سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۴

رهبر انقلاب‌آخرین‌بار چه‌زمانی‌به‌کربلامشرف‌شده‌اند؟

چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۲۲
کد مطلب: 563855
پس از پیروزی انقلاب تاکنون فرصتی برای زیارت کربلای معلا برای رهبر انقلاب فراهم نشده است.
رهبر انقلاب‌آخرین‌بار چه‌زمانی‌به‌کربلامشرف‌شده‌اند؟
به گزارش جهان نيوز؛ کانال تلگرامی KHAMENEI.IR به مناسبت  فرا رسیدن اربعین حسینی اقدام به انتشار خاطره ای از رهبر انقلاب درخصوص زیارت کربلا کرده است که در ادامه می خوانید:
 
اولین زیارت
اولین باری که رهبر انقلاب به زیارت کربلا رفته‌اند در سال ۱۳۲۵شمسی در  ۷ سالگی بوده:
«پدرم می‌خواست برود مکه. بنا بود ما را ببرد عتبات، بگذارد، خودش برود مکه و برگردد. [اما] نتوانست گذرنامه‌اش را درست کند. گذرنامه عتبات را هم نتوانست بگیرد. شبهای سختی گذراندیم... در بصره گمان می‌کردیم که دیگر تقریبا از خطر جسته‌[ایم]. منزل یکی از علمای آنجا وارد شدیم. یکی دو روز آنجا ماندیم. بعد بلیت گرفتند. رفتیم نجف. چند ماهی نجف بودیم. کربلا بودیم. کاظمین و سامرا بودیم...»

آخرین دیدار
سفر دیگر ایشان به عتبات عالیات در حدود ۱۸سالگی انجام‌گرفته است. در سال ۱۳۳۶، حدود ۶۰ سال پیش، به همراه مادر و برادر و تعدادی از بستگان برای دیدار با خویشاوندانی که ساکن نجف بوده‌اند عازم عراق میشوند. در شهر نجف در درس علما و مدرسان حوزه علمیه نجف حضور می‌یابند ولی به خواست پدر پس از حدود دوماه به مشهد بازمیگردند.
 محرم سال ۱۳۴۷ بار دیگر ایشان قصد زیارت کربلا میکند... اداره گذرنامه درخواست او را به ساواک فرستاد و برای صدور گذرنامه از آن سازمان استعلام کرد. پاسخ داده‌شده بسیار طبیعی بود: «مشارالیه... از هر فرصتی برای تحریک مردم استفاده می‌نماید و پای‌بند به هیچ اصول و همچنین تعهدات خود نمی‌باشد. در صورت تصویب با عزیمت وی به عراق مخالفت شود.» و شد. این ممنوعیت خروج از کشور تا زمان پیروزی انقلاب باقی بود.
پس از پیروزی انقلاب نیز تاکنون فرصتی برای زیارت کربلای معلا برای ایشان فراهم نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جانم فدات آقاجان...
این همه سال که راه کربلا باز شده شما در حسرت زیارت جد غریبتان مانده اید...
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی الامام السید علی الخامنه‌ای و صلی الله علی جده المظلوم سیدالشهداء مولانا و مولی الکونین و الفریقین ابی‌عبدالله الحسین علیه آلاف التحیت و الثناء
Iran, Islamic Republic of
همه زائرین نائب الزیاره حضرت آقا باشند
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آقاجان سلام علیکم، امسال به اتفاق همسر و دو فرزند6و3 ساله ام به نیابت از حضرتعالی و مدافعین حرم و شهدای جنگ تحمیلی توفیق حضور در پیاده روی اربعین را داشتیم