جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

برلوسکونی به سیاست باز می‌گردد

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 564050
شواهد حاکی از احتمال بازگشت سیلویو برلوسکونی به عرصه سیاست ایتالیا است.
برلوسکونی به سیاست باز می‌گردد
 به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم به نقل از بی بی سی، به نظر می‌رسد که سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر پیشین ایتالیا پس از پیروزی ائتلاف مورد حمایت او در انتخابات منطقه‌ای در سیسیل ممکن است بار دیگر به صحنه سیاسی این کشور باز گردد.نتایج انتخابات در این منطقه فرصت مناسبی را برای ائتلاف تازه تاسیس جناح راستگرای میانه فراهم می آورد.

رای گیری در جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا آزمونی مهم پیش از انتخابات عمومی سال آینده تلقی می شود.فعالیت های برلوسکونی ۸۱ ساله، بازرگان میلیاردر و رهبر حزب فورزا ایتالیا در داخل و خارج دولت بارها جنجال برانگیخته است.برلوسکونی که چهار بار نخست وزیر ایتالیا بوده چهار سال پیش از پارلمان اخراج و در اتهام تقلب مالیاتی و دریافت رشوه محکوم شد. او در این مدت از سیاست دور بوده است.

برلوسکونی قصد دارد تا زمان برگزاری انتخابات در بهار ۲۰۱۸ ممنوعیت حضورش در امور دولتی را لغو کند. انتظار می رود که دادگاه حقوق بشر اروپا پرونده او را در سال جاری بررسی کند.

وی با نشر یک ویدیو در فیسبوک گفته است: "سیسیل، همانطور که من خواسته بودم، مسیر تغییر واقعی، جدی و سازنده را براساس صداقت، شایستگی و تجربه انتخاب کرده است. "ائتلافی که به تازگی تشکیل شده شامل حزب فورزا به رهبری برلوسکونی و احزاب راستگرای "لیگ شمالی" و "برادران ایتالیا" می شود.

نتایج انتخابات ضربه‌ای به دولت حاکم چپ میانه ارزیابی می شود که با خشم عمومی به خاطر بحران مهاجران در این کشور رو به رو است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *