانگی» از آن یاد می‌کند. در ادامه گفت‌وگوی خواندنی فردا را با معصومه سرخی درباره سختی‌ها و شیرینی‌های انتخاب پوشیه می‌خوانید.

در نوجوانی درباره چادر تحقیق کردم و با اطمینان این پوشش را انتخاب کردم
از معصومه درباره انتخاب چادر به عنوان پوشش‌اش پرسیدم، که او در جوابم گفت:«از شش سالگی بنابر علاقه‌ام، گاهی چادر سر می‌کردم ولی وقتی به سن تکلیف رسیدم، مادرم به یک خیاط پارچه دادند و برایم چادر و مقنعه دوختند. از همان زمان چادری شدم. جالب است بدانید که خانواده مادری‌ام کاملا مخالف چادر بودند و گاهی در خیابان هم تمسخر می‌شدم اما همه اینها باعث شد که در انتخاب چادر مصمم‌تر شوم. علاوه بر این شخصیتی دارم که به راحتی چیزی را نمی‌پذیرم، مگر اینکه با تحقیق و دانایی به آن برسم؛ به همین دلیل در سن نوجوانی تحقیق کردم و با اطمینان چادر را انتخاب کردم

به مرور به این نتیجه رسیدم که رنگ تیره برای حجاب مقابل نامحرم مناسب‌تر است
او درباره سیر تکاملی چادر سر کردنش می‌گوید:«من در چادر سر کردن، کم‌کم به تکامل رسیدم؛ مثلا وقتی سنم کمتر بود، روسری رنگی می‌پوشیدم و از طلق، ساق و جوراب رنگی استفاده می‌کردم. شیک بودن، برایم خیلی مهم بود. مشخص بودن لباس رنگی در حضور نامحرم برایم اهمیتی نداشت. اما به مرور، به این نتیجه رسیدم که رنگ تیره بهتر است. به این صورت محفوظ تر و راحت‌تر بودم.»

حتی اگر چادر رنگی همه‌گیر هم شود، انتخاب من چادر مشکی است
سرخی درباره چادرهای موجود در بازار و میزان پوشیدگی آنها می‌گوید:«چادر بحرینی یا لبنانی اگر خوش‌دوخت باشد، راحت است. چادر حسنا که خانم نیلچی‌زاده طراحی کرده‌اند، هم مناسب است. چادر سنتی که جلوی آن زیپ مخفی داشته باشد، هم می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. چادر شالدار که دقیقا مثل مانتو است، چادر ملی و چادرهای پر از نگین اصلا گزینه مناسبی برای حجاب نیستند. درباره چادرهای رنگی هم می‌توانم بگویم از بی‌چادر بودن بهتر است. در هر صورت حتی اگر عرف هم شود، من باز هم چادر مشکی را انتخاب می‌کنم؛ چون معتقدم با چادر مشکی حجابم بهتر رعایت می‌شود.»

رنگ تیره حجابم روحیه مثبتی در من ایجاد می‌کند
از معصومه درباره رنگ تیره حجابش پرسیدم و اینکه آیا این رنگ در روحیه‌اش تاثیر منفی نمی‌گذارد:«اتفاقا وقتی خیالم راحت است که مراعات می‌کنم و برای هر موقعیتی شرایط جداگانه‌ای قائل هستم، روحیه مثبتی در من ایجاد می‌شود. پوشش من در بیرون از منزل مشکی و رنگ حجاب همین است؛ رنگی که باعث ایجاد روحیه حفظ حریم در افراد می‌شود. معتقدم باحجاب به حقوق بقیه افرادی که در اجتماع هستند، احترام می‌گذارم.»

وجود بعضی افراد بیماردل در جامعه، مسئولیت من را درباره حجاب تغییر نمی‌دهد
او درباره آدم‌های بیماردلی که برایشان باحجاب و بی‌حجاب بودن، یک دختر تفاوتی نمی‌کند و در هر شرایطی به دنبال ایجاد مزاحمت هستند، می‌گوید:«ما برای مرد بددل یا مردان دیگر حجاب نمی‌کنیم. اسلام وقتی گفته حجاب باید رعایت شود، همه‌ٔ این شرایط را در نظر گرفته است. خدا خالق ماست و به روحیات ما بیشتر از خودمان آگاه است. مثلا وقتی ما یک کالا می‌خریم، وقتی طبق دفترچه راهنمای آن عمل نکنیم، به آن وسیله آسیب می‌‌رسانیم و باعث خرابی آن می‌شویم. حالا که خداوند انسان را خلق کرده، قاعدتا باید یک اصولی برای بهتر زندگی کردن او داده باشد. در قرآن که راهنمای همه‌ٔ انسان‌هاست، درباره همه‌ٔ موضوعات صحبت شده؛ یکی از آنها حجاب است که در چند آیه به صورت مستقیم، به آن اشاره شده است.

