جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

استاندار تهران: سعی کرده‌ایم بین مدیریت تهران و کشور تفکیک قائل شویم

سه شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۱
کد مطلب: 563836
محمدحسین مقیمی با برشمردن برخی کمبودها در شهر تهران گفت: سعی کرده‌ایم بین مدیریت تهران و کشور تفکیک قائل شویم. چون همه مجموعه‌ها به نوعی در مدیریت تهران حضور دارند.
استاندار تهران: سعی کرده‌ایم بین مدیریت تهران و کشور تفکیک قائل شویم
به گزارش جهان نيوز؛ محمدحسین مقیمی استاندار تهران در نشست امروز با نمایندگان تهران گفت:در تهران با کمبود 11 هزار تخت بیمارستانی مواجه هستیم و اگر بخواهیم سالی 1500 تخت ایجاد کنیم هفت سال زمان می‌برد و در سال حدود هزار میلیارد فقط در این بخش باید سرمایه گذاری شود.

مقیمی با بیان اینکه شهر بهارستان که ششصد تا هفتصد هزار جمعیت دارد یک بیمارستان دارد که اخیراً افتتاح شده است اظهار داشت:در استان تهران سرانه ورزشی برای هر نفر 43 سانتیمتر مربع است و در کشور یک متر مربع است.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش به بیش از هفت هفت هزار کلاس درس نیاز داریم.

استاندار تهران با بیان اینکه در بخش محیط زیست و ریزگردها، توسعه فضای سبز می‌تواند از ریزگردها بکاهد گفت:اعتباری را باید به کمربند سبز اختصاص دهیم. شهرداری در سالهای قبل اقداماتی انجام داده که باید ادامه پیدا کند.

مقیمی گفت: در حمل و نقل ریلی هم در شهر تهران و هم در حومه با مشکل مواجه هستیم.برای شهر تهران اگر همان پیشنهاد شهردار که مصوبه دومیلیارد دلاری است اجرایی شود بخشی از مشکل حمل و نقل حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دو سه میلیون نفر از شهرهای اطراف تهران، روزانه به تهران سفر می‌کنند تصریح کرد: پیشنهاد ما این است که شهرهای اقماری تهران به مترو وصل شوند که هزینه زیادی هم ندارد.

استاندار تهران فضای ورزشی تهران را ناکافی دانست و گفت: در شهر تهران با توجه به سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی و شهرداری، وضعیت قابل تحمل است، اما در شهرستان‌ها اینگونه نیست.
وی ادامه داد: در ارتباط با آب آشامیدنی مشکل ما این است که فقط یک لوله انتقال آب وجود دارد و اگر برای آن اتفاقی رخ دهد با مشکل مواجه می‌شویم. تأسیسات نیز قدیمی هستند.حدود بیست تا سی درصد برق تهران هدر می‌رود و بی‌جهت مصرف می‌شود، چرا که سیستم‌های انتقال آن قدیمی و فرسوده هستند.

مقیمی به ورزشگاه آزادی نیز اشاره کرد و گفت: حدود پنجاه شصت سال از قدمت ورزشگاه آزادی می‌گذرد، باید به این سمت برویم که مشابه آن را در تهران بسازیم. این یک کار ملی است.

استاندار تهران تاکید کرد: سعی کرده‌ایم بین مدیریت تهران و کشور تفکیک قائل شویم. چون همه مجموعه‌ها به نوعی در مدیریت تهران حضور دارند. کمک‌های آنها خوب است اما گاهی مدیرهای استان را فشل می‌کنند. در حال جا انداختن این موضوع هستیم که استان تهران هم مثل استان ایلام، یک مدیریت جداگانه را می‌طلبد.
مقیمی در پاسخ به اظهارات نمایندگان تهران در ارتباط با مشکلات این استان با بیان اینکه در ارتباط با بودجه، دست ما باز نیست و امکان رایزنی درمورد آن را نداریم گفت: استان تهران از وجوه و اعتبارات، حداقل استفاده را می‌کند. اعتباراتی در اختیار وزرا وجود دارد که یک نامه‌ی شما نمایندگان بیشتر از رایزنی‌های ما اثر دارد.
وی ادامه داد : شما نمایندگان تهران از وزرا، رئیس‌جمهور و آقای نوبخت بخواهید که از اعتباراتی که در اختیار دارند به تهران هم اختصاص دهند.

استاندار تهران گفت: هر هفته یکشنبه‌، جلسه آلودگی هوا را داریم. همه تصمیمات و مصوبات دولت‌های مختلف را آورده ایم و در حال بررسی هستیم. آلودگی تهران از وضعیت عادی خارج شده است.
مقیمی با بیان اینکه در ارتباط با صنعت و تولید، جلسات لازم را برگزار می‌کنیم و موانع تولید بررسی می‌شود اظهار داشت:برخی واحدهای صنعتی تهران وضعیت خوبی ندارند. «کیان تایر» در اسلام‌شهر با ۱۵۰۰ پرسنل، امروز و فردا ممکن است تعطیل شود.برخی از مشکلات قابل حل است اما برخی دیگر، تصمیماتی فراتر از استانداری می‌طلبد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *