کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گاف وزير انگليسي در مورد محكوم امنيتي ايراني

17 آبان 1396 ساعت 5:52

گاف رسانه‌اي وزير خارجه انگليس باعث شد تا دروغ انگليسي‌ها در مورد نازنين زاغري، متهم امنيتي كه دوران حبسش را در ايران سپري مي‌كند، لو برود.


به گزارش جهان نیوز؛ گاف رسانه‌اي وزير خارجه انگليس باعث شد تا دروغ انگليسي‌ها در مورد نازنين زاغري، متهم امنيتي كه دوران حبسش را در ايران سپري مي‌كند، لو برود. نازنين زاغري يك شهروند ايراني - انگليسي است كه به عنوان مدير پروژه در شركت رسانه‌هاي گروهي «تامسون رويترز» فعاليت مي‌كرد و فروردين 95 دستگير شد. سپاه ثارالله كرمان مدتي بعد بيانيه داد و اعلام كرد كه «طي اقدامات اطلاعاتي گسترده در فضاي مجازي و حقيقي يكي از سرشبكه‌هاي اصلي وابسته به بيگانگان كه مأموريت‌هاي مختلفي در راستاي تحقق اهداف شوم دشمنان نظام انجام داده بود، شناسايي و دستگير شد. » پرونده زاغري سپس در دادگاه انقلاب مورد بررسي قرار گرفت و او به پنج سال حبس محكوم شد. دولت و رسانه‌هاي انگليسي معتقد هستند او بي گناه بوده و سفرش به ايران هم صرفاً براي بازديد با خانواده انجام شده است. اما سخنان بوريس جانسون، وزير خارجه انگليس از امور ديگري حكايت دارد؛ سخناني كه با جنجال در رسانه‌هاي معروف انگليسي همراه شده است. او در يك جلسه استماع در كميته امور خارجي مجلس انگليس گفته كه او مشغول آموزش روزنامه‌نگاران در تهران بوده است!
 
جانسون مي‌گويد: «وقتي بررسي مي‌كنم ببينم نازنين زاغري در حال انجام چه كاري بوده، مي‌بينم كه او، آنطور كه من مي‌فهمم، فقط در حال آموزش روزنامه‌نگاري بوده است. »سخنان جانسون باعث شده تا رسانه‌هاي انگليس از جمله گاردين، تايم، تلگراف و اينديپندنت در گزارش‌هايي از او بخواهند اين «اشتباه» را تصحيح كند. در عين حال بنياد تامسون رويترز شديداً به جانسون اعتراض كرده و از او خواسته اشتباهش را تصحيح كند. اشتباهي كه در واقع امر اشتباه نيست و فقط «بيان» امري است كه قرار نبوده به آن اذعان شود.
 
منبع: روزنامه جوان


کد مطلب: 563865

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/563865/گاف-وزير-انگليسي-مورد-محكوم-امنيتي-ايراني

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com