علاوه بر این فقها که متخصص در دین هستند، مثل فوق تخصص گوارش، قلب و... 30
 سال درس دین خواندند و از آیات و روایات برداشت کردند و حدود را در حجاب مشخص کردند. وظیفه‌ٔ همه ماست که آگاهانه زندگی کنیم و درباره مسائل دینی تحقیق کنیم. ما حجاب را از عرف نمی‌گیریم، چون حدود آن در دین واضح و مشخص است. هر کسی وظیفه‌ٔ خودش را انجام می‌دهد، وظیفه‌ٔ من این است که حجابم را با اصولی که دین تعریف کرده، رعایت کنم. اینکه شخص بیماری برایش باحجابی یا بی‌حجابی من فرقی ندارد، برای من مسئولیتی ایجاد نمی‌کند

یک سال درباره پوشیه تحقیق کردم و بعد تصمیم گرفتم از این پوشش استفاده کنم
از معصومه درباره دلیل انتخاب پوشیه پرسیدم و او برایم گفت:«من از حدود 18 سالگی دلم می‌خواست از پوشیه استفاده کنم، ولی چون تعریفی در اطرافیانم نداشتم و بعضا آن را افراط می‌دانستند، مردد بودم. می‌خواستم در این مورد به یقین برسم و بعد آن را انتخاب کنم. چون نمی‌خواستم طوری بشود که مدتی از آن استفاده کنم و بعد آن را کنار بگذارم؛ از این تغییر موقعیت خوشم نمی‌آمد. یک روز در کلاس دانشگاه اتفاقی افتاد که خیلی من را تحت تاثیر قرار داد؛ در کلاس حقوق مدنی بودیم و دانشگاه مختلط بود.

یک طرف خانم‌ها و در طرف دیگر تعدادی از آقایان نشسته بوند. شاید جمعا 
40 نفر بودیم. اوایل کلاس بود و تازه درس شروع شده بود که دو خانم با پوشیه وارد کلاس شدند. یک‌دفعه تعدادی از افراد که اکثر آنها خانم بودند، شروع به خندیدن کردند و همهمه‌ای در کلاس ایجاد شد. خیلی ناراحت شدم از اینکه چرا خندیدند! چون فکر کردم؛ پس آزادی‌ای که همه از آن دم می‌زنند، کجا رفت؟ مگر نه اینکه درنوع پوشش خیلی‌ها اعتراض دارند؟ یعنی اگر این دو نفر بدحجاب بودند، محترم بودند و کسی به آنها نمی‌خندید؟ پس شخصیتِ انسانی‌شان چه می‌شود؟ حداقل توقع این است که به عقاید افراد بگذاریم، به خصوص وقتی که نوع پوشش یا رفتار آنها به جامعه آسیبی نمی‌زند. این‌ها از ذهنم گذشت اما به این هم فکر کردم که کاش با این حجاب به دانشگاه نمی‌آمدند که مورد توهین قرار بگیرند. البته این تفکر یک ذهن ناآشنا و ناآگاه است که به یقین نرسیده است. این اولین جرقه بود تا بیشتر کنجکاو شوم. اما شبهات زیادی هنوز برایم وجود داشت و یک سرچ ساده من را با سوالات و شبهات مختلفی روبه‌رو کرد، برای همین حدودا یک‌سال درباره پوشیه تحقیق کردم و بعد اقدام به استفاده از این پوشش کردم

پوشاندن گردی صورت و دست‌ها تا مچ حداقلی از حجاب است
این دختر دهه هفتادی درباره برخورد پدر و مادرش با این مسئله می‌گوید:«در دورانی که شروع به تحقیق کردم، پدر و مادرم اصلا موافق نبودند، چون معتقد بودند که بدون پوشیه هم حجاب کاملی دارم. اما وقتی تصمیم گرفتم که پوشیه بپوشم، دیگر مخالفتی نکردند، چون به ثبات و یقین رسیده بودم.» در ادامه او درباره حدود رعایت حجاب و تصمیم‌اش برای انتخاب پوشیه می‌گوید:« یک حدود حداقلی برای حجاب تعیین شده است. اینکه گردی صورت و دست‌ها تا مچ پوشیده باشد با این قید که بدون زینت باشد، این یک حداقلی است که همه باید رعایت کنند. اینکه پوشش بیشتر از این حد باشد یا نه، به عهده خود شخص است. در نهایت هرچه پوشیدگی بیشتر باشد، بهتر است.»

آزارهای کلامی در یقین من نسبت به پوشیه تاثیری ندارد
معصومه درباره اذیت های کلامی که در این مدت در کوچه و خیابان شنیده، می‌گوید:«بعضی حرف‌ها جالب نیستند، اینکه؛«که چی مثلا؟» «سرتا پا سیاه که چی؟» یا در کوچه و خیابان بعضی‌ها می‌گفتند «کلاغ سیاه» و یا اینکه:«یک وقت کور نشی» بعضی می‌گفتند:«به پا خفه نشی، خودت را بقچه پیچ کردی» وحرفایی از این قبیل. این حرف‌ها خیلی ناراحت کننده هستند ولی در یقین من تاثیری ندارد.

جلب توجه پوشیه یکی از نقاط قوت آن است
او جلب توجه پوشیه را در جامعه، یک نکته مثبت ذکر می‌کند و می‌گوید:«من سوالم از افرادی که می‌گویند پوشیه جلب توجه می‌کند، این است که:«اگر جلب توجه کند، توجه افراد به چه چیزی جلب می‌شود؟ به کسی که سرتاپا پوشیده است. پس این توجه به حجاب است، توجه به خوبی. انگار نوعی امر به معروف صورت می‌گیرد که شخص را به یاد حجاب می‌اندازد. علاوه بر این طبق استفتائی که از رهبر انقلاب شده است؛ پوشیه لباس شهرت محسوب نمی‌شود، بلکه لباس عفاف است.»

رستوران و کافی‌شاپ هم با پوشیه می‌روم
وقتی از او پرسیدم که در مکان‌های عمومی؛ مثل رستوران، چطور با پوشیه غذا می‌خورد، برایم گفت:«معمولا مکان‌هایی را انتخاب می‌کنم که دید نداشته باشد و بتوانم پوشیه‌ام را بالا بزنم یا غذایم را می‌گیریم و در فضای دیگری می‌نشینم تا بتوانم به راحتی غذا بخورم. البته از گوشه پوشیه هم امکان غذا خوردن وجود دارد، مخصوصا نوشیدنی‌ها.»

خیلی‌ها که به حجاب اعتقادی نداشتند، پوشیه‌ام را دوست داشتند
معصومه درباره خاطرات خوب استفاده از پوشیه می‌گوید:«خاطرات شیرین استفاده از پوشیه زیاد است. مثلا سه نفر با دیدن پوشیه‌ من، به حجاب ترغیب شدند و یک نفر هم به صورت قطعی تصمیم به استفاده از پوشیه گرفت. برایم جالب بود، خیلی از دخترها که حجاب کاملی نداشتند، می‌گفتند پوشیه را دوست دارند و سوالاتی برایشان مطرح بود که با هم صحبت کردیم و به آنها جواب دادم. البته این از برکات صاحب این حجاب است. ان‌شاالله که امانت‌دار خوبی باشم

با وجود تنگی نفس، پوشیه هیچ مشکلی برایم ایجاد نمی‌کند
وقتی از او درباره تجربه دو سال استفاده از پوشیه پرسیدم و اینکه آیا تا به حال دچار نفس تنگی نشده، برایم گفت:«اتفاقا من نفس تنگی دارم. اما پوشیه اصلا مرا اذیت نمی‌کند. این مسئله کاملا به جنس پوشیه بستگی دارد؛ من به دوستم که خیاط است، سفارش دوخت پوشیه دادم. پوشیه من از جنس حریر است و همین باعث می‌شود که هیچ مشکل تنفسی‌ای نداشته باشم. در این مورد جنس‌هایی که در بازار هستند، ممکن است ایجاد مشکل کند

پوشش زنان اشراف ایرانی در طول تاریخ پوشیه بود
معصومه سرخی در پاسخ به کسانی که پوشیه را حجاب زنان عرب می‌دانند، می‌گوید:«یک سوال یا اشکال دیگری که بعضی مطرح می‌کنند این است که:«پوشیه برای عرب‌هاست» در صورتی که با کمی تحقیق در تاریخ می‌توان متوجه شد که لباس زنان اشراف ایرانی، پوشیه بود و تا زمان رضاخان این پوشش مرسوم بود. اتفاقا در ایران از قدیم این پوشش وجود داشته و خدمتکاران بدون روبنده بودند. پوشیه جزو ارزش‌هایی بود که برای زنان قائل بودند و ذکر این نکته هم ضروری است که اصلا مگر اسلام فقط برای عرب‌هاست؟ فقط عرب‌ها مسلمانند؟ حضرت زهرا سلام‌الله علیها عرب بود یا سیده نساءالعالمین؟

حفظ حجاب بالاترین لذت است
این دختر دهه هفتادی در پایان صحبت‌هایش درباره حجاب و لذت پایندی به آن گفت:«اگر اسلام حجاب را برای زن تعریف کرده، یکی از دلایلش این است که نظام جامعه و خانواده‌ها حفظ شود. امیدوارم دوستانمان در این باره تحقیق کنند تا فلسفه حجاب را متوجه شوند. خیلی دوست دارم، واقعا در این باره یک حرکت فرهنگی انجام شود؛ اینکه خانم‌ها به حجاب ترغیب شوند و بدانند که حفظ حجاب بالاترین لذت است.
 
https://jahannews.com/vdcfcjdttw6dvxa.igiw.html
jahannews.com/vdcfcjdttw6dvxa.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دختر عظیم الشان به یاوه های امثال من توجه نکن. ما کوتوله ها دستمان به بلندی معرفت تو نمی رسد.
Iran, Islamic Republic of
من یک چادری از نوع چادر سنتی مادرم هستم.
همونطوری که سختمه با یک بدحجاب کنارم برم بیرون، همونقدرم سختمه با یه پوشیه زن برم‌بیرون.....


از طرف یه کوتوله
Iran, Islamic Republic of
احسنت
بهمئی
Iran, Islamic Republic of
الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا.....
Iran, Islamic Republic of
سلام ممکنه خیلی از مذهبی ها مثل بنده که نمی تونن این رو هضم کنن مثلا بگن این افراط است و باعث می شود یک عده رو به تفریط بکشونه و به لج این رفتار در بی حجابی افراط کنند ولی شما مشخص است اونقدر رشد فکری داری که به این صحبت ها نیز توجه نکنی درود خدا برشما حدیثی را از قول ائمه می خوانم لا تستوحشوا فی طریق الهدی من قله"اهله در راه هدایت از کمی افراد آن و اقلیت بودن وحشت نکنید
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
در مسائل دینی نظر مراجع ملاک است.
سایت آیت الله سیستانی: پرسش: اگر پوشیه و نقاب زدن بر چهره در یک شهری مایه شگفتی و پرس و جو شود و لباس شهرت تلقی گردد واجب است آن را کنار گذاشت؟

پاسخ: واجب نمی شود مگر زمانی که پوشیه زدن بر صورت توجّه بیشتری را جلب کند و یا مردم شهر آن را زشت و غیر عادی بشمارند و لباس شهرت به حساب آید که در این صورت کنار گذاشتن آن واجب است.
یدا...
Iran, Islamic Republic of
خدا با حضرت زهرا (س) وحضرت زینب (س) محشورت کند.
انشاء اله
نظر رهبری
Iran, Islamic Republic of
سایت مقام معظم رهبری:
آیا پوشیدن چادر در کشورهای غربی و یا استفاده از پوشیه در شهرهایی که متداول نیست، حکم لباس شهرت را پیدا می‌کند و اشکال دارد؟
اصل مراعات حجاب لازم است یعنی اگر فرد به جایی رفت که افراد بی‌حجاب هستند، او باید حجاب را مراعات کند؛ اگرچه چادر حجاب برتر و بهتر است اما اگر در جایی پوشیدن چادر یا پوشیه برایش مفسده دارد و ممکن است مورد تعرض قرار گیرد، در آنجا به خاطر وجود مفسده، استفاده از چادر یا پوشیه جایز نیست.
Iran, Islamic Republic of
نظر و فتوای رهبری برای ما فصل الخطاب است لکن در ایران فعلی پوشیه مفسده ندارد بلکه تبلیغ حجاب است لطف کنید کار خوب وپسندیده خانم را تایید و تبلیغ کنید
Iran, Islamic Republic of
خوشا به سعادت ایشان. ان شاالله ما هم از ایشان یاد بگیریم.
Iran, Islamic Republic of
این رفتارا به نوعی افراط در دین تلقی میشه.مشکل ما از اون جایی شروع شد که فرد نماز خون رو کسی معرفی کردیم که نماز شب رو ترک نمیکنه.مسلما فردی که نماز شب رو ترک نمیکنه مومن واقعیه و خداوند اون رو بیشتر از امثال من دوست داره ولی این فکر که کسی نماز شب نمیخونه مومن نیست یه اشتباه بزرگه.یادم میاد چند سال پیش تو تلوزیون یه خانم و آقایی رو آوردن که مهمترین ویژگی خانم از نظر شوهرشون این بود که خانمشون حتی در خانه خود حجابشو رعایت میکنه تا مبادا اگه نامحرمه وارد خانه شد این خانم حجاب داشته باشه.این کارها غلط نیست چه بسا کار درست همین باشه ولی وقتی ما این رفتارا رو معیار دین داری معرفی میکنیم تبدیل به اشتباه بزرگی میشه.اشتباهی که نتیجه عکس داره
Iran, Islamic Republic of
خودت جواب خودتو دادی دوست عزیز یه بار دیگه کامنت خودتو با دقت بخون اگه اون که نماز شب میخونه مومن واقعیه (خودت گفتی)پس نتیجه واضح حرفت اینه که اون کسی هم که پوشیه می زنه مومن وا قعیه و اگر اون که پوشیه می زنه افراط گره (طبق نظر حضرتعالی) پس اونکه نمازشب می خونه هم افراط گره (نتیجه حرف شما ) برادر عزیز وقتی کامنت می نویسی چند بار اونو بخون ببین اجزائ نوشته ات بی ایراده یانه بعد ارسالش کن
Iran, Islamic Republic of
نماز شب رو‌ با پوشیه یکی نکن!
نماز شب من، تو‌ خونه خودمه، جلب توجه هیشکیو‌نمی کنه...
Iran, Islamic Republic of
من نماز شب رو با پوشیه یکی نکردم خودت برای موضوع پوشیه نماز شب رو مثال زدی
Iran, Islamic Republic of
شما اول صحبتت گفتی مشکل ما از اون جایی شروع شد که فرد نماز خون رو کسی معرفی کردیم که نماز شب رو ترک نمیکنه. خوب بحث نماز خوندن یا نماز شب نبود بحث پوشیه بود شما مثال زدی وقتی مثال زدی پاش وایسا و مغلطه و سفسطه نکن دوست عزیز یعنی حجاب معمولی رو مثل خوندن نماز واجب و نماز شب رو مثل پوشیه زدن تشبیه کردی یعنی خواهی نخواهی از صحبت شما این مفهوم برداشت میشه عزیز من مطلب دوم اینکه بعضی از عبادات جنبه شخصی داره به قول شما در خانه است کسی هم متوجه نمیشه ولی بعضی جنبه اجتماعی داره که باید بروز وظهور اجتماعی داشته باشه که جنبه تبلیغی داره مثل جهاد در راه خدا حجاب کامل اسلامی همان پوشیه است همه ما شنیده ایم از قول حضرت زهرا سلام الله علیها که فرمودند بهترین چیز برای زن این است که نه نامحرمی او را ببیند و نه او نامحرمی را ببیند حالا فوری کسی نگه امور جامعه اینطوری لنگ می مونه نه این فرمایش حضرت زهرا جنبه وجوب نداره یعنی در این حد واجب نیست ولی کمال مطلوب رو از نظر اسلام بیان کرده اند
Iran, Islamic Republic of
پس ملاک شما اینه که هر عبادتی که جلب توجه افراد رو بکنه عبادت نیست افراطه و ضررش بیشتر از نفعشه مثلا رزمندگان بسیجی و دیگر کسانی که زمان جنگ داوطلبانه به جبهه رفتند و با دشمن جنگیدند کارشان افراط گری بود چون در سطح جامعه و علنی بود و خیلی از اوقات گردانهای اعزامی به جبهه قبل از اعزام به جبهه بصورت هماهنگ به نماز جمعه رفته و با تبلیغ و اطلاع رسانی و مانور به جبهه اعزام می شدند باید در خانه می ماندند و بدون اینکه کسی ببیند با دشمن می جنگیدند
سید قاسمی کوتوله
Iran, Islamic Republic of
سلام
من ی طلبه ام
ی بار رفتم عراق (یعنی الانم تو کربلام ) انقد از این پوشیه پوش ها دیدم دیگه داشتم دیوونه میشدم ببین من سیب زمینی نیستم تو سن بلوغم و اگه جذب دختر نشم یعنی مریضم باید برم دکتر بعد جذب
این پوشیه دار ها از غیر پوشیه ای ها بیشتره به والله قسم برام بیشتره الان اون یارو رو میبینم میگم یعنی چ شکلیه و دیگه بیچاره میشم البته من در نگاه اول گوش شیطان رو میبرم الانم اعصابم داغونه و ی مدت تصمیم گرفتم با تی شرت هیئتی و چفیه عربی زدم بیرون دیدم ن دیگه من از اون پوشیه ای بد تر شدم همون یخه دیپلمات رو پوشیم البته خدا ببخشه و الانم دارم زجر میکشم و تو اون دنیا به زور ازشون میگزرم ولی میگزرم البته اینم ماجرای بد حجاب شده که دوست داری نگا نکن و این تک نگاهه و نگاه دومی نباید وجود داشته باشه باز میگم این پوشیه ای های در سن من 16سال جذبی فوق العاده داره که ار بیحجاب برا ادم بد تره و اینم بگم اگه تو ایران لباس شهرت باشه به نظر شما محل اشکال نیست تو ایران البته به جز قم
و من ی سیب زمینی هستم که اصلا احساس نیاز به جنس مخالف ندارم والااااا یکی جوابمو بده دفتر خاطراتم رو تو عراق رو ببینی میبینی دلم از این پوشیه ها خونه تمااااام راستی چطوری وبسایت زدین منم خاطراتمو در برابر این پوشیه ها و حفظ پرده عصمتم و دل خونم بگم و لطفا جواب بدید لطططططططفاااااا منم یه کوتوله ام
Iran, Islamic Republic of
.....
Iran, Islamic Republic of
سلام ببخشید ولی وقتی یک خانم حجاب رو کامل رعایت می کنه (از پوشیه بهتر که نداریم)شما چرا حجاب چشماتون رو رعایت نمی کنید؟ حجاب فقط مربوط به خانم ها نیست قبل از اینکه خدا به زن دستور حجاب بده به مرد دستور حجاب داده شما وظیفه دارید چشماتون رو حتی از بی حجاب حفظ کنید شما طلبه اید باید این چیز ها رو بهتر بدونید
Iran, Islamic Republic of
......
Iran, Islamic Republic of
اگه پدر مادر اجازه ندی و باز بخونی مومن نیستی بلکه نخونی مو منی چون واجبو رعایت کردی پوشیه هم ایضا
Iran, Islamic Republic of
سوره مبارکه عنکبوت،
فلا تطعهوما، برید بخونید
در اطاعت از دین خدا نیازی نیست
Iran, Islamic Republic of
پوشیه زدن در خانواده من، باعث مفسده و‌دوری آنها از دین میشه، برای همین من استفاده نمی کنم.
و اینکه میزان و طرز رو‌گرفتنم جوری هست که پوشیه دیگه محلی از اعراب نداره..... هرچند خودم پوشیه رو‌ ترجیح میدم.
اما همینقدر حجابم هم در خود تهران یک خارجی رو نسبت به حجاب ترغیب کرد.
باور کنید فضای تهران خیلی متفاوت از قم و‌مشهد است.
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
ضمن احترام به تمامی نظرات موافق و مخالف در مورد مطلب فوق،
انتقاد اصلی بنده به کج سلیقی سایت خوب و محبوب جهان نیوز برای انتخاب و پرداختن به این موضوع و میزان اولویت برای طرح آن در یک رسانه ی عمومی ست.
اساسا مطرح کردن این بحث در رسانه های عمومی و عامه ی مردم که آیا زدن پوشیه در حال حاضر مفید است یا خیر، و بیان نظرات گوناگون خوانندگان پیرامون موضوع و ایجاد انشقاق فکری و دو قطبی کاذب میان جامعه ی مذهبی و متدین که همگی موافق و مدافع حجاب برتر چادر هستند چقدر اولویت دارد؟
این سوالی است که باید از سایت محترم جهان نیوز پرسید.
به نظرم اولویت ما در حال حاضر باید ترویج خود حجاب برتر (چادر سنتی و ایرانی اسلامی خودمان) در جامعه باشد. نباید بحث های فرعی اولویت های مارا جابه جا نماید.
فارغ از اینکه خواهران عزیز طبق شرایط و سلیقه ی خود همراه چادر از پوشیه استفاده بکنند یاخیر.
البته بیان من مانع گفتگوها ی تخصصی تر در جمع های محدود علمی و تخصصی در این زمینه ها نیست. لکن ایجاد بحث های چالشی غیر ضروری و بدون اولویت در سطح رسانه های عمومی حرف دیگریست.
لطفا در انتخاب و اولویت دادن به موضوعات دقت بیشتری بفرمایید.
ضمنا به نظرم در حال حاضر بهترین ملاک برای تعیین و تشخیص اولویت ها فرمایشات حضرت امام و رهبری ست.
باتشکر از سایت خوب شما
شادی
Iran, Islamic Republic of
موافقم همچنین درکنار حجاب بیرونی وظاهر به حجاب درون هم توجه شود متاسفانه ازنظرمن رکن اساسی شخصیت هرزن که به سمت حجب وحجاب میرود حیااست که درجامعه ما مخصوصا کلانشهرها بشدت کمرنگ شده است .وقتی خلقیات نوجوانها وجوانها ودختران را با تشویق به بذله گویی وشوخ طبعی وحاضرجوابی وحضورفعال درجامعه ومراودات زیاد با مردان حتی در تمام عرصه های فرهنگی به خصوص فیلم ها وروزنامه ها تشویق میکنیم چرا درکنارش حجب وحیا وحجاب تبلیغی ندارد .هیچ سوپراستاری را درنقش زن مومنه وچادری نمی بینیم فقط ابتذال وداستانهای بی سروته عشقی ونا امیدکننده موج میزند این است الگوهای دختران جوان ما متاسفم
یه نکته ای در مورد پوشیه زدن هست که اگر رعایت نشه نقض غرض میشه..خانم هایی که پوشیه میزنن و فقط چشم هاشون بیرونه,در حقیقت چشم هاشون رو قاب بندی میکنند و در نتیجه بیشتر جلب توجه میکنند چون زیبایی چشم معمولا بیشتر از کل چهره هست.پس باید علاوه بر زدن پوشیه از روبند(پارچه نازکی که جلوی چشم ها رو میگیره هم استفاده کنند. متاسفانه من کرارا دیدم که خانم ها به زعم خودشون اومدن حجاب رو مجکم تر کنن اما به خاطر بی توجهی به این نکته ظریف اما عمیق ایجاد مشکل کردند..به امید روزی که همه خانمها متوجه بشوند که شرافت مدیریت در خانه و همسرداری و تربیت نسل فرهیخته ارزشمندترین کار دنیاست
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
در خصوص حضور در اجتماع بگم که اولا من راحت رستوران و اینها میرم، اگه جایی پیدا کنم که دور از دید باشه که پوشیه رو درمیارم. اگه چنین جایی نباشه، از زیر پوشیه می تونم راحت غذا بخورم. مخصوصا اگه پوشیه بلند باشه، این کار خیلی راحتیه. .
سارا
Iran, Islamic Republic of
سلام آفرین برشما.
دختر مسیحی
Iran, Islamic Republic of
من بی حجابم ولی به انتخاب شما احترام میزارم کاش شما هم به انتخاب ما احترام بزارید(ما جد در جد مسیحی هستیم )
Iran, Islamic Republic of
سلام
من می خواستم از این پوشش استفاده کنم کمی شک داشتم اما الان اطمینان دارم و از تصمیم بر نمی گردم
Iran, Islamic Republic of
سلام
من هم مایلم درباره ی پوشیه تحقیق کنم چه کتابهایی رو پیشنهاد می کنید تا به نتیجه ی مطلوب برسم؟
Ali
Iran, Islamic Republic of
سلام و ارادت. معمولا در زیر مطالب نظر نمیزارم.
ولی این مطلب خیلی تحسین برانگیز است.
خواهر بزرگوار.
اگر به پیروی از مادر سادات این مسیر رو انتخاب کردین. شیر مادرتون حلالت. تمام عمر انسانهای شریف جامعه ام را دعاگویم. یاعلی مدد